23 April, 2018

Frequent travellers browse Instagram 28 days each month, says expert



More than 500 million Instagram users share an average of 95 million photos and videos per day


The impact Instagram has on travellers, from inspiration through to booking, was explored at Arabian Travel Market


The advent of Instagram and advanced technology has changed the traveller’s journey from inspiration through to booking, according to a social media expert speaking on Arabian Travel Market’s Global Stage.

Those travelling no longer rely on guidebooks or travel catalogues with out-of-date information, or even paper maps to navigate their latest holiday destination. Instead, travellers now have real-time access to various social media platforms such as Instagram.

With more than 500 million users sharing an average of 95 million photos and videos per day, travel plans are continuously being made, shared and made again on Instagram.

Today’s frequent travelers browse Instagram 28 days out of every month, searching for new ideas and new holiday destinations.

During a seminar session entitled ‘Inspiring the Explorers – Destination Instagram’ at Arabian Travel Market today (Monday 23rd April), the unique opportunities Instagram’s visual nature has given to travel lovers around the world was explored.

Terry Kane, Head of Auto, Finance, Government, Telco and Travel – MENA, Facebook and Instagram, said: “Today, more and more travellers begin their journey on Instagram, looking for inspiration for their next adventure, next destination to visit or next restaurant to dine in. Viewing pictures, videos or stories on Instagram gives users a sense of wanting to be there and wanting to experience what they are viewing.

“With so many people sharing their experiences on Instagram, it is easier now than ever to research trips before you depart to find new ideas and new destinations to explore that are off the beaten track, allowing you to create your own individual journey and experience.”



Arabian Travel Market will run until Wednesday 25th April at Dubai World Trade Centre. For more information on the four-day exhibition, please visit the website at www.arabiantravelmarket.wtm.com.

معرض سوق السفر العربي يسلط الضوء على أهمية انستغرام في قطاع السفر والسياحة



أكثر من 500 مليون مستخدم في انستغرام ينشرون نحو 95 مليون صورة ومقطع فيديو في اليوم الواحد


جلسة خاصة ضمن معرض سوق السفر العربي بدبي حول تأثير انستغرام على تفضيلات المسافرين 



أدى ظهور وسائل التواصل الاجتماعي مثل انستغرام فضلاً عن التقنيات المتقدمة إلى تغيير الكثير من تفضيلات المسافرين وطريقة إجراء حجوزاتهم، وتم تسليط الضوء على هذه التحولات ضمن فعاليات المسرح العالمي خلال اليوم الثاني من معرض سوق السفر العربي 2018 في دبي.


حيث يعتمد المسافرون الآن بشكل أكبر على منصات وسائل التواصل الاجتماعي مثل انستغرام أكثر من كتب وكتالوجات السفر التي قد تحتوي على معلومات قديمة أو الخرائط الورقية للتنقل في أحدث وجهات العطلات. 

وتشير الدراسات إلى أن أكثر من 500 مليون مستخدم في انستغرام ينشرون نحو 95 مليون صورة ومقطع فيديو في اليوم الواحد، كما أن المسافرين يشاركون صورهم وذكرياتهم على انستغرام، بالإضافة إلى استخدامها كمنصة للبحث عن أفكار جديدة وجهات جديدة لقضاء العطلات.


وناقش المشاركون في هذه الجلسة أهمية استكشاف الفرص الفريدة التي توفرها منصة انستغرام لمحبي السفر في جميع أنحاء العالم.


وبهذا السياق قال تيري كين، رئيس قطاع السيارات والتمويل والحكومة والاتصالات والسفر في "فيسبوك" و"إنستغرام" بمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا: "يبدأ المسافرون الآن رحلاتهم من انستغرام ويبحثون عن مصدر إلهام لمغامراتهم القادمة أو المطاعم المفضلة لتناول الطعام. كما أن عرض الصور أو مقاطع الفيديو أو القصص على انستغرام يمنح المستخدمين شعوراً بالرغبة في أن يكونوا هناك ويريدون تجربة ما يشاهدونه على أرض الواقع".


يسلط معرض سوق السفر العربي 2018 في دبي الضوء بشكل رئيسي على مفهوم السياحة المسؤولة عبر العديد من الفعاليات والنشاطات بما في ذلك جلسات نقاش خاصة بمشاركة العديد من العارضين المتخصصين.


ويعتبر سوق السفر العربي، الحدث الأهم والأبرز للمتخصصين في قطاع السياحة في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وشهدت دورة العام 2017 حضور أكثر من 39,000 شخص. بمشاركة 2,661 شركة عارضة، وتوقيع صفقات تجارية بقيمة تجاوزت 2.5 مليار دولار خلال فعاليات المعرض التي تمتد لأربعة أيام.


ويحتفل المعرض هذا العام بنسخته الخامسة والعشرون، وبهذه المناسبة سيتم تنظيم عدة جلسات تسلط الضوء على التطور الذي شهده قطاع السفر والسياحة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا على مدى السنوات الـ 25 الماضية، والتوقعات المستقبلية لهذا القطاع خلال الـ 25 سنة المقبلة.
=