Monday, 23 April 2018

Emerson Extends Plantweb™ Insight Application Portfolio to Simplify Asset Health Monitoring and Maintenance







Five new easy-to-deploy apps to deliver actionable asset alerts to cost-effectively improve reliability, safety and production


April 23, 2018 – With the demand to implement the Internet of Things, the challenge is knowing where to start. Plants generate more data than ever before without meaningful analytics to guide expert decisions and actions. Plantweb enables customers a scalable, easy path into Industrial IoT benefits that will transform data into truly actionable information – information that plant personnel can use to dramatically improve the safety, reliability and efficiency of assets, people and processes.



Deployable via traditional workstation, tablet or smartphone, Emerson’s Plantweb Insight apps provide specific asset alerts which enables companies to see a quick return on investment in months by avoiding slowdowns and shutdowns. Instead of having to rely on an asset expert, these affordable, easy-to-use apps can be quickly deployed and easily accessed anytime, anywhere in real-time by maintenance staff to improve asset operations in chemical, oil and gas and refining. A user can begin with one or more assets, such as pumps or heat exchangers, and then expand as they achieve measurable benefits.



The built-in domain expertise of the analytics helps resolve asset issues that were formerly solved by periodic, time-consuming manual rounds or unexpected failures. Pre-built analytics require minimal configuration, and its flexible software is operating system-independent, easily installing and integrating with existing infrastructures.



Using Plantweb Insight, users can improve asset reliability and energy usage by identifying abnormal situations and inefficiencies, recognising optimum maintenance times, and tracking asset



health to identify and prevent failures before they occur. They also can avoid potential safety incidents and ensure regulatory compliance, reducing fines and environmental impact though the real-time identification of leaks and other hazards. Plantweb Insight is currently available with applications for steam trap monitoring, pump monitoring and pressure gauge monitoring. The newest apps in the suite include:




Heat Exchanger Insight – This Plantweb Insight app provides an overview of heat exchanger status and diagnostics from all the instruments on the network. Based on an algorithm, it provides directions to maintenance on where to focus action for issues and provides a detail of the issue to guide them in efficient resolution, thereby avoiding slowdowns and shutdowns.


Future Plantweb Insight applications launching in the next year include:




Air-Cooled Heat Exchanger – This Plantweb Insight app recognises abnormal situations in the Air-Cooled Heat Exchanger pertaining to fan vibration, reduced cooling, louver defects and fouling. The app provides the user with instant visibility into asset status and alerts as well as guidance on how to resolve the issue.


Pressure Relief Device Insight – Plantweb Insight for Pressure Relief Devices (PRDs) identifies failures in relief devices such as simmering and leaking and alerts staff on actions to take to guide resolution. The Insight app also logs all release events to assist with regulatory compliance, and tracks production and emission impact in relation to goals and regulations.



Network Management Insight – Plantweb Insight for network management manages up to 100 Wireless Gateways in one easy-to-use application that quickly identifies network status



and any abnormal conditions, and recognises network issues pertaining to reliability, pinch points, network load, etc. then guides users to resolve any issues.



Corrosion Insight – Plantweb Insight for corrosion gathers insight into pipe integrity and health, and identifies safety and reliability events before they cause shutdowns. The app tracks and trends corrosion rates to proactively address issues and provides guidance in how to correct any issues.


"إيمرسون" توسع من محفظة تطبيقات "بلانت ويب إنسايت" لتسهيل عملية مراقبة سلامة الأصول وصيانتها

5 تطبيقات سهلة النشر توفر تنبيهات قابلة للتنفيذ حول الأصول وتسهم في تحسين مستويات الموثوقية والسلامة والإنتاجية


23 أبريل 2018 - تنتج المصانع اليوم، وأكثر من أي وقت مضى، بيانات تفتقر للتحليلات ذات المعنى التي تساعد الخبراء على اتخاذ قرارات وإجراءات مدروسة. ومع تزايد الطلب على تطبيق حلول إنترنت الأشياء، يبقى التحدي في معرفة نقطة البداية لتبني هذه الحلول واستخدامها. وتتيح منصة أتمتة إنترنت الأشياء الصناعية "بلانت ويب" (Plantweb) للعملاء مساراً سهلاً وقابلاً للتدرج للحصول على مزايا وفوائد إنترنت الأشياء الصناعية التي ستعمل بدورها على تحويل البيانات إلى معلومات قابلة للتنفيذ- أي معلومات يمكن للموظفين في المصانع استخدامها لإحداث تحسين جذري على سلامة وموثوقية وكفاءة الأصول والموظفين والعمليات التشغيلية.


وتوفر تطبيقات "بلانت ويب إنسايت" من "إيمرسون"، التي يمكن نشرها من خلال أجهزة الكمبيوتر التقليدية أو الأجهزة اللوحية أو الهواتف المحمولة، تنبيهات محددة حول الأصول تتيح للشركات الحصول على عائد سريع على الاستثمار وفي غضون أشهر من خلال تلافي حالات التباطؤ وفترات التوقف عن العمل. وبدلاً من الاعتماد على خبير في مجال الأصول، فإنه يمكن نشر هذه التطبيقات منخفضة التكلفة وسهلة الاستخدام بسرعة ويمكن لموظفي الصيانة الوصول إليها في أي وقت ومن أي مكان وفي الزمن الحقيقي من أجل تحسين عمليات الأصول في مجالات الكيماويات والنفط والغاز والتكرير. ويمكن للمستخدمين البدء بواحد أو أكثر من الأصول، مثل المضخات أو المبادلات الحرارية، ومن ثم التوسع تدريجياً بما يحقق فوائد قابلة للقياس. 




وتساعد المعرفة والخبرة في مجال التحليلات والمُضمنة في هذه التطبيقات، على حل مشاكل الأصول التي سبق وأن تم حلها عن طريق عمليات يدوية دورية مستنفذة للوقت أو حالات فشل غير متوقعة. وتتطلب هذه التطبيقات التحليلية المبنية مسبقاً حداً أدنى من التهيئة، كما أن برمجياتها المرنة تعمل بشكل مستقل عن النظام، وهي سهلة التركيب والتكامل مع البنى التحتية المتوفرة.


ويمكن من خلال استخدام "بلانت ويب إنسايت" تحسين موثوقية الأصول ومعدلات استهلاك الطاقة من خلال تحديد الأوضاع غير العادية وحالات عدم الكفاءة، ومعرفة الأوقات المثلى للصيانة، وتتبع سلامة الأصول من أجل الوقوف على حالات الفشل ومنعها قبل حدوثها. كما يمكن للمستخدمين تجنب حوادث السلامة المحتملة وضمان الامتثال التنظيمي، والحد من الغرامات والتأثير البيئي من خلال تحديد حالات التسرب وغيرها من الأخطار في الزمن الحقيقي. وتتوفر منصة "بلانت ويب إنسايت" حالياً مع تطبيقات مخصصة لرصد محابس البخار ومراقبة المضخات ومراقبة مقياس الضغط. وتتضمن أحدث التطبيقات ضمن هذه المجموعة ما يلي:



تطبيق المبادل الحراري (Heat Exchanger Insight): يوفر هذا التطبيق نظرة على حالة المبادل الحراري وتشخيصها من خلال كافة الأجهزة المرتبطة بالشبكة، حيث يقوم ومن خلال خوارزمية معينة، بإعطاء توجيهات الصيانة إلى حيث يتطلب التركيز على المشكلات، بالإضافة إلى توفير تفاصيل حول المشكلة من أجل توجيه الموظفين المعنيين لتقديم الحلول الفعالة، وبالتالي تلافي حالات التباطؤ والتوقف عن العمل.


وتشتمل قائمة تطبيقات "بلانت ويب إنسايت" التي سيتم إطلاقها خلال العام المقبل على:



تطبيق المبادل الحراري المُبرد بالهواء (Air-Cooled Heat Exchanger): يقوم هذا التطبيق بالتعرف على الحالات غير الطبيعية في مبادل الحرارة المُبرد بالهواء من حيث اهتزاز المروحة والتبريد المنخفض وعيوب فتحات التهوئة وترسب الأوساخ. ويوفر التطبيق





للمستخدم رؤية فورية لحالة الأصول، بالإضافة إلى التنبيهات والإرشادات حول كيفية حل المشكلة.


جهاز تخفيف الضغط (Pressure Relief Device Insight): يقوم هذا التطبيق بتحديد حالات الفشل في أجهزة تخفيف الضغط مثل الغليان وحالات التسرب، حيث يعمل على تنبيه الموظفين المعنيين من أجل اتخاذ الإجراءات المطلوبة. كما يقوم التطبيق بتسجيل كافة الأحداث للمساعدة في الامتثال التنظيمي، بالإضافة إلى تعقب الإنتاج وتأثير الانبعاثات من حيث الأهداف والقوانين.


تطبيق إدارة الشبكة (Network Management Insight): يقوم بإدارة ما يصل إلى 100 بوابة لاسلكية ضمن تطبيق واحد سهل الاستخدام يعمل بسرعة على تحديد حالة الشبكة وأية حالات غير طبيعية، بالإضافة إلى التعرف على مشكلات الشبكة فيما يتعلق بالموثوقية ونقاط الضغط والحمل على الشبكة ..إلخ، ومن ثم توجيه المستخدمين لحل أي مشكلة.


تطبيق مراقبة التآكل (Corrosion Insight): يجمع هذا التطبيق المعلومات حول سلامة الأنابيب، ويقوم بتحديد المشاكل المتعلقة بالسلامة والموثوقية قبل أن تتسبب في إيقاف العمل. 


كما يعمل التطبيق على متابعة معدلات التآكل من أجل معالجة المشاكل المتعلقة بها بشكل استباقي وتوفير التوجيهات اللازمة حول كيفية معالجة أية مشكلة. 


للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.Emerson.com/plantweb-insight

=