Monday, 30 April 2018

Dubai tops New York, London & Singapore as preferred destination for GCC investors says luxury developer





Prime real estate purchases as much as 40% more expensive in Singapore and 50% more expensive in Moscow and Paris.


Dubai’s ultra-prime property market can be as much as 60 – 70% lower when compared to Shanghai and Tokyo, despite the additional quality and space


Quality, value, yield, capital return and Dubai’s excellent transport infrastructure keep high net-worth investors coming back, says G&Co boss

Dubai is once again the undisputed leader when it comes to attracting high net-worth investors from the GCC countries, according to Joseph Ghossoub, Chairman of luxury residential real estate developer, G&Co.

It is estimated that in 2016, 63% of the GCC’s High Net Worth Individuals (HNWI) courted investment opportunities in the world’s top luxury real estate destinations, including New York and Singapore. In London, the region’s HNWIs were responsible for $600 million of investments over 12 months.

These prestigious cities offer some of the world’s most alluring opportunities and returns. However, in 2017 the tide turned, once again and Dubai regained its crown as the preferred investment destination for GCC investors.

“Dubai is well accustomed to topping league tables, competing with the most established and exciting metropolises on multiple fronts, from its hotels and airlift to its dynamic business environment,” said Ghossoub

“Today the emirate’s thriving luxury real estate sector is once again the preferred destination for GCC investors, in terms of the quality and diversity of luxury property development and the returns that can be achieved,” he added.

When compared to Singapore, Dubai’s prime real estate demands a typical investment cost of 8%, compared to Hong Kong’s 32% and Tokyo and Singapore’s 20%. Further, data published by Core Savills demonstrates the outright cost of property in Dubai’s ultra-prime market can be as much as 60 – 70% lower when compared to Shanghai and Tokyo, despite the additional quality and space.

In fact, the entire property cycle is enhanced in Dubai with prime purchases as much as 40% more expensive in Singapore and 50% more expensive in Moscow and Paris. When stacked up against Hong Kong, Vancouver, Sydney and London, Dubai is the most attractive destination for buying, selling and holding property.

In part, the trend is the result of strong supply in the mid and affordable sectors – a recalibration of predominantly luxury stock that has dominated both pipeline and delivery over the last two decades.

“In short – if you have $1 million, Dubai is the place to put it,” commented Ghossoub.

In Singapore’s prime market, $1 million will secure around 90 square metres of prime real estate, compared to 22sqm in Monaco, 52sqm in London and 60sqm in Shanghai. In Dubai that can stretch to over 105sqm.

“When those values are transferred to the ultra-prime market, the proposition becomes even more attractive,” said Ghossoub.

In Singapore, $1 million will buy 66 square metres, compared to 9sqm in Monaco, 20sqm in London and 35sqm in Shanghai. In Dubai $1 million will secure 83sqm of ultra-prime property.

The emirate’s developers have been instrumental in supporting the market’s maturation and bringing world-class – not to mention world first – design and living experiences to the emirate.

As a leading stakeholder in the Dubai real estate market, G&Co has transformed luxury living through intelligent, contemporary design and high-quality materials. In line with international findings, G&Co’s client base comprises of 60% repeat investors, which aligns the aims, actions and ambitions of all of its stakeholders.



“As the old adage goes, it’s about creating the right product, in the right location, at the right price and, in the context of the world’s leading investment destinations, Dubai ticks all the boxes for experience, opulence and, crucially, returns,” said Ghossoub.




دبي تتفوق على نيويورك ولندن وسنغافورة كوجهة مفضلة للمستثمرين الخليجيين





شراء العقارات الرئيسية يكلف أكثر بنحو 40٪ في سنغافورة وأكثر بنحو 50٪ في موسكو وباريس بالمقارنة مع دبي


سوق العقارات الفخمة في دبي أقل بنسبة تصل إلى 60-70٪ مقارنة بشنغهاي وطوكيو


رئيس مجلس إدارة شركة "جي أند كو" يؤكد أن الجودة والقيمة وأرباح التأجير والعائد على رأس المال والبنية التحتية الممتازة لوسائل النقل في دبي تسهم بجذب المستثمرين من أصحاب الثروات




تتصدر مدينة دبي مرتبة ريادية على مستوى العالم في مجال القدرة على جذب المستثمرين من أصحاب الثروات الكبيرة من دول مجلس التعاون الخليجي، وذلك وفقاً لمال قاله جوزيف غصوب رئيس مجلس إدارة شركة "جي أند كو" المتخصصة في تطوير المشاريع العقارية السكنية الفاخرة.




وتشير التقديرات في العام 2016 إلى أن 63٪ من الأفراد ذوي الدخل المرتفع في دول مجلس التعاون الخليجي قد استغلوا فرص الاستثمار المتاحة في أفضل الوجهات العقارية الفاخرة في العالم، بما في ذلك نيويورك وسنغافورة. وبلغت قيمة الاستثمارات التي أنفقها المستثمرون من هذه المنطقة في مدينة لندن نحو 600 مليون دولار على مدى 12 شهراً.




وتوفر هذه المدن العالمية الكثير من الفرص الجذابة والعوائد المجزية، وشهد العام 2017 استعادة دبي لمكانتها كوجهة استثمارية مفضلة للمستثمرين الخليجيين.




وبهذا الصدد قال جوزيف غصوب: "تتميز مدينة دبي بقدرتها على التنافس مع المدن العالمية الكبرى على مختلف الأصعدة بفضل ما تمتلكه من الفنادق والبنية التحتية وبيئة الأعمال الديناميكية. ويعد قطاع العقارات الفاخرة المزدهر في الإمارة وجهة مفضلة للمستثمرين الخليجيين بفضل جودة وتنوع تطوير العقارات الفاخرة والعوائد الاستثمارية التي يمكن تحقيقها".




وتشير البيانات الصادرة عن شركة "كور سافيلز" أن التكلفة المباشرة لشراء العقارات الراقية في دبي قد تكون أقل بنسبة 60-70٪ مقارنة بشنغهاي وطوكيو، فضلاً عن كونها توفر نسبة إضافية من حيث الجودة والمساحة.




وفي الواقع فإن شراء العقارات الرئيسية يكلف أكثر بنحو 40٪ في سنغافورة وأكثر بنحو 50٪ في موسكو وباريس بالمقارنة مع دبي، وعلى هذا الأساس تعد دبي الوجهة الأكثر جاذبية لشراء العقارات وبيعها وحيازتها بالمقارنة مع هونج كونج وفانكوفر وسيدني ولندن.




وأضاف جوزيف غصوب معلقاً "باختصار إذا كان لديك 1 مليون دولار فإن دبي هي المكان المناسب للاستثمار".




حيث أن استثماراً بقيمة مليون دولار أميركي في قطاع العقارات الراقية يعني فرصة امتلاك حوالي 90 متر مربع في سنغافورة، أو 22 متر مربع في موناكو، أو 52 متر مربع في لندن، أو 60 متر مربع في شنغهاي. فيما يمكن لهذا المبلغ أن يمنح المستثمر مساحة تصل إلى أكثر من 105 متر مربع في مدينة دبي.




وقد لعبت شركات التطوير العقاري في إمارة دبي دوراً أساسياً في دعم نضوج السوق العقاري والارتقاء بمستويات التصميم ونمط الحياة إلى مستويات عالمية.




ونجحت شركة "جي أند كو" خلال السنوات الماضية بترسيخ مكانتها كشركة رائدة في السوق العقاري في دبي، حيث تمكنت من تطوير أسلوب وتجربة المعيشة الفاخرة من خلال اعتماد التصاميم الذكية والمعاصرة واستخدام المواد عالية الجودة. كما تمكنت الشركة من بناء قاعدة عملاء مخلصين حيث أن 60٪ منهم يعودون للاستثمار مجدداً في مشاريعها المختلفة.




واختتم غصوب كلامه بالقول: "إن الأمر يتعلق ببساطة بإيجاد المشروع المناسب في الموقع الصحيح وبالسعر الأفضل، وهذا ما يعزز من مكانة دبي كواحدة من أفضل وجهات الاستثمار الرائدة في العالم".
=