Thursday, 19 April 2018

Dubai Energy Efficiency Training Program inaugurates its first training session





Etihad ESCO CEO and Vice Chancellor of British University in Dubai inaugurate the first CMVP session




April 19, 2018 - Ali Al Jassim, CEO of Etihad Energy Service Company (Etihad ESCO), officially inaugurated the first session of the Certified Measurement & Verification Professional (CMVP) program recently, alongside Professor Abdullah Al Shamsi, Vice Chancellor of the British University in Dubai (BUiD). The session, which forms part of the Dubai Energy Efficiency Training Program, was held from April 16 to 18 at BUiD.

The Dubai Energy Efficiency Training Program, which combines an array of internationally and locally certified training programs and modules, is an initiative by the Dubai Government, mandated by the Dubai Supreme Council of Energy (DSCE) and led by TAQATI - the dedicated Program Management Office for the Dubai Demand Side Management (DSM) strategy - in partnership with BUiD, the Association of Energy Engineers (AEE) and the International Institute for Energy Training (IIET). TAQATI entered into a partnership with BUiD for the Program as part of its mandate in March this year.

“The initiative is aimed at building the right capabilities to help achieve Dubai’s ambitious target of 30 per cent reduction in energy consumption by 2030, by nurturing a community of innovators and thought leaders capable of leading the energy efficiency programs in Dubai. This highlights the importance of the creation of continuous opportunities for professional development in the energy sector as well,” said Ali Al Jassim.



Professor Abdullah Al Shamsi, said: “Promoting sustainability through education is one of the key tenets of British University in Dubai and it is an honor for the university to partner with Etihad ESCO in this very special program which aims to increase the adoption of energy management by increasing the capability in the country through continuing education in United Arab Emirates.”



"برنامج دبي للتدريب على كفاءة الطاقة" يبدأ أولى دوراته التدريبية

الرئيس التنفيذي لشركة الإتحاد إسكو" ونائب رئيس الجامعة البريطانية في دبي يفتتحان دورة اختصاصي معتمد للقياس والتحقق




19 أبريل 2018

افتتح علي الجاسم، الرئيس التنفيذي لشركة الاتحاد لخدمات الطاقة "الاتحاد إسكو"، والبروفيسور عبد الله الشامسي، مدير ونائب رئيس الجامعة البريطانية في دبي، رسمياً الدورة الأولى لبرنامج اختصاصي معتمد للقياس والتحقق (CMVP). وعقدت الدورة، التي تأتي في إطار برنامج دبي للتدريب على كفاءة الطاقة، في الفترة من 16 إلى 18 أبريل/نيسان الجاري في الجامعة البريطانية في دبي.

ويعد برنامج دبي للتدريب على كفاءة الطاقة، الذي يشتمل على مجموعة من برامج التدريب المعتمدة دولياً ومحلياً، مبادرة لحكومة دبي بتكليف من المجلس الأعلى للطاقة في دبي وتحت إدارة برنامج دبي لكفاءة الطاقة "طاقتي"، المكتب المتخصص بإدارة استراتيجية دبي لإدارة الطلب على الطاقة، وبالشراكة مع الجامعة البريطانية في دبي، وجمعية مهندسي الطاقة (AEE)، والمعهد الدولي للتدريب على الطاقة (IIET). وكان برنامج "طاقتي" قد دخل في شراكة مع الجامعة البريطانية في دبي لإطلاق برنامج دبي للتدريب على كفاءة الطاقة في شهر مارس/آذار الماضي. 

وقال الجاسم: "تهدف هذه المبادرة إلى بناء القدرات المناسبة للمساهمة في تحقيق هدف دبي الطموح في تخفيض معدلات استهلاك الطاقة بنسبة 30% بحلول العام 2030، وذلك من خلال رعاية ودعم المبتكرين وقادة الفكر القادرين على قيادة برامج كفاءة الطاقة في دبي. كما تسلط مثل هذه البرامج التدريبية الضوء على أهمية خلق فرص مستمرة للتطوير المهني ضمن قطاع الطاقة."



ومن جهته، قال البروفيسور عبد الله الشامسي: "يعتبر التشجيع على الاستدامة من خلال التعليم، أحد المبادئ السامية للجامعة البريطانية في دبي، ويُشرفنا أن نعقد اتفاقية الشراكة مع شركة "الاتحاد إسكو" ضمن الخطط الفعالة لبرنامج دبي للتدريب على كفاءة الطاقة، والذي يهدف إلى تبني إدارة الطاقة من خلال تعزيز الإمكانيات بواسطة التعليم المستمر في الدولة."

=