Tuesday, 3 April 2018

du launches its first Emirati Startup Challenge in the UAE






In line with UAE Vision 2021, the telco enables young Emirati entrepreneurs to realise their dreams and contribute to a knowledge-based economy




(Dubai- April 3, 2018) – du, from Emirates Integrated Telecommunications Company, today launched its first Emirati Startup Challenge, in partnership with Zayed University. The nationwide challenge will give Emirati university students who have a creative drive the opportunity to showcase their ideas in front of a live audience and a judging panel in a competition to win prizes and a chance to work with a local business mentor.




In celebration of the Year of Zayed, this initiative is co-organised by E11 Global, a global start up platform that provides entrepreneurs with the necessary tools to successfully develop their own businesses, and Step Group, a Dubai based media and events company responsible for launching STEP Conference in the UAE.




“We have always expressed our trust in the immense potential of the UAE youth. Now, and in alignment with the UAE Vision 2021 that directs the transitioning to a knowledge-based economy, we are delighted to launch this initiative. We look forward to meeting candidates who foster creative ideas and are interested in being a part of the local startup ecosystem.” said Abdulwahed Juma, the Executive Vice President of Brand and Corporate Communications in du. “Through this university-driven initiative, we want to encourage and inspire UAE Nationals to pursue and develop their business ideas by being bold and well prepared to pursue their dreams,” he added.




The Emirati Startup challenge is a nationwide competition that aims to empower Emirati youth with an entrepreneurial drive and prepare them to successfully contribute to the UAE’s startup ecosystem. The competition is open to Emirati students from universities across the UAE, who have an innovative startup idea in the fields of technology, social entrepreneurship and digital solutions.





Dr. Reyadh Almehaideb, Vice President of Zayed University, said, "We, at Zayed University, are delighted to be part of this unique initiative. We are working on empowering the new generation and encourage Emirati students to submit their creative ideas and innovations to participate in beneficial workshops and the competition challenge, to develop solutions and disrupt the ecosystem with fresh ideas. We invite students to apply to the Emirati Startup Challenge from du and take advantage of the compelling opportunity to be mentored by top professionals and experts in the field."




As the UAE 2021 vision endeavors to set up an entrepreneurial culture in schools and universities, du will work closely with Zayed University to inspire generations to adopt a skillset that includes leadership, creativity, responsibility and ambition. Through engaging workshops, du aims at equipping Emirati Nationals who qualify to enter the challenge with the necessary expertise and market knowledge that will empower them to turn their ideas into real business ventures.




This initiative is also designed to unlock the potential of nationals and enable them to be a driving force of the UAE’s development.




For more information, please visit: https://duemiratistartupchallenge.ae




«دو» تطلق أول تحدي للمشاريع الناشئة في دولة الإمارات العربية المتحدة




تهدف الشركة من خلال هذه المبادرة إلى تمكين رواد الأعمال والشباب الإماراتيين من تحقيق أحلامهم والمساهمة بتعزيز رؤية الاقتصاد القائم على المعرفة في دولة الإمارات بما ينسجم مع أهداف رؤية الإمارات 2021




(دبي- 3 أبريل 2018) – أطلقت دو، التابعة لشركة الإمارات للاتصالات المتكاملة، بالتعاون مع جامعة زايد، أول تحدي للمشاريع الناشئة الإماراتية، حيث سيحصل طلاب الجامعات الإماراتيين ممّن يتمتعون بحس إبداعي على فرصة استعراض أفكارهم ومهاراتهم بشكل مباشر أمام الجمهور ولجنة التحكيم للتنافس على الجوائز الأولى، فضلاً عن فرصة العمل مع إحدى مسرّعات الأعمال المحلية.




واحتفالاً بعام زايد، تشارك دو في تنظيم هذا التحدي مع كل من شركة E11 Global، المنصة عالمية للمشاريع الناشئة التي تزوّد روّاد الأعمال بالأدوات الضرورية لتطوير مشاريعهم الخاصة بنجاح، ومجموعة Step Group وهي شركة إعلامية تُعنى بتنظيم الفعاليات وتتخذ من دبي مقرًا لها كما أنها مسؤولة عن تنظيم مؤتمر STEP.




وتعليقاً على إطلاق التحدي، قال عبدالواحد جمعة، النائب التنفيذي للرئيس للإعلام والاتصال المؤسسي في دو: "انطلاقاً من إيماننا المطلق بالإمكانات الهائلة التي يمتلكها الشباب الإماراتيين، يسعدنا الإعلان عن إطلاق أول تحدي للمشاريع الصغيرة والمتوسطة، وهي المبادرة التي تأتي ضمن إطار جهودنا لدعم رؤية الإمارات 2021 الهادفة إلى تعزيز رؤية الاقتصاد القائم على المعرفة. ونتطلع للقاء المرشحين المحتملين من الشباب الذين يتمتعون بأفكار إبداعية ملهمة إضافة إلى المهتمين بالانضمام إلى شريحة المشاريع الناشئة محلياً. ونسعى من خلال هذه المبادرة، إلى تشجيع المواطنين وإلهامهم للتعبير عن أفكارهم وتطويرها من خلال التحلي بالجرأة وروح ريادة الأعمال. ونعتقد أن هذه المبادرة ستسمح برعاية ثقافة الابتكار والإبداع في دولة الإمارات العربية المتحدة، كما ستساعد في تطوير المهارات الاستثنائية التي يتمتع بها الطلاب."




ويعتبر "تحدي المشاريع الناشئة الإماراتية" منافسة وطنية تهدف إلى تعزيز قدرات الشباب الإماراتيين الذين يتمتعون بحس إبداعي وتحضيرهم للمساهمة بتعزيز منظومة المشاريع الناشئة في دولة الإمارات العربية المتحدة. إن هذه المنافسة مفتوحة أمام الطلاب الإماراتيين من مختلف الجامعات في الدولة والذين يمتلكون أفكار مبتكرة لمشاريع ناشئة في مجال التكنولوجيا وريادة الأعمال والحلول الرقمية. 




ومن جانبه، قال الدكتور رياض المهيدب، مدير جامعة زايد، "نحن، في جامعة زايد، سعداء جدًا بالمشاركة في هذه المبادرة الفريدة. إذ نعمل على تعزيز قدرات الجيل الصاعد وتشجيع الطلاب الإماراتيين على عرض أفكارهم الإبداعية وابتكاراتهم للمشاركة في ورش العمل المفيدة وفي المسابقة وذلك بهدف تطوير الحلول وضخ الأفكار الجديدة في منظومة الأعمال. بالتالي، ندعو الطلبة في كافة مؤسسات التعليم العالي للمشاركة في تحدي المشاريع الناشئة الإماراتية والاستفادة من الفرصة الجاذبة المتمثلة بالاستفادة من تدريبات وتوجيهات أفضل المهنيين والخبراء في المجال".




وتهدف الأجندة الوطنية لرؤية الإمارات 2021 لغرس ثقافة ريادة الأعمال في الجامعات والمدارس، لتخريج أجيالٍ تتمتع بروح الريادة والإبداع والمسؤولية والطموح. وفي هذا السياق، ستعمل دو بصورة وثيقة مع جامعة زايد من أجل تنظيم ورشات عمل تفاعلية تمكّن المواطنين المؤهلين الذين يتمتعون بالخبرات المطلوبة والمعرفة من تحويل أفكارهم إلى مشاريع عملية فعلية. كما تم تصميم هذه المبادرة لإطلاق العنان لإمكانيات المواطنين وتمكينهم لدفع عجلة التنمية والابتكار في الدولة.




لمزيد من المعلومات يرجى زيارة الموقع التالي: http://duemiratistartupchallenge.ae

=