17 April, 2018

Concrete-Structure Alternative Technology? – A New Material for 100% Future Green Buildings is Born.






Steel Wood Industries revealed the Gusolid-PCS during Future Cities Show at DWTC.




DUBAI, United Arab Emirates, 17 April 2018, (AETOSWire): Steel Wood Industries revealed an unexpected key solution in green building materials not just able to replace concrete as the core building material but can also be used to fully design building structures from the 100% recycled/SWIstainable wood manufactured in UAE under the name Gusolid-PCS (Precast-Steel Wood).

Until yesterday, the concept of creating 100% green & SWIstainable structures were merely a chapter of a science fiction movie. However, once Gusolid-PCS becomes widely used on a global scale, carbon dioxide emissions can be dropped to safety levels aiding in global climate change adjustments while possessing thousands of tons of negative overall carbon footprint per building.

Furthermore, the technical specifications & the physical properties of this new material returned all off the charts through third-party independent lab testing. Weighing exactly one-third compared to that of ordinary concrete and scaling by far higher in strength, Gusolid-PCS is the ideal choice for future green building materials even for record breaking high towers! In addition, Gusolid-PCS has elastic characteristics acting as a natural shock absorber during earthquakes or heavy wind streams retaining its original form once the extra pressure is negated. The name Gusolid-PCS is a solid behaving like gas under compression and expansion in a precast form.

Being a pre-cast material, Gusolid-PCS allows architects to cut down the construction time to minimal considering that the progress of the project depends on how fast the pre-cast parts are produced and simply assembled rather than casted on site without using water resources. Besides being a pre-casted wooden material; Gusolid-PCS opens the door to more creative designs with further limits unlocked which previously where out question.

To showcase its effectiveness, Steel Wood Industries have built a prototype of caravans made of Gusolid-PCS & displayed it at their stand. The vehicle is branded as NousaVan-X (NV-X) inspired by the Finnish word “Nousevan” which means “The Emerging” and X as the Roman numeral for 10 sqm area.

NV-X is a mobile home of the future, constructed from 100% recycled & SWIstainable wood – which is ironically produced in a desert country; solar-powered with an electrical-charging socket in the absence of sunlight, air-conditioned, with internet Wi-Fi connection, a shower with access to hot water, a microwave, an 18-below zero cooling fridge, a 43” LED TV and many more. This is the most environmental-friendly smart-home ever built till date all controlled from a mobile app all developed in-house in fabrication record-breaking time of 3 weeks!



And according to Steel Wood Industries 2018 moto “Breed the Bull” expressing the expanding vision of Steel Wood Industries leaders, “This is just the beginning” …




مباني المستقبل تشيَد بالكامل من الخشب المعاد تدويره بدلاً من الخرسانة

الشركة الإماراتية الرائدة ستيل وود تطرح مادة جديدة خلال معرض دبي لمباني المستقبل مصنوعة 100% من الخشب المعاد تدويره لاستبدال الخرسانة كمادة أساس لتشييد المباني




دبي، الإمارات العربية المتحدة، 17 أبريل 2018، ("ايتوس واير"): أطلقت شركة ستيل وود للصناعات الخشبية حلاً فريداً من نوعه لاستبدال الخرسانة كمادة رئيسية لتشييد مباني المستقبل المستدامة والصديقة للبيئة. ولكن خلافاً لما هو متوقع، فإن هذه المادة مصنوعة 100% من الخشب المعاد تدويره والذي يمكن أيضاً استخدامه لتصاميم الديكور الداخلي للمبنى. وقد أطلق على هذا المنتج اسم GUSOLID-PCS تحت شعار 100% صنع في الإمارات.

مؤخراً كان الحديث المتزايد عن تشييد مبانٍ من مواد صديقة للبيئة ومستدامة بشكل كامل ضرباً من قصص الخيال العلمي. كل ذلك تغير بعد الإعلان عن مادة GUSOLID-PCS والتي إذا أضحت معتمدة عالمياً كالبديل الحقيقي للخرسانة، فإن معدل انبعاثات غاز ثاني أكسيد الكربون ستنخفض جذرياً إلى حدودها الآمنة مما يساعد على إعادة التوازن البيئي والمساهمة في الحد من ظاهرة تغيير المناخ على المستوى العالمي وذلك عبر إعادة تدوير الأخشاب بدلاً من حرقها أو طمرها والاستعاضة عن استخدام الخرسانة بالكامل.

ويجدر الأخذ بالحسبان أن التجارب التي أجريت لفحص خصائص وقدرات هذه المادة تم إجرائها في مختبرات مستقلة أثبتت أن جميع الفحوص تخطت كل التوقعات بمراحل. علماً بأن وزن هذه المادة يوازي الثلث مقارنة مع الخرسانة العادية ولكنها أقوى بأشواط. مما يجعلها المرشح الأفضل لتكون البديل عن الخرسانة في المستقبل القريب. ولكن ما أثار دهشة الحاضرين في معرض مدن المستقبل وكل من شاهدوا هذه المادة عند الاختبار، هي خاصيتها الفائقة المرونة مما يصنفها كمادة مضادة للزلازل والرياح العاتية بكونها تنكبس إلى حد ما بالضغط الهائل عليها ثم تستعيد حجمها الأصلي بعد زوال عامل الضغط. وللتعريف عنها باختصار، فإن مادة GUSOLID-PCS هي مادة صلبة تحمل بعض خصائص الغاز من حيث القابلية على الانكماش والتمدد إلى شكلها الأصلي حسب قوى الضغط المسقطة عليها.

وبما ان هذه المادة مصممة لتكون معدة مسبقاً، كمثيلتها من الخرسانة الجاهزة فهي تساعد على تخفيض الزمن الإجمالي لعملية البناء لأن سرعة الإنجاز ترتبط بسرعة تحضير انتاج المادة ذاتها من المصانع عوضاً عن عملية صب الخرسانة ومعالجتها بالمياه ومن ثم انتظارها حتى تجف. وبما أن GUSOLID-PCS هي مادة خشبية بالأساس فإن ذلك يسمح بإنجاز تصاميم مبتكرة غير مسبوقة لسهولة تشكيل الخشب مقارنة بصعوبة التعامل مع تشكيل الخرسانة من حيث الكثافة والوزن.

ولإبراز إمكانيات مادة GUSOLID-PCS بنى فريق مصنع ستيل وود نموذجاً لمنزل متنقل مصنوع بالكامل من المادة المذكورة سابقاً والذي تم عرضه أيضاً خلال معرض مدن المستقبل. وقد تم إطلاق اسم NousaVan على هذا النموذج والتي تعني بالفنلندية البروز أو النهوض. والفئة التي عرض بها كان NV-X نسبة إلى الحروف الأولى للاسم والرقم الروماني X يرمز إلى مساحة العشرة م2 التي تحتلها هذه الفئة.

نموذج NV-X هو عبارة عن منزل المستقبل المتنقل مصنوع بالكامل من مواد خشبية معاد تدويرها مما أثار دهشة المشاهدين كونه صنع في بلد صحراوي لا يمتلك الأشجار التي تستخدم في صناعة الأخشاب. بالإضافة إلى ذلك، إن هذا النموذج يعتمد على الطاقة الشمسية لتزويده بالكهرباء مع إمكانية إيصاله بقابس للشحن في حال غياب أشعة الشمس فترات أطول من المعتاد ومزود بجهاز تكييف للهواء واتصال بالإنترنت ومكان للاستحمام مع سخان للمياه وميكروويف وثلاجة تصل إلى حرارة -18 تحت الصفر وشاشة LED بقياس 43" بوصة.



يشكل هذا النموذج ثورة حقيقية في عالم المنازل المتنقلة بكونه الأول في العالم ليكون صديقاً للبيئة بالكامل وبتكنولوجيا مستقبلية نظراً لكون جميع الأدوات الالكترونية فيه يتم التحكم بها بواسطة تطبيق على الهاتف المحمول. كل ذلك تم تجهيزه من قبل فريق ستيل وود بزمن قياسي لا يتجاوز مدة الثلاث أسابيع لإنهاء المشروع.

=