Monday, 30 April 2018

Role of Cloud Service Providers In Cloud Migration




By Sachin Bhardwaj, Director Marketing & Business Development, eHosting DataFort





A cloud service provider can play an important role in helping end user organizations migrate their workloads from on-premises to the cloud through jointly engaging in a proof of concept.





Migration of data to the cloud is the process of moving business processes, business elements, data and applications, from an on-site, premises to a cloud environment. Similar to any migration process, transitioning an IT environment from onsite environment to the cloud has its share of project management and change management challenges.




However, migrating to the cloud has a unique challenge of its own. Once successfully migrated to the cloud, the end user's IT environment and its data are no longer under the direct control of the end user. The cloud environment remains under the control of the cloud service provider and hence needs to be managed remotely by the end user.




Amongst the other operational considerations that need to be overcome are concerns around privacy, interoperability, data and application portability, data integrity, business continuity, and security. Migrating to the cloud has its share of benefits and hitches and end user organizations should work with their cloud service provider to identify what is in their best interests.




The cloud is meant to provide environments that are scalable, reliable, and highly available, amongst others. Migrating workloads to the cloud brings with it various benefits. The cloud platform can scale with the demands of user access and the connectivity is much better than an on-premises installation.




This means end users do not need to depend on investing in internal resources to manage performance as the demands scales up. And as the demands scales down, the investment does not become idle and suffer a loss in return on investment opportunity.




Migrating database, applications, and data to the cloud is therefore highly effective in managing the costs of organizational IT operations, while anticipating the demands of seasonal periodicity, and geographic and business expansion.




Increasing demands in terms of compute and storage resources linked to business expansion and increasing application workloads is another strong driver for end user organizations to bring in a cloud service provider. End users and business decision makers are increasingly impatient for the IT organization to produce these resources on demand and drive adoption of the cloud.




Application development cycles being managed by internal teams also need to be shortened to match business expectations in terms of time to market. Adoption of cloud helps to reduce application complexity and reduces time to market.




On the other hand, migrating to the cloud does raise its fair share of questions, primarily whether the move is justified or not. If the application manages sensitive, confidential, and country specific data, that is controlled by highly governed procedures of risk and compliance, it may not be possible to move such data and applications to the cloud. An end user organization that has outsourced a significant portion of its hardware and software operations to a third-party will find it increasingly challenging to move those parts to the cloud in the early phases of migration.




Similarly, those applications that are proprietary or have undergone significant customization on-premises will be challenged in the initial phases of cloud migration. If the applications being used on-premises are not cloud-ready, there will be similar obstacles in the initial phases of the migration.




The older an application has been in use in an end user organization, the more likely it will have multiple, complex points of integration, with other applications and third-party solutions. Also, the older the application, the less likely that a complete set of documentation or the skilled resources behind its deployment, will be readily available on-site.




A cloud service provider can play the role of a trusted partner by assisting in the process of migration to the cloud. This can be done by setting up a proof of concept in partnership with the end user organization. While not a perfect substitute, this will give the end user organization an idea of the following: comparison of application performance between on-premises and in-cloud; possible points of complexity and failure during migration; network bandwidth required for end-to-end data transfer; and hands-on evaluation of the capability of the cloud service provider, amongst others.




A healthy partnership between the end user organization and a cloud service provider can therefore go a long way in ensuring success of the cloud migration journey.


دور مقدمي الخدمات السحابية في الترحيل الي السحابة
بقلم ساتشين بهاردواج ، مدير التسويق وتطوير الأعمال لدي إي هوستينغ داتا فورت





يمكن لمزود الخدمة السحابية أن يلعب دورًا مهمًا في مساعدة منظمات المستخدمين النهائيين على ترحيل أعباء العمل من داخل المنشأة إلى السحابة من خلال الإنخراط في إثبات المفهوم بشكل مشترك.




إن ترحيل البيانات إلى السحابة هو عملية نقل العمليات التجارية وعناصر العمل والبيانات والتطبيقات ، من البيئة الخاصة بموقع العمل ، إلى بيئة السحابة. وعلى غرار أي عملية ترحيل ، فإن نقل بيئة تقنية المعلومات من بيئة الموقع إلى السحابة يأتي مصاحبا لحصة من التحديات المتعلقة بإدارة المشاريع وإدارة التغيير.




ومع ذلك ، فإن الترحيل إلى السحابة لديه تحدٍ فريد من نوعه. فبمجرد الانتقال بنجاح إلى السحابة ، فإن بيئة تكنولوجيا المعلومات للمستخدم النهائي وبياناته لم تعد تحت السيطرة المباشرة للمستخدم النهائي. و تظل بيئة السحابة تحت سيطرة مزود الخدمة السحابية ومن ثم يجب أن تدار عن بعد من قبل المستخدم النهائي.




ومن بين الاعتبارات التشغيلية الأخرى التي تحتاج إلى التغلب عليها ، هناك مخاوف حول الخصوصية ، و القدرة علي العمل المشترك ، وقابلية نقل البيانات والتطبيقات ، وسلامة البيانات ، واستمرارية العمل ، والأمان. إن الانتقال إلى السحابة له نصيبة من الفوائد والعوائق ويجب على منظمات المستخدمين النهائيين العمل مع مقدم الخدمة السحابية لتحديد ما هو في مصلحتهم المثلي.




تهدف السحابة إلى توفير بيئات قابلة للتوسع وموثوقة ومتوفرة بشكل كبير ، من بين أمور أخرى. و يصاحب ترحيل أعباء العمل السحابة فوائد عديدة. حيث يمكن لمنصة السحابة التنوع والتوافق مع متطلبات وصول المستخدم والاتصال علي نحو أفضل بكثير من التنصيب في الموقع.




وهذا يعني أن المستخدمين النهائيين لا يحتاجون إلى الاعتماد على الاستثمار في الموارد الداخلية لإدارة الأداء في حالة تزايد الطلب. ومع انخفاض الطلب ، لا يصبح الاستثمار عاطلاً ويعاني من خسارة في فرصة الاستثمار.




ولذلك ، فإن ترحيل قاعدة البيانات والتطبيقات والبيانات إلى السحابة أمر فعال للغاية في إدارة تكاليف عمليات تكنولوجيا المعلومات التنظيمية ، في ظل توقع المتطلبات الدورية الموسمية والتوسع الجغرافي والتجاري.




وتعد زيادة الطلب من حيث موارد الحوسبة والتخزين المرتبطة بتوسيع الأعمال التجارية وأعباء العمل المتزايدة على التطبيقات محركًا قويًا آخر لمؤسسات المستخدمين النهائيين للإستعانة بمزود خدمة سحابية. ويزداد صبر المستخدمين النهائيين وصانعي القرار في مجال الأعمال تجاه منظمة تكنولوجيا المعلومات لإنتاج هذه الموارد عند الطلب ودفع عملية اعتماد السحابة.




كما تحتاج دورات تطوير التطبيقات التي تديرها الفرق الداخلية إلى أن يتم إختصارها لتتناسب مع توقعات الأعمال من حيث الوقت بالنسبة للسوق. فإستخدام السحابة يساعد على تقليل تعقيد التطبيقات وتقليل وقت التسويق.




ومن ناحية أخرى ، يرفع الترحيل إلى السحابة حصته العادلة من الأسئلة ، في المقام الأول ما إذا كانت هذه الخطوة مبررة أم لا. فإذا قام التطبيق بإدارة بيانات حرجة وسرية تتعلق بالدولة ويتم التحكم فيها من خلال إجراءات محكومة بدرجة عالية من المخاطر والالتزام ، فقد لا يكون من الممكن نقل مثل هذه البيانات والتطبيقات إلى السحابة. وستجد منظمة المستخدمين النهائيين التي أسندت جزءًا كبيرًا من عملياتها في مجال الأجهزة والبرمجيات إلى طرف ثالث صعوبة متزايدة في نقل تلك الأجزاء إلى السحابة في المراحل الأولى من الترحيل.




وبالمثل ، ستواجة تلك التطبيقات التي تم امتلاكها أو التي خضعت بشكل كبير للتخصيص في بيئة الموقع تحديا في المراحل الأولية من الإنتقال إلي السحابة. وإذا لم تكن التطبيقات المستخدمة داخل المباني جاهزة للسحابة ، فستكون هناك عقبات مماثلة في المراحل الأولية للترحيل.




وكلما زادت مدة استخدام التطبيق في مؤسسة المستخدم النهائي ، كلما زادت احتمالية وجود نقاط تعقيد متعددة في التكامل مع التطبيقات الأخرى وحلول الطرف الثالث. بالإضافة إلى، كلما كان التطبيق أقدم ، كلما قل احتمال وجود مجموعة كاملة من الوثائق أو الموارد الماهرة وراء إعتمادها متاحة بسهولة في الموقع.




ويستطيع مزود الخدمة السحابية أن يلعب دور شريك موثوق به من خلال المساعدة في عملية الترحيل إلى السحابة. ويمكن القيام بذلك عن طريق إعداد إثبات للمفهوم بالشراكة مع منظمة المستخدم النهائي. وعلى الرغم من أنه ليس بديلاً مثالياً ، إلا أنة سيعطي لمؤسسة المستخدم النهائي فكرة عن ما يلي: مقارنة أداء التطبيقات بين الموقع والسحابة، النقاط المحتملة من التعقيد والفشل أثناء الترحيل، عرض النطاق الترددي للشبكة اللازم لتحويل البيانات من طرف إلى طرف والتقييم العملي لقدرة مقدم الخدمة السحابية ، وغيرها.




لذلك ، يمكن لشراكة صحية بين منظمة المستخدم النهائي ومقدم خدمة السحابة أن تقطع شوطا طويلا في ضمان نجاح رحلة الإنتقال للسحابة.
=