Monday, 30 April 2018

Al Zahia Celebrates Spring with Its First Annual ‘Open Market’





More than 600 residents, visitors and retailers participated in the two-day
community event, designed to promote human engagement and social well-being




Sharjah, United Arab Emirates, 29 April 2018, (AETOSWire): Al Zahia, Sharjah’s premier lifestyle destination, celebrated spring with its first annual ‘Open market’ event, held at the community’s Trees Park. Designed to foster human engagement and social well-being, the ‘Open Market’ in Al Zahia was attended by over 600 residents, visitors and retailers.




During the two-day event, residents and visitors enjoyed savoury food items offered by local food trucks, live entertainment, and a host of children’s outdoor activities including face painting, arts and crafts, sports and entertainment.




“One of our key goals in Al Zahia is to foster human engagement in the community by offering fun, interactive family-friendly events that cement our footprint as Sharjah’s premier lifestyle destination. We are pleased with the impressive turnout at our first annual ‘Open Market’, and we look forward to welcome more families to our neighbourhoods and upcoming community events this year,” said Shadi Al Azzeh, Project Head, Al Zahia, at Majid Al Futtaim – Communities.




Al Zahia – owned by Sharjah Holding PJSC, a strategic partnership between Majid Al Futtaim - Properties and Sharjah Asset Management, strives to provide a quality family living experience by enabling residents to connect and celebrate life to its fullest, everyday. Al Zahia regularly holds community-inspired events that engage residents and visitors alike, such as outdoors movie nights with VOX Cinemas. As the leading shopping mall, communities, retail and leisure pioneer across the Middle East, Africa and Asia, Majid Al Futtaim crafts human-centric destinations by bridging people, business and culture to create world class communities.




Disclaimer: All facts and figures in this release are accurate at the time of issuance.




"الزاهية" تحتفل بفصل الربيع مع فعاليتها السنوية الأولى "السوق المفتوح"

أكثر من 600 مشارك من قاطني "الزاهية" والزوار وتجار التجزئة ينضمون إلى الفعالية المصممة لتعزيز التواصل والتفاعل الاجتماعي، والتي استمرت على مدى يومين




الشارقة، الامارات العربية المتحدة، 29 أبريل 2018، ("ايتوس واير"): احتفلت "الزاهية"، الوجهة الأمثل لنمط حياة مميّز في الشارقة، بحلول فصل الربيع مع فعاليتها السنوية الأولى "السوق المفتوح" التي أقيمت في متنزه الأشجار. وحضر الفعالية، التي صممت لتعزيز التواصل والتفاعل الاجتماعي، أكثر من 600 مشارك من قاطني "الزاهية" والزوار وتجار التجزئة. 




واستمتع قاطنو "الزاهية" وزوارها خلال الحدث التي استمرعلى مدى يومين، بالمأكولات الشهية التي قدمتها عربات الطعام المحلية، بالإضافة إلى العديد من الفقرات الترفيهية الحية، ومجموعة كبيرة من الأنشطة الخارجية للأطفال بما في ذلك الرسم على الوجه والفنون والحِرف والرياضة. 




وقال شادي العزة، الرئيس التنفيذي – "الزاهية"، "ماجد الفطيم" لمشاريع الوجهات المتكاملة: " يتمثل أحد أهم أهدافنا في تشجيع التفاعل الاجتماعي ضمن أحياءنا السكنية من خلال تقديم النشاطات الملائمة لجميع أفراد الأسرة، والتي ترسخ من بصمة "الزاهية" بصفتها الوجهة الأمثل لنمط حياة مميّز في الشارقة. ونحن سعداء بالإقبال الكبير على فعالية "السوق المفتوح" السنوية الأولى، ونتطلع للترحيب بانضمام المزيد من العلائلات إلى "الزاهية" ومشاركتهم ضمن الفعاليات القادمة خلال هذا العام."




تهدف "الزاهية" – المملوكة من قبل شركة "الشارقة القابضة"، التي تمثّل شراكة استراتيجية بين شركة 
"ماجد الفطيم العقارية" والشارقة لإدارة الأصول، إلى توفير أسلوب حياة مثالي للعلائلات من خلال تمكين 




قاطنيها من التواصل والاستمتاع بالحياة بكل بهجتها، كل يوم. وتنظم "الزاهية" باستمرار النشاطات الاجتماعية التي تجذب القاطنين والزوارعلى حدٍ سواء، مثل أمسيات مشاهدة الأفلام في الهواء الطلق من ﭬوكس سينما. وباعتبارها الشركة الرائدة في مجال تطوير وإدارة مراكز التسوق، والوجهات المتكاملة ومنشآت التجزئة والترفيه على مستوى الشرق الأوسط وأفريقيا وآسيا، تقوم "ماجد الفطيم" بابتكار الوجهات التي تقدم أسلوب حياة متكامل يجمع بين الناس والأعمال والثقافة لتوفير بيئة مجتمعية مترابطة ومستدامة على مستوى عالمي.




إخلاء المسؤولية: جميع الحقائق والأرقام الواردة في هذا الإصدار دقيقة في وقت إصدارها.









=