Monday, 16 April 2018

Al Hokair Group Steps Up Expansion of MENA Hotels & Resorts





Saudi-based hospitality and entertainment group Al Hokair has chalked out aggressive plans for expansion of MENA Hotels & Resorts across the Middle East that will be unveiled during the Arabian Travel Market in Dubai. Confirming the group’s presence at the show from 22 to 25 April 2018, Mr Sami Al Hokair, Managing Director Al Hokair Group & MENA Hotels & Resorts, stated, “Al Hokair is a trusted name in hospitality and we are eager to capitalize on the massive opportunity for growth in the industry with our brand MENA Hotels & Resorts. Focused on high-growth markets, our expansion is driven by long-term sustainability while strengthening our diverse portfolio of brands.”




MENA Hotels & Resorts is currently present in KSA, UAE and Jordan with seven hotels, boasting 1015 keys, in operation. The brand is expected to double its existing portfolio of hotels by 2019 with a strong development pipeline. Mr Fadi Mazkour, Co-Founder, Regional Director of MENA Hotels & Resorts, said, “MENA Hotels & Resorts is a distinctive collection of properties offering a comprehensive mix of lifestyle brands, from luxury to budget, all reflecting the pulse of Arabian Hospitality delivered by world-class hoteliers. We are well-placed to serve any market segment with a balanced portfolio of five superb brands that have been developed to respond to the needs of today’s guests. The service excellence seamlessly translates into every aspect of MENA Hotels & Resorts, ensuring the highest quality and standards at all our hotels. In keeping with the Arabian culture and traditions all our properties are strictly committed to provide a safe and comfortable environment for families.”




Founded in 1975, under the leadership of Sheikh Abdulmohsin Al Hokair, Al Hokair Group boasts a portfolio of 80+ entertainment centres and 40+ hotels comprising more than 5000 rooms spread across KSA, UAE and JORDAN. Occupying over 882,226 sqm of space and employing over 4100 experienced professionals, the group serves over 8 million people annually.




مجموعة الحكير تكثف عمليات التوسع في سلسلة "فنادق ومنتجعات مينا"




تصيغ مجموعة الحكير السعودية، الشركة الرائدة في مجال صناعة الضيافة والترفيه، خططاً متسارعة ترمي إلى توسع سلسلة "فنادق ومنتجعات مينا" في جميع أرجاء الشرق الأوسط، وسيتم كشف النقاب عن هذه الخطط خلال معرض سوق السفر العربي في دبي. وتأكيداً على مشاركة المجموعة في المعرض من 22 إلى 25 أبريل (نيسان) 2018، صرح السيد سامي الحكير، العضو المنتدب لمجموعة الحكير وفنادق ومنتجعات مينا قائلاً: "الحكير اسم موثوق به في صناعة الضيافة، ولذا نحرص أشد الحرص على الاستفادة من الفرص الهائلة للنمو في الصناعة عبر علامتنا التجارية "فنادق ومنتجعات مينا". وتأتي نشاطاتنا التوسعية المرتكزة على الأسواق ذات النمو المرتفع مدفوعةً بتحقيق الاستدامة على المدى الطويل في الوقت الذي نقوم به بتعزيز محفظة علاماتنا التجارية المتنوعة، وهدفنا هو الوصول إلى 25 فندق بحلول عام 2022."




تمتلك "فنادق ومنتجعات مينا" حالياً سبعة فنادق في المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة والأردن وتفخر بادارتها لعدد 1015 غرفة فندقية قيد التشغيل. ومن المتوقع أن تضاعف العلامة التجارية من قائمة فنادقها بحلول عام 2019 بفضل مشاريعها التطويرية القوية. وقال السيد فادي مذكور، المدير الإقليمي للتطوير والعلامة التجارية لفنادق ومنتجعات مينا: "تتألف فنادق ومنتجعات مينا من مجموعة مميزة من الفنادق التي تلبي مختلف أنماط الحياة، تتنوع بين الفاخرة إلى الاقتصادية، وتعكس جميعها نبض الضيافة العربية بأبهى صورها في فنادق ذات طراز عالمي. ونتمتع الآن بمكانة جيدة لخدمة أي قطاع من السوق من خلال محفظتنا المتوازنة التي تضم خمس علامات تجارية رائعة تم تطويرها لتلبية احتياجات ضيوف اليوم. ويترجم تميزنا في الخدمة بسلاسة إلى كل جانب من جوانب فنادق ومنتجعات مينا، مما يضمن أعلى مستويات ومعايير الجودة في كافة فنادقنا. وتماشيًا مع الثقافة والتقاليد العربية، تلتزم جميع فنادقنا بصرامة بتوفير بيئة آمنة ومريحة للعائلات".




تأسست مجموعة الحكير في عام 1975بقيادة الشيخ عبدالمحسن الحكير، وتفخر بقائمة أعمال تضم أكثر من 80 مركزاً ترفيهياً وما يزيد على 40 فندقاً تتألف من أكثر من 5000 غرفة موزعة في جميع أرجاء المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة والأردن. وتقدم المجموعة التي تشغل مساحة أكثر من 882,226 مترا مربعا وتوظف أكثر من 4100 من المهنيين ذوي الخبرة خدماتها لأكثر من 8 ملايين شخص سنوياً.




للمزيد عن المعلومات عن فنادق مينا، يرجى زيارة الموقع الالكتروني: www.menahotelgroup.com

=