Monday, 2 April 2018

Air France launches Joon to Egypt






Cairo, Egypt: March 27th, 2018

Joon operated its first long-haul flight to Cairo in Egypt. Our first customers discovered Joon’s newly furbished Airbus A340, with three surprising cabins! Joon is the new-generation travel experience by Air France. In Business class, sleep in a lie-flat bed and get ready for some surprises! Your seat converts into a lie-flat bed with a length of 2 metres! In terms of colours, fabrics and available space, you’ll feel at home in our Business cabin where you are free to relax as you please during your flight. Thanks to your fixed-shell seat, you benefit from a real private space – welcome to your bubble of serenity where you’ll receive a welcome kit and a practical and stylish comfort kit. Enjoy our in-flight entertainment offer with more than 1,200 hours of programmes, on a 15.6-inch HD touch screen and a noise-reduction audio headset! Enjoy a full meal comprising dishes designed by exceptional French chefs.

The Premium Economy cabin is equipped with a new seat offering optimum comfort – a 133° seat recline, generous legroom of 99 cm and a wide 49cm seat. You receive special attentions in your premium space – you are given a comfort kit on entering the cabin along with a welcome drink. At meal times, your starter and dessert are inspired by Business class. In the Economy cabin, your seat offers 78cm legroom and it reclines to 118°. You seat is equipped with a latest-generation touch screen and a USB port to charge your devices during the flight. You also receive a free, complete meal. If you want even more choice, you are free to personalize your trip, either by choosing from among our 70 seats available on a paying-option basis – Seat Plus or Seat Duo, or by treating yourself to a drink or gourmet snack on purchase in our A la Carte selection on board!



You’ll appreciate our Seat Plus for their additional legroom (34 inches) as well as being at the front of the cabin to be among the first to disembark. Price: €50 for a flight time of 9 h or less and €70 for a flight time of 9 hours or more. Seat Duo located at either side of the cabin next to the windows will offer you greater privacy. Price: €30. Joon, the new-generation travel experience by Air France, is on the move all the time, with even more destinations this summer – Cairo, Cape Town, Fortaleza, Mahé, Mumbai, Tehran for our long-haul destinations, and Oslo, Rome, Naples, Istanbul join our medium-haul offer to Berlin, Barcelona, Porto and Lisbon, launched in autumn 2017!




الخطوط الجوية الفرنسية “Air France” تُطلق خطوط طيران“Joon” في مصر




القاهرة في 27 مارس 2018

قامت شركة الخطوط الجوية Joon التابعة للخطوط الجوية الفرنسية Air France بإطلاق أولى رحلاتها طويلة المدى لمطار القاهرة في مصر. وقد أنبهر عملاء أولى رحلات الشركة بالتجديدات التي تمت في مقصورات الطائرة الثلاث، وهي طائرة من طراز Airbus A340. وتمثل Joon جيلاً جديداً لتجربة السفر الاستثنائية التي تميز الخطوط الجوية الفرنسية. 



وبإمكان المسافرون الآن أن يستمتعوا بنوم هادئ في مقصورة رجال الأعمالBusiness Class على سرير مسطح، وهي التجربة الرائعة التي تحمل الكثير من المفاجآت. يتحول المقعد إلى سرير مسطح يصل طوله إلى مترين، حيث يشعر المسافر أنه في منزله بما يتيح له الاسترخاء بحرية طوال الرحلة.




يمكن للمسافر أيضاً الاستمتاع بمساحة خاصة على المقعد الثابت المريح حيث يحصل على هدية ترحيب ومجموعة من الأدوات العملية والعصرية التي تضمن راحته. بإمكان المسافر ايضاً التمتع بالعروض الترفيهية التي تقدم للمسافرين مجموعة متنوعة من البرامج التي تتخطى 1200 ساعة ترفيه على شاشة عالية الدقة بحجم 15.6 بوصة تعمل باللمس، وسماعات مانعة للضوضاء. أما الطهاة الفرنسيون المحترفون فيقدمون أشهى الوجبات الكاملة من اختيار المسافر.




وقد تم تجهيز المقصورة الاقتصادية المميزة Premium Economy بمقعد جديد يوفر الراحة المثلى، حيث يمكن فرده حتى 133 درجة ليصبح غرفة نوم كبيرة بطول 99 سم وعرض 49 سم. إن شركة الخطوط الجوية "Joon" على ثقة من أن المسافرين سوف يحظون باهتمام خاص ضمن هذه المساحة الرحبة، حيث الاستمتاع بمجموعة من وسائل الراحة عند دخولهم إلى المقصورة مع مشروب ترحيبي. أما في الأوقات المخصصة للوجبات، يحصلون على مقبلات وحلوى كتلك التي تُقدم في مقصورة رجال الأعمال.






وتوفر المقصورة السياحية الاقتصادية Economy Class للمسافرين مقعد بمساحة للساقين تبلغ 78 سنتيمتر وهو مقعد قابل للانحناء حتى 118 درجة. المقعد مزود بأحدث أنواع الشاشات التي تعمل باللمس وبها منفذ USB لشحن أجهزة المسافرين خلال الرحلة. 




يحصل المسافرين أيضًا في هذه المقصورة على وجبات مجانية كاملة. وللمزيد من الخيارات، يمكن للمسافرين تصميم رحلتهم كما يناسبهم، إما عن طريق اختيار أحد المقاعد الـ70 المتوفرة على متن الرحلة وشرائها، إما مقاعد الـ Plusأو مقاعد الـDuo أو مقاعد أو الاستمتاع بمشروب أو وجبة خفيفة يشترونها من قائمة الطعام المتوفرة على متن الرحلة.




يستمتع المسافرون بمقاعد Plus التي تؤمن مساحة أكبر للساقين (34 بوصة) كما أنها في مقدمة المقصورة لتعتبر بذلك أول مقصورة ينزل منها المسافرون. ثمن المقعد: 50 يورو للرحلة التي تستغرق 9 ساعات أو أقل، و70 يورو للرحلة التي تستغرق 9 ساعات أو أكثر. أما مقاعد Duo الموجودة في أحد جانبي المقصورة بالقرب من النافذة توفّر للمسافرين خصوصية أكبر ويبلغ ثمن المقعد 30 يورو.




تقدم الخطوط الجوية "Joon" تجربة سفر عصرية جديدة، وهي احدى الشركات التابعة لشركة الخطوط الجوية الفرنسية "Air France" التي تشهد تطوراً مستمراً من خلال رحلاتها المتواصلة المتجهة للعديد من المدن حول العالم، مع إضافة وجهات صيفية جديدة إلى القاهرة، كيب تاون، فورتاليزا، ماهي، مومباي وطهران للرحلات الطويلة المدى القادمة من أوسلو، وروما، ونابولي واسطنبول، ووجهات أضيفت إلى الرحلات المتوسطة المدى لكل من برلين وبرشلونة وبورتو ولشبونة، وهي الرحلات التي أطلقت في خريف 2017.
=