Monday, 23 April 2018

ADNEC to host regional leadership education event attended by over 2,500 delegates



Under the patronage of H.H. Shiekh Hazza bin Zayed Al Nahyan, Vice Chairman of the Abu Dhabi Executive Council

This edition of BETT MEA will be bigger and bolder in its efforts to improve student learning outcomes in Middle East and Africa


Abu Dhabi, April 23, 2018 /ADNEC/


Under the patronage of H.H. Shiekh Hazza bin Zayed Al Nahyan, Vice Chairman of the Abu Dhabi Executive Council, the Abu Dhabi National Exhibitions Company (ADNEC) will host the BETT MEA Leadership Summit, the region’s leading gathering of senior education leaders and international experts, at the Abu Dhabi National Exhibition Centre from April 23rd to 24th 2018. BETT MEA will continue to address the needs of decision-makers through its Leadership Summit program and multiple exhibition stages.



Humaid Matar Al Dhaheri, Group CEO of ADNEC said: “We look forward to hosting this one-of-a-kind event, in a bigger and better format this year, which will significantly transform the education system in the region. The 4th Industrial Revolution is changing the way businesses operate today, bringing innovative optimization that drive exciting developments in the industrial sector. Introducing this topic at the BETT MEA summit will offer participants a unique opportunity to acquaint themselves with new digital, industrial technology. ADNEC as a catalyst for Abu Dhabi’s growth and development, is placing strong focus on attracting educational events that fully support the Abu Dhabi Plan for building a promising educated generation contributing to the service of the country and the society aligning with Abu Dhabi Vision 2030 of establishing a diversified sustainable economy based on knowledge and innovation.”



To be held at a prestigious new home, the event will see senior policy-makers, top education leaders and industry innovators from over 50 countries address education challenges, trends and opportunities to drive educational transformation in the region. BETT MEA will be an exclusive platform to share thought leadership, exchange experiences, network, collaborate, and hear from inspirational experts.



BETT MEA was conceptualized after extensive research with education stakeholders, government officials, educators and experts in the field. This year, the summit will focus on the 4th Industrial Revolution (4IR) that is taking the world by storm, with its tremendous potential to advance thought, education, innovation and economies. Covering everything from Artificial Intelligence to robotics and nanotechnology, 4IR has the potential to change the way the world thinks. The impact of this revolution on the education ecosystem will be explored during the summit – from traditional teaching methods to future tech ‘must-haves’ for the classroom, the UAE Strategy for 4IR, new solutions to global challenges, and working together to equip students and teachers to adapt to and thrive in this fast transforming world.




The two-day summit will bring together an impressive line-up of high-level speakers to deliver presentations, facilitate workshops and discussions, share innovations, case studies and best practices, and demonstrate solutions.



The Abu Dhabi National Exhibition Centre is the leading hub in the Middle East for MICE, business tourism and high-profile events and is a preferred partner for local and international conference and event organizers. The exhibition center has world-class facilities and infrastructure for high-profile gatherings of any size or capacity.



Ascential, the organizers of the event, have an enviable reputation for delivering high-end educational exhibitions and summits. Their flagship BETT event is held annually at ADNEC’s sister venue, ExCel London.




تحت رعاية سمو الشيخ هزاع بن زايد آل نهيان، نائب رئيس المجلس التنفيذي لإمارة أبوظبي




"أدنيك" تستضيف منتدى "بت الشرق الأوسط وأفريقيا" بمشاركة 2,500 موفد





دورة هذا العام ستكون أكبر وأكثر قدرة على بحث سبل تحسين الحصيلة التعليمية للطلبة في الشرق الأوسط وأفريقيا




أبوظبي، 23 أبريل 2018/أدنيك/

تحت رعاية كريمة من سمو الشيخ هزاع بن زايد آل نهيان، نائب رئيس المجلس التنفيذي لإمارة أبوظبي، تستضيف شركة أبوظبي الوطنية للمعارض "أدنيك"، منتدى "بت الشرق الأوسط وأفريقيا" (BETT MEA Leadership Summit)، الملتقى الرائد على مستوى المنطقة لقادة المعرفة والتعليم والخبراء الدوليين في هذا المجال، وذلك في مركز أبوظبي الوطني للمعارض يومي 23 و24 أبريل الجاري، وسيواصل المنتدى التركيز على تلبية احتياجات صانعي القرارات من خلال برنامج قمة القيادة الخاص به وعدة برامج وفعاليات مميزة أخرى.

وقال حميد مطر الظاهري، الرئيس التنفيذي لشركة "أدنيك" ومجموعة الشركات التابعة لها: "نتطلع إلى استضافة هذا الحدث الفريد من نوعه والذي سيُحدث تغييراً كبيراً على النظام التعليمي في المنطقة، وسيكون له صدى أوسع وأفضل هذا العام، حيث سيتم خلال المنتدى مناقشة الثورة الصناعية الرابعة ودورها المحوري في تغيير طريقة عمل الشركات اليوم، وتحفيزها للارتقاء بمستويات الابتكار الذي سينعكس بدوره على إعادة صياغة القطاع الصناعي وإحداث تطورات متسارعة فيه، مما سيتيح للمشاركين فرصة فريدة للاطلاع على التكنولوجيا الصناعية الرقمية الحديثة. وتسهم "أدنيك" في دعم مسيرة النمو والتنمية في أبوظبي مع التركيز على استقطاب الفعاليات التعليمية التي تساعد في تحقيق خطة إمارة أبوظبي الهادفة الى اعداد جيل واعد متسلح بالعلم يساهم في خدمة الدولة والمجتمع بما يتوافق مع رؤية أبوظبي 2030 لبناء اقتصاد متنوع ومستدام قائم على المعرفة والابتكار."

وسيشهد "منتدى بت الشرق الأوسط وأفريقيا"، الذي سيقام هذا العام في مكان جديد ضمن مركز أبوظبي الوطني للمعارض، مشاركة كبار صانعي السياسات وأبرز قادة التعليم والمتخصصين في هذا المجال من ما يزيد على 50 دولة، حيث سيناقشون التحديات والتوجهات الشائعة والفرص المتاحة ضمن قطاع التعليم من أجل الارتقاء بهذا القطاع في المنطقة إلى مستويات أعلى. كما سيكون المنتدى بمثابة منصة حصرية لتبادل الأفكار والمعارف ومشاركة التجارب والتواصل والتعاون والاستماع إلى أبرز الخبراء والمتخصصين في مجال التعليم. 

وتم وضع جدول أعمال منتدى "بت الشرق الأوسط وإفريقيا" جراء بحوث شاملة تمت مع أصحاب المصلحة الرئيسيين في قطاع التعليم والمسؤولين الحكوميين وقادة التعليم والخبراء في هذا المجال، وسيركز المنتدى في دورته هذا العام على الثورة الصناعية الرابعة التي تجتاح العالم حالياً، مع تسليط الضوء على إمكاناتها الكبيرة في تطوير الفكر والتعليم والابتكارات والاقتصاد، كما يمكن للثورة الصناعية الرابعة، التي باتت تشمل كل شيء من الذكاء الاصطناعي إلى الروبوتات وتكنولوجيا النانو؛ أن تحدث تغييراً جذرياً في طريقة التفكير على المستوى العالمي. هذا وسيتم خلال المنتدى بحث أثر هذه الثورة على المنظومة التعليمية، بدءاً من أساليب التدريس التقليدية إلى التقنيات المستقبلية الضرورية للفصول الدراسية، بالإضافة إلى مناقشة استراتيجية دولة الإمارات للتعامل مع الثورة الصناعية الرابعة، والحلول الجديدة للتحديات العالمية، وبحث سبل التعاون من أجل تمكين الطلبة والمعلمين من التكيف مع هذا العالم سريع التحول.

وسيجمع منتدى "بت الشرق الأوسط وإفريقيا" المقام على مدار يومين، نخبة متميزة من المتحدثين رفيعي المستوى، الذين سيقومون بتقديم عروض توضيحية والإشراف على ورش عمل وعقد جلسات نقاش ومشاركة الابتكارات ودراسات الحالة وأفضل الممارسات، بالإضافة إلى طرح مختلف الحلول الكفيلة بمعالجة مشاكل قطاع التعليم.

ويعد مركز أبوظبي الوطني للمعارض مركزاً رائداً في الشرق الأوسط في مجال استضافة فعاليات الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض وسياحة الأعمال والفعاليات رفيعة المستوى، حيث يعتبر شريكاً مفضلاً لمنظمي المعارض والفعاليات على المستويين المحلي والدولي، ويمتلك المركز مرافق وبنية تحتية عالمية المستوى لاستضافة الفعاليات الرسمية والاجتماعات باحجامها المختلفة.



وتتميز "أسينشال" (Ascential)، المنظمة للحدث، بسمعتها وخبرتها الكبيرة في مجال تنظيم المعارض والمنتديات التعليمية، حيث تقوم بتنظيم منتدى "بت" سنوياً في مركز "إكسل لندن" (ExCel London)، التابع لشركة أبوظبي الوطنية للمعارض.

=