Tuesday, 6 March 2018

Volvo launches new V60 versatile family estate





Volvo Cars, the premium car maker, today revealed the new V60 five-door, mid-size premium estate, underlining the Swedish company’s position as a maker of cars that combine good looks with everyday practicality.



The car was launched in its natural habitat – the driveway of a family home in Stockholm – highlighting Volvo Cars’ pedigree in family estates and pinpointing how the V60’s versatile design caters to the diverse needs and realities of modern family life.



Few car makers can match Volvo Cars’ history and credibility in making well-designed, practical and versatile estate cars.



“The family estate driver is an important customer for our business and has been for generations,” said Håkan Samuelsson, president and CEO of Volvo Cars. “The new V60 honours that tradition, but also takes it much further.”



The new V60 shares Volvo Cars’ Scalable Product Architecture (SPA) platform with the award-winning new XC60 and four top-of-the-line 90 Series cars, which have been the collective force behind the company’s record-breaking global sales performance in recent years.



The SPA-based V60 introduces a new standard to the mid-size premium estate segment with a luxurious interior, increased levels of space, advanced connectivity, plus Volvo Cars’ latest driver support systems and other safety technology.



“The V60 really is the central point of the Volvo brand,” said Robin Page, Senior Vice President Design at Volvo Cars. “It’s refined, has a beautiful proportion and stance, yet delivers on practicality and versatility.”



In a first for the segment, customers can access the new V60 via Volvo Cars’ new premium subscription service Care by Volvo*, which offers car access via a monthly flat-fee subscription rather than ownership. Care by Volvo makes having a car as transparent, easy and hassle free as having a mobile phone.



Reflecting Volvo Cars’ industry-first announcement to electrify all new cars from 2019, the V60 comes with two plug-in hybrid powertrain options: the new T6 Twin Engine AWD petrol plug-in hybrid that generates a combined 340hp or the T8 Twin Engine AWD petrol plug-in hybrid that delivers 390hp.



The regular petrol choice offers T5 or T6 powertrains. Drivers who prefer diesel can select D3 or D4 engines.



The new V60 reinforces Volvo Cars’ standing as the industry leader in safety, with a comprehensive list of safety features that come as standard, including advanced driver support systems known from the 90 Series and XC60, making the new V60 one of the safest cars on the road.



The City Safety with Autobrake technology uses automatic braking and detection systems to assist the driver in avoiding potential collisions, and is the only system on the market to recognise pedestrians, cyclists and large animals. In a world first, City Safety now also engages autobraking to mitigate oncoming collisions.



The Pilot Assist system – which supports the driver with steering, acceleration and braking on well-marked roads up to 130km/h – has been upgraded with improved cornering performance. The V60 also includes Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation and other steering assistance systems. The optional Cross Traffic Alert with autobrake further improves safety for people inside and outside the car.



Volvo Cars’ Sensus infotainment system is fully compatible with Apple CarPlay, Android Auto and 4G, and keeps drivers connected at all times. The system is control via an intuitive tablet-style touch screen that combines car functions, navigation, connected services and entertainment apps.



"فولفو" تطلق V60 الجديدة المتعددة الاستخدامات العائلية 




كشفت "فولفو للسيارات"، الرائدة في صناعة السيارات الفاخرة، عن سيارتها الجديدة V60 ذات الأبواب الخمسة والتي تنتمي إلى الفئة المتوسطة الحجم، ما يؤكد على مكانة الشركة السويدية كصانع للسيارات التي تجمع ما بين المظهر الجميل والطابع العملي اليومي.




وأطلقت هذه السيارة في موطنها الأصلي – على الطرقات التي تستخدمها العائلات ذهاباً وإياباً إلى منازلها في استوكهولم – وهدفت "فولفو للسيارات من وراء ذلك، إلى إلقاء الضوء على تجذّرها في تلبية متطلبات العائلة وتحديد كيف أن تصميم "V60" المتّقن يلبي الاحتياجات المتنوعة ووقائع حياة العائلة اليومية.



ويمكن لعدد قليل من صانعي السيارات أن يُجاري تاريخ ومصداقية "فولفو للسيارات" بالقيام بتصميم متقن وعملي يلبّي الاحتياجات المتنوعة للسيارات. 




وقال هاكان سامويلسون، الرئيس والرئيس التنفيذي لـ"فولفو للسيارات": سائق السيارة العائلية يعتبر عميلاً مهماُ بالنسبة لنا في مجال عملنا، وهو أمر لا نزال مثابرين عليه على مرّ الأجيال. وتابع "إن V60 الجديدة التي تأتي بمثابة وسام شرف لهذا التقليد، سوف تأخذ هذا الأمر إلى مدى أبعد من ذلك بكثير".




وتشارك V60 "فولفو للسيارت" بمنصة "قاعدة العجلات المرنة" (Scalable Product Architecture) مع XC60 الجديدة الحائزة على جوائز ومع أربع سيارات من سلسلة 90 المتربعة على عرش المجموعة والتي كانت وراء الجهد المشترك لأداء مبيعات الشركة العالمية القياسية خلال السنوات الأخيرة. 




وتقدم V60 المبنية على "قاعدة العجلات المرنة" (SPA) معياراً جديداً لفئة السيارات العائلية المتوسطة الحجم الفاخرة مقروناً بالتصميم الداخلي الفاخر، وتعزيز مستويات الراحة وأجهزة الاتصال بشبكة الإنترنت المتقدمة، إضافة إلى أحدث أنظمة "فولفو للسيارات" لدعم السائق وتقنيات السلامة الأخرى.



وقال روبن بادج، نائب الرئيس الأول للتصميم في "فولفو للسيارات": تعتبر V60 حقاً، نقطة محورية لعلامة فولفو التجارية". وأضاف "إنها مصقولة، وتحظى بتناسق جميل وبشكل رائع، وهذا ينطبق عليها أيضاً من الناحية العملية والإمكانات المتعددة". 




وللمرة الأولى في هذه الفئة، بإمكان العملاء إدخال V60 في خدمة الاشتراك المتميزة الجديدة "Care by Volvo*" التي أطلفتها "فولفو للسيارت" حديثاً، والتي تتيح للعملاء الحصول على السيارة لقاء دفع رسوم شهرية ثابتة تمهيداً لتملّكها. وتجعل "Care by Volvo" اقتناء سيارة مسألة سهلة للغاية وشفافة وخالية من المتاعب بما يشبه امتلاك هاتف محمول.




وتماشياً مع إعلان "فولفو للسيارات" الأول من نوعه في هذه الصناعة والقاضي بتحويل كل سياراتها الجديدة إلى كهربائية اعتباراً من العام 2019، فإن V60 تأتي بخيارين لتوصيل مجموعة الدفع والحركة الهجين: محرك بنزين هجينT6 Twin Engine كلي الدفع (AWD) يولد قوة حصانية مشتركة تبلغ 340 حصاناً، ومحرك بنزين هجين T8 Twin Engine كلي الدفع يولد قوة حصانية تبلغ 390 حصاناً.




ويوفر خيار البنزين العادي T5 أو T6 powertrain. وبإمكان السائقين الذين يفضلون الديزل اختيار محركات D3 وD4.




وتعزز V60 مكانة "فولفو للسيارات" كشركة رائدة في مجال السلامة، مع لائحة شاملة لميزات السلامة التي تأتي كمعيار، بما في ذلك أنظمة دعم السائق المتقدمة التي اشتهرت بها "90 Series" و"XC60"، ما يجعل من V60 الجديدة واحدة من بين أكثر السيارات أماناً على الطرقات. 




تُستخدم "City Safety" مع تقنية "Autobrake" للكبح التلقائي وأنظمة الكشف لمساعدة السائق على تجنّب الاصطدامات المحتملة، وهي النظام الوحيد في السوق للتعرف على المشاة وراكبي الدراجات والحيوانات الكبيرة. ويشارك نظام "City Safety"، وللمرة الأولى في العالم، في الكبح التلقائي للتخفيف من الاصطدامات المحتملة.




وقد تم تحديث نظام "Pilot Assist" - الذي يدعم السائق بالتوجيه والتسارع والفرملة على الطرقات المحددة بدقة لغاية سرعة 130 كليومتراً في الساعة – مع الأداء المحسن عند المنعطفات. وتشتمل V60 أيضاً على أنظمة "Run-off Road Mitigation" و"Oncoming Lane Mitigation" بالإضافة إلى أنظمة توجيه أخرى. كما يوفر نظام "Cross Traffic Alert" مع الكبح التلقائي المزيد من السلامة للأشخاص المتواجدين داخل السيارة أو خارجها. 




ويتوافق نظام "Sensus" المعلوماتي الترفيهي من "فولفو للسيارات" بالكامل مع "Apple CarPlay" و"Android Auto" و"4G"، ويُبقي السائقين على تواصل مع شبكة الإنترنت في كل الأوقات. ويتم التحكم بالنظام عبر شاشة بديهية تعمل باللمس تجمع بين وظائف السيارة ونظام الملاحة والخدمات المتصلة بشكبة الإنترنت والتطبيقات الترفيهية.











=