Tuesday, 13 March 2018

Nedaa showcases career opportunities & key Emiratisation initiatives at Careers UAE 2018









Dubai, UAE, March 13, 2018 - Professional Communication Corporation - Nedaa, the Dubai Government mission critical networks provider, aims to attract highly skilled and talented Emiratis who are seeking to join the field of specialized telecommunications at Careers UAE 2018, being held until March 15 at the Dubai World Trade Centre. The country’s premier career fair provides Nedaa with a global platform to showcase its strategic programs designed to support and apply the UAE’s Emiratisation agenda within its organization.

A consistent exhibitor since 2008, Nedaa is participating as part of the Dubai Government’s stand located at Hall No. 4. The Corporation is looking to interview and hire on-the-spot new and experienced graduates of electronic engineering, electrical engineering, communications engineering, computer engineering, information technology, and information systems courses, among others, to fill the vacant positions.

Omar Bin Ghelaita, Director of Corporate Support Department, Nedaa, said: “As a government entity, Nedaa has been consistently implementing key initiatives to fulfill its Emiratisation requirements as part of our efforts to provide a broad spectrum of employment opportunities to qualified UAE nationals. By doing so, we are effectively contributing to the ongoing national efforts to build a better future for the country in line with UAE Vision 2021. We are keen to meet with the brightest Emiratis in this year’s event and offer them various roles available in our organization according to their competencies. Additionally, we look forward to interacting with leaders and policy makers from the public and private sectors to tackle both opportunities and challenges in our common quest to take the UAE to the next level of growth through human capital development.”



Held under the patronage of H.H. Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, UAE Vice President and Prime Minister and Ruler of Dubai, Careers UAE enables talented UAE nationals in all fields to come face-to-face with recruiters and hiring managers from corporations across 20 industries. For more information about the event, visit http://www.careersuae.ae/.


"نداء" تعرض مجموعة من الفرص الوظيفية ومبادرات التوطين خلال مشاركتها في "معرض الإمارات للوظائف 2018"


13مارس 2018

تعرض مؤسسة الاتصالات المتخصصة "نداء"، المزود الحصري لشبكات الاتصالات الآمنة والمعتمد لدى حكومة دبي، مجموعة من الفرص الوظيفية لاستقطاب المواطنين الإماراتيين من ذوي المهارة والكفاءة الراغبين في الانخراط في مجال الاتصالات المتخصصة وذلك خلال مشاركتها في "معرض الإمارات للوظائف 2018" الذي يقام لغاية 15 مارس/آذار الجاري في مركز دبي التجاري العالمي. ويوفر هذا المعرض، الذي يعد أبرز حدث للوظائف في دولة الإمارات وفعالية سنوية حصرية لمواطني الدولة، لمؤسسة "نداء" منصة عالمية مثالية لعرض برامجها الإستراتيجية المعدة لدعم وتطبيق برنامج التوطين لدولة الإمارات.

وتشارك "نداء"، التي تعد أحد العارضين الدائمين في هذا الحدث منذ العام 2008، في دورة هذا العام ضمن منصة حكومة دبي في القاعة رقم (4)، حيث تتطلع إلى إجراء مقابلات مباشرة مع أصحاب الخبرات و حديثي التخرج في اختصاصات الهندسة الإلكترونية والهندسة الكهربائية وهندسة الاتصالات وهندسة الحاسوب وتكنولوجيا المعلومات ونظم المعلومات وغيرها، وذلك من أجل تعيين مشرف واحد و16 تقني و8 إداريين.

وقال عمر بن غليطة، مدير إدارة الدعم المؤسسي لمؤسسة "نداء": "باعتبارنا جهة حكومية، نقوم باستمرار بمبادرات هامة لتلبية متطلبات التوطين، وذلك في إطار جهودنا الرامية الى توفير مجموعة واسعة من الفرص الوظيفية للمواطنين الإماراتيين المؤهلين، حيث نساهم من خلال ذلك في الجهود الوطنية المستمرة لبناء مستقبل أفضل للدولة تماشياً مع أهداف رؤية الإمارات 2021. ونحن على أتم الاستعداد لمقابلة الكفاءات الإماراتية في دورة هذا العام من "معرض الإمارات للوظائف" وتوفير مختلف المناصب المتاحة لهم في مؤسستنا وبما يتناسب مع اختصاصاتهم وكفاءاتهم. كما نتطلع إلى التواصل مع القادة وصناع القرار من القطاعين العام والخاص للوقوف على الفرص المتاحة ومعالجة التحديات في إطار سعينا المشترك لنقل دولة الإمارات إلى المستوى التالي من النمو من خلال تطوير رأس المال البشري."

ويتيح "معرض الإمارات للوظائف"، الذي يقام تحت رعاية صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي، للمواطنين الإماراتيين من ذوي الكفاءة والموهبة في المجالات المختلفة، فرصة التواصل المباشر مع أصحاب العمل ومديري التوظيف في الشركات العاملة ضمن 20 قطاعاً مختلفاً. وللاطلاع على المزيد من المعلومات حول المعرض، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني www.careeruae.ae.
=