20 March, 2018

Mastercard Announces Roadmap for Contactless Payments Consistency





Every cardholder across the Middle East, Africa, Europe, Latin America and Asia/Pacific will be able to tap their Mastercard or device in stores by 2023




Middle East and Africa recorded a 27-fold increase in contactless transactions in 2017



Cairo, Egypt – March 14, 2018 – Mastercard has announced an initiative to create greater payment consistency by making “tap and go” standard in the next five years. The changes underway ensure that consumers, merchants and governments around the world will be able to take advantage of next-generation digital technology which deliver greater security and convenience.




Beginning later this year, Mastercard will require a series of card and terminal upgrades across the Middle East, Africa, Europe, Latin America, and Asia Pacific, to bring secure and convenient contactless card payment technology to more people in more locations around the world. This move means that every cardholder will be able to “tap” their card or device to pay, in these regions and every day.




The speed of contactless payments, coupled with its dynamic EMV grade authentication protecting against fraud, is transforming everyday commerce and benefiting merchants and consumers alike. It also helps issuers by increasing card usage and displacing cash, and powers unique use cases for governments like public transportation in some of the world’s biggest cities.




Today, millions of consumers are able to pay with a simple tap in over 8 million locations across 111 countries. Across the Middle East and Africa, there was a 27-fold increase in contactless transactions in 2017, with the volume spent growing 18x.

The demand for contactless payments is strong and growing, with 15% of all in-store purchases globally using the technology. Recognizing the opportunity to accelerate adoption, Mastercard has established a roadmap that sets out the following requirements:




After October 2018, all new acceptance terminals in the Middle East, Africa, Europe, Latin America and Asia Pacific will have EMV chip and contactless enabled;


After April 2019, all new cards issued in the Middle East, Africa, Europe, Latin America and Asia Pacific will have EMV chip and contactless technology; and


By April 2023, all merchant terminals in the Middle East, Africa, Europe, and Latin America will be EMV chip and contactless enabled.




“Our vision is a world where everyone can simply and safely tap their card or device when paying in a store and quickly be on their way,” said Ajay Bhalla, chief security solutions officer at Mastercard. “This marks a significant step towards greater consistency, security and speed for everyday payments while laying the groundwork for future innovation.”




Markets across the Middle East and Africa have already undertaken and embraced the journey to contactless payments. The momentum is expected to receive a further push with the evolution of the acceptance landscape in the region.




ماستركارد تُعلن عن خارطة طريق لتطبيق المدفوعات اللاتلامسية


بحلول 2023، سيتمكن حاملو البطاقات في الشرق الأوسط وإفريقيا وأوروبا وأمريكا اللاتينية ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ من تمرير بطاقة ماستركارد أو جهازهم المحمول لإجراء عمليات الدفع 


منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا سجلتا ارتفاعاً بمقدار 27 ضعفاً في مجال المدفوعات اللاتلامسية خلال العام 2017

القاهرة، مصر، 18 مارس 2018: أعلنت ماستركارد عن مبادرة تهدف إلى زيادة تطبيق المدفوعات عبر خدمة "مرر وادفع" خلال السنوات الخمس القادمة. وتضمن التغيرات الجارية إتاحة الفرصة للمستهلكين والتجار والحكومات حول العالم للاستفادة من تقنية الجيل القادم للمدفوعات والتي توفر مستوىً أعلى من الأمان والملاءمة. 

وفي سبيل تطبيق المبادرة التي من المقرر أن تنطلق في وقتٍ لاحق خلال العام، تحتاج ماستركارد إلى إجراء سلسلةٍ من التحديثات على البطاقات والأجهزة في أنحاء الشرق الأوسط وإفريقيا وأوروبا وأمريكا اللاتينية ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ، و ذلك بهدف تزويد البطاقات بتقنية الدفع اللاتلامسي التي تتسم بالأمان والسهولة وتوفيرها إلى شريحةٍ أكبر من الناس في عددٍ أكبر من المناطق حول العالم. وتهدف هذه الخطوة إلى تمكين حاملي البطاقة من "تمرير" بطاقتهم أو جهازهم المحمول ليقوموا بعمليات الدفع اليومية في جميع تلك المناطق. 

وتسهم سرعة المدفوعات اللاتلامسية إلى جانب مستوى التوثيق الفعال المتوافق مع المعيار العالمي (EMV) للحماية من الاحتيال في إحداث تغيير كبير في التجارة اليومية واستفادة التجار والمستهلكين على حدٍ سواء. كما تسهم في دعم الجهات المُصدِرة للبطاقات عبر تشجيع استخدام البطاقة والاستغناء عن النقد، وتتيح للحكومات مزايا استخدامٍ فريدة مثل توظيفها في مجال النقل العام في أكبر مدن العالم وأكثرها حيوية. 

واليوم، يمكن للملايين من المستهلكين إتمام عملية الدفع بتمرير بطاقتهم أو جهازهم المحمول في أكثر من 8 ملايين موقع ضمن 111 بلدٍ حول العالم. وقد شهدت المعاملات اللاتلامسية في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا ارتفاعاً كبيراً خلال العام 2017 بلغ 27 ضعفاً، مع نموٍ في حجم الإنفاق بلغ 18 ضعفاً. 

ويشار إلى أن الطلب على المدفوعات اللاتلامسية مرتفع ومتنامٍ باستمرار، حيث بلغت نسبة العمليات الشرائية باستخدام هذه التقنية %15 من العمليات الشرائية في العالم. ولأن ماستركارد تدرك الفرصة المتاحة لتسريع تطبيق هذه التقنية، وضعت خارطة طريق نصت في محتواها على المتطلبات الآتية:


بعد شهر أكتوبر 2018، سيتم تزويد جميع أجهزة نقاط البيع الجديدة في أنحاء الشرق الأوسط وإفريقيا وأوروبا وأمريكا اللاتينية ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ بشريحة الحماية وفق المعيار الدولي (EMV) إلى جانب تفعيل تقنية الدفع اللاتلامسي. 


بعد شهر أبريل 2019، سيتم تزويد جميع البطاقات الصادرة في أنحاء الشرق الأوسط وإفريقيا وأوروبا وأمريكا اللاتينية ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ بشريحة الحماية وفق المعيار الدولي (EMV) إلى جانب تقنية الدفع اللاتلامسي.


بحلول شهر أبريل 2023، سيتم تزويد جميع أجهزة نقاط البيع في أنحاء الشرق الأوسط وإفريقيا وأوروبا وأمريكا اللاتينية بشريحة الحماية وفق المعيار الدولي (EMV) إلى جانب تفعيل تقنية الدفع اللاتلامسي.

وبهذه المناسبة، قال أجاي بالا رئيس الحلول الأمنية للمؤسسات في ماستركارد: "تتمثل رؤيتنا في الوصول إلى عالم يتيح لأي شخص تمرير بطاقته أو جهازه المحمول لإجراء عملية الدفع في أي متجر والمضي قدماً في طريقه. وتشكل هذه المبادرة خطوةً هامة لتحقيق المزيد من الاستمرارية والأمان والسرعة للمدفوعات اليومية، وتمهد الطريق لمزيدٍ من الابتكارات في المستقبل". 



وسبق وأن بدأت الأسواق في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا بتطبيق تقنية المدفوعات اللاتلامسية. ومن المتوقع أن يزداد هذا الزخم مع تطور مشهد قبول المدفوعات الرقمية في أنحاء المنطقة. 

=