Tuesday, 20 March 2018

Emerson Named ‘Industrial IoT Company of the Year’









Global Technology and Engineering Leader Receives 2018 IoT Breakthrough Award

March 20, 2018 – Emerson (NYSE: EMR), a global automation technology and software company, has been named the “Industrial IoT Company of the Year” by IoT Breakthrough. The award recognizes Emerson’s extensive innovation and leadership in driving Industrial Internet of Things (IoT) technologies and strategies for customers in manufacturing industries, including oil and gas, food and beverage, chemical, life sciences, power, water, wastewater and others.




Today’s industrial business challenges include fast-changing market dynamics, technical complexity and the relentless pressure to do more with less. To help overcome challenges, Emerson has harnessed the power of Industrial IoT for customers through its Plantweb™ digital ecosystem to enable broader process automation and deeper data insights that can improve operations.




“As technology continues to evolve, customers are increasingly turning to us for help navigating the Industrial Internet of Things,” said Mike Train, executive president of Emerson Automation Solutions. “Industrial IoT holds a lot of promise for manufacturers, but many struggle to identify the right strategies for adoption within their operations. Our job is to act as a trusted partner, helping customers develop the right business case, then implement scalable solutions that deliver measurable returns.”




A recent IndustryWeek survey sponsored by Emerson revealed that 60 percent of industrial companies are exploring or investing in Industrial IoT pilot projects, but only 5 percent are investing against a clear business case for how to best implement the technology.

To meet this need, Emerson’s Plantweb digital ecosystem includes consulting services to help customers build the best business case, backed by a broad portfolio of Pervasive Sensing technologies, an extensive suite of analytical software tools, secure and robust data infrastructure, and expert services. Ultimately, these Plantweb solutions help customers increase plant safety, reliability and profitability to drive toward the highest, Top Quartile operations and capital performance.




The IoT Breakthrough Awards, which received more than 3,000 nominations in 2017, recognize innovators, leaders and visionaries from around the globe in a range of IoT categories, including Industrial, Smart City technology, Connected Home and others. Selections are made by a judging




panel comprised of IoT professionals and experts with hands-on experience within the Internet of Things market, including journalists, analysts and professionals from top startups and Fortune 100 companies.




“The Industrial IoT Company of the Year designation is a marquee award for our program as IIoT technologies and companies revolutionize manufacturing and entire industries,” said James Johnson, managing director of IoT Breakthrough. “With over 10 billion hours of wireless operations across more than 32,000 networks in 146 countries, Emerson is a proven wireless and industrial IoT leader. By providing digital intelligence to the entire manufacturing enterprise, Emerson is providing a comprehensive and streamlined platform whereas many Industrial IoT offerings are disparate solutions that quickly become complicated and cumbersome as they are patched together.




“We congratulate Emerson on their product innovation and industry leadership, and we are thrilled to recognize the company as a marquee 2018 IoT Breakthrough Award winner.”




تقديراً لريادتها في قطاع إنترنت الأشياء الصناعية




"إيمرسون" تحصد جائزة "آي. أو. تي. بريك ثرو 2018" ضمن فئة "أفضل شركة لإنترنت الأشياء الصناعية لهذا العام"




20 مارس 2018 - تم اختيار "إيمرسون" (Emerson)، إحدى الشركات العالمية الرائدة في مجال تكنولوجيا الأتمتة والبرمجيات والمدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز (NYSE: EMR)، كأفضل شركة لإنترنت الأشياء الصناعية لهذا العام من قبل "آي. أو. تي. بريك ثرو" (IoT Breakthrough). ومنحت الشركة هذه الجائزة تقديراً لريادتها وقدراتها الابتكارية الشاملة في تعزيز تقنيات واستراتيجيات إنترنت الأشياء الصناعية التي تساعد العملاء في القطاعات الصناعية، بما في ذلك النفط والغاز، والأغذية والمشروبات، وعلوم الحياة، والطاقة والمياه، والمياه العادمة وغيرها.

وتشتمل الأعمال الصناعية في الوقت الحالي على تحديات عدة من بينها ديناميات السوق سريعة التغير والتعقيدات التقنية والضغوطات الكبيرة لإنتاج المزيد مع قلة الإمكانيات. وبهدف المساعدة على مواجهة هذه التحديات، استفادت "إيمرسون" من قوة إنترنت الأشياء الصناعية من خلال المنظومة الرقمية "بلانت ويب" (Plantweb) لإيجاد أتمتة أوسع للعمليات ورؤى أعمق للبيانات بما من شأنه تحسين العمليات. 

وقال مايك ترين، الرئيس التنفيذي لشركة "إيمرسون أوتوميشن سوليوشنز": "في ظل التطور التكنولوجي المستمر، يقبل العملاء بشكل متزايد علينا من أجل مساعدتهم في إنترنت الأشياء الصناعية، هذه التقنية التي تحمل الكثير من الوعود للمصنعين. إلا أن العديد من هؤلاء العملاء يجدون صعوبة في تحديد الاستراتيجيات الصحيحة لتبنيها ضمن عملياتهم. وتتمثل مهمتنا في العمل كشريك موثوق يساعد العملاء على وضع دراسة جدوى مناسبة للمشروع، ومن ثم تنفيذ الحلول القابلة للتدرج والتي توفر بالتالي عوائد ملموسة."

وكشف استبيان حديث أجرته مطبوعة "إندستري وييك" (IndustryWeek) برعاية "إيمرسون"، أن 60% من الشركات الصناعية تعمل على استكشاف إنترنت الأشياء الصناعية أو تقوم بالاستثمار في مشاريع تجريبية في هذا مجال، في حين أن 5% فقط تستثمر في دراسة جدوى واضحة حول كيفية تطبيق هذه التكنولوجيا بالشكل الأمثل. 





ومن أجل تلبية هذا المطلب، تتضمن المنظومة الرقمية "بلانت ويب" التي طورتها إيمرسون، خدمات استشارية لمساعدة العملاء على بناء أفضل دراسة جدوى للمشروع، يدعم ذلك محفظة واسعة من تقنيات (Pervasive Sensing)، وهي عبارة عن مجموعة شاملة من أدوات البرمجيات التحليلية، وبنية تحتية قوية وآمنة للبيانات وخدمات الخبراء. وتساعد حلول "بلانت ويب" في نهاية المطاف، العملاء على زيادة مستويات السلامة والموثوقية والربحية في المصانع لتحقيق أعلى أداء للعمليات ورأس المال.

ويكرم برنامج جوائز "آي. أو. تي. بريك ثرو"، الذي استقبل ما يزيد على 3000 ترشيح في العام الماضي، المبتكرين والرواد وأصحاب الرؤية من أنحاء العالم ضمن مجموعة من فئات إنترنت الأشياء، بما في ذلك إنترنت الأشياء الصناعية وتكنولوجيا المدينة الذكية والمنازل الذكية وغيرها. ويتم اختيار الفائزين من قبل لجنة تحكيم تتألف من مختصي وخبراء إنترنت الأشياء ممن يتمتعون بخبرة عملية واسعة في هذا القطاع، بمن فيهم الصحفيون والمحللون والمختصون من أبرز الشركات الناشئة والشركات المدرجة ضمن قائمة "فورتشن 100" (Fortune 100).



وقال جيمس جونسون، مدير عام "آي. أو. تي. بريك ثرو": "تعد جائزة "أفضل شركة لإنترنت الأشياء الصناعية لهذا العام" إنجازاً مميزاً لبرنامجنا في ظل الثورة التي قامت بها تقنيات وشركات إنترنت الأشياء الصناعية ضمن عمليات التصنيع وكافة القطاعات الأخرى. ومع أكثر من 10 مليارات ساعة من عمليات إنترنت الأشياء اللاسلكية عبر أكثر من 32,000 شبكة في 146 بلداً، تعتبر "إيمرسون" رائدة في مجال تقنيات إنترنت الأشياء اللاسلكية والصناعية. ومن خلال توفيرها للذكاء الرقمي لمشروع التصنيع بالكامل، تقدم "إيمرسون" منصة شاملة ومبسطة لهذه التقنية، في حين أن العديد من عروض إنترنت الأشياء الصناعية الأخرى تعد حلولاً متفاوتة القدرات سرعان ما تصبح معقدة عند ربطها معاً. ونود أن نتقدم بالتهنئة من شركة "إيمرسون" على ابتكاراتها في مجال منتجات إنترنت الأشياء الصناعية وريادتها لهذا القطاع، ونحن سعداء للغاية بتكريم الشركة كأحد الفائزين المميزين بجائزة "آي. أو. تي. بريك ثرو 2018".
=