Monday, 5 February 2018

Tianjin Globe Express Services collaborates with V4 Advisors on Greenhouse Gas audit



GES continues pioneering implementation of sustainability practices in sector



February 5, 2018

Tianjin Globe Express Services (GES), a leading provider of supply chain solutions, recently collaborated with V4 Advisors DMCC, a consulting, advisory and project development company specializing in the environment, to conduct a Greenhouse Gas (GHG) audit at its Chinese facility. The initiative highlights GES’s commitment to regular GHG auditing and reporting from its facilities worldwide as part of its sustainability measures. The project successfully engaged the team in implementing and expanding on the company’s environmental strategy with an emphasis on GHG auditing and reporting. V4 Advisors commended GES’s efforts and commitments to the United Nations’ Sustainable Development Goals (SDGs), specifically Goal 13 which focuses on Climate Action.

Goal No 13 on Climate Action – one of the UN’s 17 SDGs, urges member states to take immediate action to tackle climate change and its impacts. Greenhouse gas emissions from human activities are driving climate change and continue to rise. The recent Greenhouse Gas audit conducted by GES as part of its ongoing efforts towards the achievement of sustainability goals aimed to monitor and reduce emissions and boost adaptive efforts to combat climate change. GES is among pioneering companies in implementing sustainability practices in the sector and strongly promotes eco-friendly behaviors and other conscious choices that help create a clean and safe environment to live and work.

Mustapha Kawam, President and CEO, Globe Express Services said: “GES regularly audits and reports emissions from its facilities worldwide and the practice has set us apart from our competitors in the industry. The recent GHG audit held as part of GES’s continuous efforts to enhance sustainability measures to combat the effects of climate change once again underscores our commitment to a sustainable future and to improving environmental quality for our community.”

“Constant monitoring and management of emissions play an important role in efforts to combat climate change. The recent audit conducted at GES’s Chinese facility was comprehensive and successfully engaged the team in enforcing and enhancing the company’s environmental strategy with emphasis on GHG auditing and reporting. GES’s level of commitment to such practices for achieving sustainability targets is laudable,” said Rawad Massoud, Managing Director, V4 Advisors.

"جلوب إكسبريس سيرفيسز" تتعاون مع "في 4 أدفايزرز" لإجراء عملية تقييم لانبعاث الغازات الدفيئة في مرافقها في الصين

الشركة تواصل تطبيقها لممارسات الاستدامة في مجال سلسلة الإمداد

5 فبراير  2018
أعلنت "تيانجين جلوب إكسبريس سيرفيسز" (GES)، إحدى الشركات الرائدة المزودة لحلول سلسلة الإمداد، عن تعاونها مؤخراً مع "في 4 أدفايزرز دي. أم. سي. سي" (V4 Advisors DMCC)، إحدى شركات الاستشارات وإدارة المشاريع المتخصصة في مجال البيئة، في إجراء عملية تقييم وتدقيق لانبعاثات الغازات الدفيئة في مرافقها في الصين. وتسلط هذه المبادرة الضوء على التزام "جلوب إكسبريس سيرفيسز" بإجراء عمليات التقييم المنتظمة لانبعاثات الغازات الدفيئة ذلك في مرافقها المنتشرة حول العالم كجزء من التدابير التي تتخذها في مجال الاستدامة. وشارك فريق الشركة بنجاح في تنفيذ هذا المشروع وتعزيز الاستراتيجية البيئية للشركة مع التركيز على عملية تدقيق انبعاثات الغازات الدفيئة. وأثنت "في 4 أدفايزرز" على جهود "جلوب إكسبرس سيرفيسز" والتزامها بأهداف الأمم المتحدة للتنمية المستدامة، وتحديداً الهدف 13 الذي يركز على إجراءات التصدي لتغير المناخ.   
ويحث الهدف 13 الخاص بإجراءات التصدي لتغير المناخ، وهو أحد أهداف التنمية المستدامة الـ 17 للأمم المتحدة، الدول الأعضاء على اتخاذ إجراءات عاجلة للتصدي لتغير المناخ وآثاره، حيث إن انبعاثات الغازات الدفيئة الناجمة عن الأنشطة البشرية تسهم في تغير المناخ، وهي آخذة في الارتفاع. وتأتي عملية تدقيق وتقييم انبعاثات الغازات الدفيئة التي أجرتها "جلوب إكسبريس سيرفيسز" في إطار جهودها المستمرة لتحقيق أهداف الاستدامة التي تهدف إلى رصد هذه الانبعاثات والحد منها وتعزيز الجهود لمكافحة التغير المناخي. وتعتبر "جلوب إكسبريس سيرفيسز" من الشركات الرائدة في تطبيق ممارسات الاستدامة في مجال عملها، وهي تعمل بقوة على تعزيز السلوكيات الصديقة للبيئة وغيرها من الخيارات التي تساعد على خلق بيئة أنظف وأكثر أماناً للعيش والعمل.
وقال مصطفى قوام، الرئيس والمدير التنفيذي لشركة "جلوب إكسبريس سيرفيسز": "نعمل بانتظام على تقييم الانبعاثات الغازية من مرافقنا حول العالم وإصدار التقارير الخاصة بذلك، وهذا ما جعلنا نتميز عن غيرنا في مجال عملنا. وتم إجراء عملية التقييم الأخيرة لانبعاثات الغازات الدفيئة كجزء من جهودنا المتواصلة لتحسين معايير الاستدامة من أجل التصدي لآثار التغير المناخي والتأكيد من جديد على التزامنا بمستقبل مستدام وتحسين الجودة البيئية لمجتمعنا."

من جانبه، قال رواد مسعود، مدير عام "في 4 أدفايزرز": "إن الرصد والإدارة المستمرة لانبعاثات الغازات الدفيئة يلعب دوراً مهماً في الجهود الرامية إلى مكافحة التغير المناخي. وكانت عملية التدقيق والتقييم الأخيرة التي أجريت في مرفق "جلوب إكسبريس سيرفيسز" في الصين، شاملة وشارك فيها الفريق بنجاح في تعزيز وتحسين الاستراتيجية البيئية للشركة مع التركيز على تدقيق انبعاثات الغازات الدفيئة وإصدار التقارير ذات الصلة. وإن مستوى التزام "جلوب إكسبريس سيرفيسز" بمثل هذه الممارسات من أجل تحقيق أهداف الاستدامة هو أمر جدير بالثناء."
=