Thursday, 1 February 2018

The digitisation of technical services




United Arab Emirates: SOLSTEO is a French company that manufactures industrial ethylene oxide (EO) sterilisers and air purification systems.

The MD market is becoming increasingly global, and SOLSTEO realised very early on that it must keep up with the trend. When a company exports 95% of its products, it must find a way to overcome distance to provide long-term support to its customers! By making the most of online technologies, SOLSTEO has given a new lease of life to the ageing world of industrial machinery!

Born of necessity, Le Hub is an online platform designed to monitor the technical performance of machines. This innovative web portal enables the accurate and detailed follow-up of user requests in real time. Above all, it allows users’ technical issues or queries to be dealt with remotely. SOLSTEO can therefore handle any issues with its own equipment and systems from its offices in Paris; it can also provide valuable technical support or share its expert knowledge with those using its EO sterilisers, wherever they are located. That is the magic of the Internet!

Behind Le Hub, there is a team of highly qualified and experienced technicians, engineers and consultants, who share their technical skills and expert knowledge of EO sterilisation with SOLSTEO’s customers. With Le Hub, SOLSTEO has imported online technologies into the MD industry, which is more accustomed to innovation in medical products rather than in production machinery. SOLSTEO is shaking things up in its field!

Nonetheless, Le Hub is a highly secure online platform, where all customers have their own unique username and password. They can log in anywhere, anytime, and see what is being done to solve their problems or answer their queries.

Personal service and fast response times are central to SOLSTEO’s development.


تحويل الخدمات التقنية إلى النظام الرقمي

الإمارات العربية المتحدة: سولستيو هي شركة فرنسية متخصصة في تصنيع أجهزة التعقيم الصناعية باستخدام غاز أكسيد الإيثيلين (EO) فضلا عن أنظمة تنقية الهواء.

يشهد سوق الأجهزة الطبية نمواً عالمياً حيث أدركت شركة سولستيو مبكراً ضرورة مواكبة هذا التوجه. وفي إطار قيام الشركة بتصدير 95% من منتجاتها، فلقد  تعين عليها إيجاد طريقة ما للتغلب على بُعد المسافات لضمان تقديم دعم طويل المدى لعملائها! وعبر استخدام أغلب تكنولوجيا الإنترنت، استطاعت شركة سولستيو توفير حياة جديدة لعالم الماكينات الصناعية الذي يعاني من الشيخوخة!.

ونتيجة للضرورة والاحتياج، تم تصميم منصة لوهوب Le Hub  على شبكة الإنترنت لمتابعة الأداء التقني للماكينات. إذ توفر بوابة الويب المبتكرة هذه متابعة دقيقة وتفصيلية لمتطلبات المستخدم بشكل فوري. وقبل أي شيء، تتيح هذه المنصة حل لمشاكل المستخدمين ولاستفساراتهم التقنية عن بُعد. وبالتالي تستطيع شركة سولستيو من مكاتبها في باريس التعامل مع أي مشكلة تطراً على معداتها وأنظمتها. كما أنها قادرة على توفير دعم فني عال القيمة إلى جانب تبادل خبراتها مع مستخدمي أجهزة التعقيم باستخدام غاز أكسيد الإيثيلين وذلك بغض النظر عن أماكن تواجدهم. ويرجع الفضل في ذلك إلى سحر الإنترنت!.

هذا وتعتمد منصة لو أوب لوهوب Le Hubعلى فريق مؤهل عال الخبرة يتكون من فنيين ومهندسين واستشاريين قادرين على التواصل مع عملاء شركة سولستيو لتبادل مهاراتهم الفنية وخبراتهم في مجال عمليات التعقيم باستخدام غاز أكسيد الإيثلين. ومن خلال منصة لوهوب استطاعت شركة سولستيو نقل تكنولوجيا الإنترنت إلى صناعة الأجهزة الطبية الأكثر توجهاً نحو الابتكار في المنتجات الطبية بدلا من الابتكار في ماكينات الإنتاج. وبالتالي تعمل شركة سولستيو على تغيير تام للمفاهيم في مجالها!.

إلى جانب ذلك تتميز منصة لو أوب بكونها منصة على الإنترنت عالية التأمين حيث يستطيع كل عميل الحصول على حساب مستخدم وكلمة مرور خاصة به. وبالتالي يمكن للعملاء الدخول على هذه المنصة من أي مكان وفي أي وقت وذلك للاطلاع على ما تم إنجازه لحل مشاكلهم أو للحصول على إجابات بشأن استفساراتهم.

وأخيراً تعد الخدمات الشخصية وسرعة الرد على التساؤلات أساس تطوير شركة سولستيو.
=