Tuesday, 6 February 2018

PANASONIC JAGUAR RACING BATTLE FOR POINTS IN SANTIAGO








Nelson Piquet Jr finishes a strong sixth in Santiago, Chile


Jaguar I-TYPE 2 shows strong race pace


Mitch Evans battles his way from the back of the grid to secure a double points finish for Panasonic Jaguar Racing




Dubai, United Arab Emirates, 6 February 2018: Panasonic Jaguar Racing delivered another encouraging points haul with both drivers fighting their way into the top 10 in a dramatic race at the Antofagasta Minerals ABB FIA Formula E Santiago E-Prix.




Lining up on the grid in fifth position, Nelson Piquet Jr made a lightning start to move past Lotterer and Buemi into second place. Positioning his Jaguar I-TYPE 2 between the two Techeetah drivers, Nelson challenged for the lead of the race managing his battery energy effectively while recording impressive sector times throughout.




With hard-fought, wheel to wheel action at the front of the race, Panasonic Jaguar Racing's Mitch Evans made swift progress up the grid, moving from P20 into the top half of the field during the inaugural E-Prix in Santiago. Mitch brought his I-TYPE 2 home in seventh position delivering a double points finish for the team.




Panasonic Jaguar Racing’s strong start to their second season in Formula E continues and the British team currently sit fourth in the team standings with 54 points - the highest tally the team have ever achieved. Nelson is fifth and Mitch is seventh in the drivers’ championship.




James Barclay, Team Director Panasonic Jaguar Racing: “Incredible race. What we can take from today is that we have a really fast racecar and we are in the hunt for another podium finish. Both drivers raced well and did a great job on this challenging circuit. Nelson had a fantastic start in his Jaguar I-TYPE 2 and Mitch was brilliant coming through the field, getting fastest lap at one point. It shows the team are working very well and we have a quick car, these are well earned points for the team. We are already looking forward to Mexico City, it was a highlight in our first season and we can’t wait to go back.”




Nelson Piquet Jr, #3: “It was a tough but exciting race. I had a good start, everything was going well until trying to pass Buemi back towards the end of the second stint. The important thing is that the Jaguar has the pace, as a team we are still learning but getting better all the time. I’m sure we can get more points. We need to be optimistic but the car has the potential for much more. We need to keep pushing and improving.”




Mitch Evans, #20: “I’m very happy to come away with points after a disappointing qualifying. I started at the back of the grid but had a good first lap by avoiding the carnage. I kept chipping away and finished seventh just seven seconds off the lead. The team did a great job today and I hope to reward them with more points in Mexico.”




On Saturday 3 March Panasonic Jaguar Racing will return to the streets of Mexico City for the fifth instalment of the ABB FIA Formula E Championships.




FanBoost opens for the fifth E-Prix of the season at 17:00 GMT on Monday 26 February and closes 22:20 GMT Saturday 3 March.




Tweet your boost using #MitchEvans or #NelsonPiquetJr and #FanBoost, or visit: http://fanboost.fiaformulae.com/




فريق "باناسونيك جاكوار للسباقات" يسجل المزيد من النقاط بفضل أدائه الوثاب 

في سباق سانتياغو لسيارات الفورمولا الكهربائية





نيلسون بيكيه جونيور يحصد المركز السادس في سباق سانتياغو


جاكوار I-TYPE 2 تبهر الجمهور بأدائها القوي على حلبة السباق


ميتش إيفانز يعود إلى الصدارة مجدداً ويسجل نقطتين لصالح فريق "باناسونيك جاكوار للسباقات"




دبي، الإمارات العربية المتحدة؛ 6 فبراير 2018: نجح فريق " باناسونيك جاكوار للسباقات" في حصد المزيد من النقاط، مع السائقين نيلسون بيكيه جونيور وميتش إيفانز اللذين يسعيان إلى إحراز مكانة متقدمة ضمن المراكز العشرة الأولى في سباق سانتياغو ضمن سلسلة بطولة "أنتوفاغاستا مينيرالز إيه بي بي فورمولا إي".




ومن موقعه في الخانة الخامسة على خط البداية، انطلق نيلسون بيكيه جونيور بسرعة فائقة متجاوزاً سائقي فريق تيشيتاه لوتير وبويمي ومتقدماً إلى المرتبة الثانية على الحلبة. واحتدمت المنافسة على الصدارة عندما وجد نيلسون سيارته جاكوار I-TYPE 2 محاصرة بين سيارتي فريق ميتشاه، ولكنه نجح في المناورة وإدارة استهلاك بطاريته بكفاءة وتسجيل زمن قياسي في مختلف أقسام الحلبة.




وحصد ميتش إيفانز المركز السابع خلال الدورة الافتتاحية من سباق سانتياغو بعد أن كان في المركز 20، مسجلاً بذلك نقطتين لصالح فريق "باناسونيك جاكوار للسباقات" وأداء متميزاً لسيارة جاكوار I-TYPE 2 في خضم منافسة شديدة.




ويواصل الفريق أداءه القوي في موسمه الثاني من بطولة فورمولا إي، حيث حقق المركز الرابع ضمن ترتيب الفرق بمعدل 54 نقطة، وهو أعلى معدل له حتى الآن. يضاف إلى ذلك، أن نيلسون بيكيه جونيور وميتش إيفانز حصدا المركزين الخامس والسابع على التوالي.




وبهذه المناسبة، قال جيمس باركلي، مدير فريق "باناسونيك جاكوار للسباقات": "أثبت سباق اليوم مدى سرعة وقوة سيارتنا، وأننا في طريقنا إلى منصة التتويج مرة أخرى. كما حقق كلا السائقين أداء جيداً على هذه الحلبة الحافلة بالتحديات، حيث سجل نيلسون انطلاقة رائعة بسيارة جاكوار I-TYPE 2، إلى جانب ميتش الذي قدم أداء قوياً على المضمار، محققاً أسرع لفة في مرحلة معينة من السباق. وتجلت براعة فريقنا في سباق اليوم في أبهى صورة لها، كما أظهرنا أننا نمتلك سيارة وثابة فائقة الأداء والسرعة، مما جعلنا نكسب المزيد من النقاط. ونتطلع حالياً إلى المشاركة في السباق الذي سيقام في مدينة مكسيكو، والتي كانت واحدة من أبرز محطاتنا في الموسم الأول، ونحن متشوقون للعودة إليها",




ومن جانبه، قال نيلسون بيكيه جونيور (رقم 3): "لم يكن سباق اليوم بتلك السهولة، ولكنه كان ممتعاً. فقد تمكنت من تحقيق انطلاقة جيدة، وكان كل شيء يسير جيداً إلى أن حاولت تجاوز بويمي، مما جعلني أتراجع نحو نهاية القسم الثاني من المضمار. ولكن الشيء الأهم هو أننا نعمل كفريق واحد ونتعلم من أخطائنا لنقدم أداء أفضل. وأنا متأكد من قدرتنا على كسب المزيد من النقاط. وعلينا ان نكون متفائلين بذلك، وخاصة أن سيارة جاكوار I-TYPE 2 تتميز بقدرات كبيرة لتحقيق المزيد من الإنجازات. لذلك، نحن عازمون على مضاعفة جهودنا في المراحل المقبلة".




وبدوره، قال ميتش إيفانز (رقم 20): "أنا سعيد جداً بما سجلناه من نقاط بعد تعرضنا لخيبة كبيرة في التصفيات السابقة. فقد انطلقت بسيارتي من الجزء الخلفي للحلبة، ولكنني تمكنت من اجتياز أول لفة بشكل جيد من خلال تفادي الاصطدام. وبذلت قصارى جهدي على الحلبة حتى تمكنت من حصد المركز السابع خلال 7 ثوان من الانطلاق. وقام الفريق اليوم بعمل رائع، وآمل أن أتمكن من كسب المزيد من النقاط لصالحهم في جولة المكسيك".




وسيعود فريق "باناسونيك جاكوار للسباقات" إلى شوارع مدينة مكسيكو يوم السبت 3 مارس للمشاركة في السباق الخامس من سلسلة سباقات بطولة "إيه بي بي فورمولا إي".




ويمكن للمشجعين التصويت لسائقهم المفضل في السباق الخامس من هذا الموسم ابتداءً من يوم الاثنين 26 فبراير عند تمام الساعة 17:00 بتوقيت غرينتش وحتى يوم السبت 3 مارس عند تمام الساعة 22:20 بتوقيت غرينتش، وذلك عبر Fanboost. ، ويمكنهم أيضاً مشاركة دعمهم عبر الهاشتاج #MitchEvans أو #NelsonPiquetJr أو #FanBoost أو زيارة الموقع الإلكتروني http://fanboost.fiaformulae.com/


=