Tuesday, 6 February 2018

Epson announces its first 3LCD installation laser projector offering 4K resolution at ISE 2018


A range of other new products in pro AV, business and signage sectors are also announced on the first day of the show




Dubai - UAE, 6 February 2018 – On the opening day of ISE 2018, Epson has announced its first ever native 4K projector. The EB-L12000Q is a powerful 12,000-lumen 3LCD laser projector, designed for high-end rental and fixed installations at events, festivals, visitor attractions, large auditoriums, trade shows and shopping centres, among other uses, and can use the same 4K-compatible lenses as Epson’s EB-L1000-Series projectors for maximum versatility.




It will be launched alongside a companion model, the EB-L20000U, Epson’s first entry in the popular compact 20k-lumen WUXGA category. Both models share a casing designed to fit into industry-standard tubular steel frames, so they’re easy to fit into existing infrastructure, and offer fit and forget reliability, as well as easy installation and projection from any angle, including portrait.



Also announced on the first day of the show, the EV-100 is a new type of projector for Epson, and expands the company’s presence in the signage and lighting sector. With a sleek, low-noise design, created to blend into the background, the 2,000-lumen EV-100 can work as either a projector or a spotlight, and is ideal for curated visual environments such as retail showrooms, shop window displays, museum exhibits and gallery events, where minimal visual clutter is key. It can be used to provide information, show video, throw moving patterns or even projection map imagery onto small objects.




Completing the new projector line-up announced at ISE 2018, Epson is launching a range of new 3LCD laser projectors designed for meeting rooms, educational establishments and visitor attractions. The EB-L615U, EB-L610U, EB-L610W, EB-L510U and EB-L400U are designed to replace existing lamp-based projectors in scenarios requiring 4,500-6,000-lumen solutions, and offer a range of feature sets from basic entry-level models to more highly-specified units offering features such as HDBaseT connectivity and screen mirroring.



In addition, Epson will be announcing new Professional Projector Tool software. This utility works with Epson’s installation laser projectors, and makes it quick and easy to implement multiple projector installations, and take advantage of techniques such as edge blending and projection mapping.




Models from all of our new projector ranges will be in action at ISE including EB-L12000Q and EB-L20000U units, as well as EV-100, EB-L610U, EB-L700U, and EB-L1000-Series projectors in real-world usage scenarios. We’ll also debut some of our most dramatic projection-mapped visuals yet, using edge-blended imagery from multiple EB-L25000U projectors to bring to life a uniquely colourful and enchanting story.









Jason Whiley, director of sales, Epson Middle East, says: “Announcing our first 25,000-lumen projector two years ago was a very big moment for Epson, but showing our first 4K-capable projector at ISE 2018 may top even that. The EB-L12000Q is an outstanding piece of technology, which moves Epson into a new world of pin-sharp resolution. It’s part of our strongest pro AV line-up yet, with a new compact 20k model, as well as innovative signage and meeting room solutions, and Epson software that makes advanced projection techniques available to users straight out of the box.”




إبسون تعلن عن أول جهاز عرض ليزر معدّ للتركيب ومزوّد بتقنية  (3LCD)يقدّم دقة (4K) في معرض ISE لعام 2018


دبي – دولة الإمارات العربية المتحدة؛6 فبراير 2018 – في اليوم الافتتاحي لدورة 2018 من معرض ISE، أعلنت إبسون عن أول جهاز عرض بدقة (4K) الأصلية. ويأتي الطراز EB-L12000Q كجهاز عرض ليزر قوي مزوّد بتقنية (3LCD) وقدرة 12,000 لومن، ومصمّم للتركيبات الثابتة أو التأجيرات الراقية في المناسبات، والمهرجانات، ومناطق الجذب السياحي للزوّار، والقاعات الكبيرة، والمعارض التجارية، ومراكز التسوق، من بين الاستخدامات الأخرى، ويمكن استخدام نفس العدسات المتوافقة مع (4K) مثل أجهزة العرض من الفئة EB-L1000 من إبسون للحصول على أقصى قدر من تنوع الاستخدامات.





وسيتم إطلاق هذا الطراز جنبًا إلى جنب مع طراز مصاحب؛ وهو EB-L20000U، الذي يمثل أول جهاز تنتجه إبسون في الفئة الرائجة لأجهزة العرض الصغيرة المزوّدة بتقنية WUXGA وقدرة 20,000 لومن. ويتشارك كلا الطرازين في غلاف خارجي مصمّم ليتناسب مع إطارات الصلب الأنبوبية القياسية في المجال؛ لذا فإنهما يتلاءمان بسهولة مع البنية التحتية القائمة، ويقدمان موثوقية تركيب الجهاز وتركه دون صيانة لفترة طويلة‬، فضلاً عن سهولة التركيب والعرض من أي زاوية، بما في ذلك الوضع الطولي.





وتم الإعلان أيضًا في اليوم الأول من المعرض عن الطراز EV-100؛ وهو نوع جديد من أجهزة العرض من إبسون، ويوسِّع وجود الشركة في قطاع اللافتات والإضاءة. وبفضل تصميمه الأنيق ومنخفض الضوضاء، والذي صُمم ليندمج مع الخلفية، يمكن أن يعمل الطراز EV-100 بقدرة 2,000 لومن إما كجهاز عرض وإما كإضاءة كاشفة، كما أنه يعتبر مثاليًا للبيئات المرئية التي تحظى بالرعاية مثل صالات عرض متاجر التجزئة، وواجهات عرض المتاجر، ومعروضات المتاحف، ومناسبات المعارض الفنية، حيث يكون الحد الأدنى من الفوضى المرئية عاملاً أساسيًا. ويمكن استخدام هذا الطراز لتقديم المعلومات، وعرض الفيديو، وإسقاط الأنماط المتحركة أو حتى تخطيط عرض الصور على الأشياء الصغيرة.





واستكمالاً لمجموعة أجهزة العرض الجديدة التي تم الإعلان عنها في دورة 2018 من معرض ISE، تطلق إبسون سلسلة من أجهزة عرض الليزر الجديدة المزوّدة بتقنية (3LCD) والمصمّمة لقاعات الاجتماعات والمؤسسات التعليمية ومناطق الجذب السياحي للزوّار. وتم تصميم الطُرز EB-L615U وEB-L610U وEB-L610W وEB-L510U وEB-L400U لتحل محل أجهزة العرض الحالية القائمة على المصابيح في المواقف التي تتطلب حلولاً بقدرة تتراوح من 4,500 إلى 6,000 لومن، كما تقدّم مجموعات ميزات متنوعة من الطُرز الأساسية ذات المستوى المبتدئ إلى الوحدات عالية المواصفات التي تقدّم ميزات مثل ‏إمكانية الاتصال عبر HDBaseT‬ و‏مطابقة الشاشة‬.‬‬‬‬‬‬





وبالإضافة إلى ذلك، ستعلن إبسون عن برنامج جديد يحمل اسم Professional Projector Tool. وتعمل هذه الأداة المساعدة مع أجهزة عرض الليزر المعدّة للتركيب من إبسون، كما تجعل تنفيذ تركيبات أجهزة العرض المتعددة عملية سريعة وسهلة، وتستفيد من تقنيات مثل ‏دمج الحواف‬ وتخطيط العرض.‬‬‬





وسيتم تقديم الطُرز من جميع سلاسل أجهزة العرض الجديدة في التطبيق العملي في إطار معرض ISE، بما في ذلك وحدات EB-L12000Q وEB-L20000U، وكذلك أجهزة العرض من الفئة EV-100 وEB-L610U وEB-L700U وEB-L1000 في سيناريوهات الاستخدام الفعلي. وسنطرح أيضًا بعض مرئياتنا المذهلة بتقنية تخطيط العرض، باستخدام صور مدمجة الحواف بسلاسة من أجهزة عرض EB-L25000U متعددة لإضفاء الحيوية على قصة ساحرة فريدة وغنية بالألوان.





وفي هذا الإطار جاسون وايلي، مدير المبيعات في شركة "إبسون" الشرق الأوسط: "كان الإعلان عن أول جهاز عرض بقدرة 25,000 لومن قبل عامين لحظة مميزة جدًا لإبسون، إلا أن تقديم أول جهاز عرض مجهّز بدقة (4K) في دورة 2018 من معرض ISE قد يتخطى ذلك أيضًا. ويعتبر الطراز EB-L12000Q قطعة تقنية متميزة تنقل إبسون إلى عالم جديد من الدقة الفائقة. كما أنه جزء من أقوى مجموعاتنا حتى الآن لمجال الأنظمة السمعية والمرئية الاحترافية، والتي تضم طرازًا صغيرًا جديدًا بقدرة 20,000 لومن، وكذلك حلول قاعات الاجتماعات واللافتات المبتكرة، وبرامج إبسون التي تجعل تقنيات العرض المتقدمة متاحة للمستخدمين فور إخراج المنتج من عبوة البيع".
=