13 February, 2018

Infor Healthcare Simplifies Cost Accounting and Cost Analytics in the Cloud




Infor TrueCostTM Delivers Tools to Identify Hospital Costs On Demand



Dubai, United Arab Emirates – February 13, 2018 – Infor, a leading provider of industry-specific cloud applications, today announced the upcoming availability of Infor TrueCost™, a new solution focused on furnishing healthcare providers with accurate cost analytics and cost accounting. Infor TrueCost represents the first healthcare cost accounting solution that is built from the ground up as a component of a healthcare core general financials and ERP solution, Infor CloudSuite Financials and Infor CloudSuite Healthcare. As such, Infor TrueCost fits within a functional suite that shares information across financials, enterprise budgeting, supply chain, asset management, staff scheduling and workforce utilization. Infor TrueCost is expected to be released in June 2018.

Infor TrueCost will allocate expenses to and within each patient servicing department to patient-level cost objects, such as procedures and lab tests, and build models that break down costs by resource type to support costing analytics of actual and expected costs. Embedding cost accounting ledgers within the CloudSuite dimensional global ledger offers capabilities not previously achievable with other healthcare cost accounting products.

"Healthcare organizations need to be able to determine the true costs to perform the activities required to deliver quality care to patients. As reimbursement models continue to shift from fee-for-service to value-based care, it is critical that providers have the ability to fully understand the cost of care relative to changing reimbursement levels and with respect to clinical quality" said Tarik Taman, VP and General Manager, IMEA, Infor. "Infor is developing modern cost accounting and analytics applications to help organizations align expenditures for resources to the reimbursements received for services, to help ensure accurate margins are determined for each service line by provider, payor plan, and patient cohort. With Infor TrueCost, users can more accurately predict and track on-demand the expected cost of patients currently being treated and the cost impact of performance improvement initiatives and cost control measures."

Specifically, Infor TrueCost has embedded analytics to build individual cost models around specific cost objects that enable users and key stakeholders, such as service line leaders, to determine costs by MS-DRG diagnosis group, surgery department costs by CPT or HCPCS procedure codes, the breakdown of costs across all venues of care by month to treat a specific cohort of patients by provider, and how costs and quality for a specific procedure vary across primary surgeons and location. Also, Infor TrueCost will be able to provide details to help determine whether the reimbursement terms within a specific payer contract allow for sufficient sustainable margins necessary for the organization to fulfill its mission.

"Without a strong technology partner to rely on, and a modern system in place, being able to understand where costs can be improved upon is very trying on healthcare organizations," continued Taman. "With Infor, healthcare organizations will be able to quickly identify where improvements can be made in every department, resulting in more affordable, better quality care."



«إنفور» تطرح حلولاً جديدة في مجال الرعاية الصحية بهدف تبسيط عمليات حساب وتحليل التكاليف عبر الحوسبة السحابية


الحلول الجديدة من إنفور توفر أدوات قادرة على تحديد تكاليف المستشفى عند الطلب

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 13 فبراير 2018: أعلنت شركة إنفور، الرائدة في مجال توريد تطبيقات الشركات المتخصصة والقائمة على السحابة، اليوم عن طرح حلولTrueCost™ من إنفور، وهو حل جديد ومتميز يعمل بالدرجة الأولى على تزويد الشركات المزودة لخدمات الرعاية الصحية بعمليات تحليل وحساب دقيقة للتكاليف. ويعدTrueCost™ من إنفور أول حل قادر على حساب تكاليف الرعاية الصحية يتم تصميمه من الألف إلى الياء باعتباره أحد المكونات الرئيسية لحلول تخطيط موارد المؤسسات والشؤون المالية العامة المتعلقة بالرعاية الصحية والمتمثلة بكل من CloudSuite Financials وCloudSuite Healthcare من إنفور. ويتكامل حل TrueCost™ من إنفور بدرجة عالية مع الحزمة الوظيفية التي تقوم بمشاركة المعلومات على امتداد أقسام الشؤون المالية، وتحديد ميزانية المؤسسات، وسلاسل التوريد، وإدارة الأصول، وجدولة عمل الموظفين، وتوظيف القوى العاملة. ومن المتوقع طرح TrueCost™ من إنفور في الأسواق خلال شهر يونيو من العام 2018.

ويعمل حل TrueCost™ من إنفور على تخصيص النفقات المتعلقة بكل مريض يدخل قسم خدمة العملاء، وصولاً إلى تحديد كلفة الإجراءات التي يجب اتباعها من قبل المريض، مثل العمليات والفحوصات المخبرية، كما أنه يعمل على إنشاء نماذج لتفصيل التكاليف حسب نوع الموارد، وصولاً إلى توفير عمليات التحليل للتكاليف الفعلية والمتوقعة. كما أن إدراج دفاتر حساب التكاليف ضمن دفاتر حسابات حزمة CloudSuite عالمية المستوى يوفر قدرات لم يكن بالإمكان تحقيقها سابقاً باستخدام منتجات حساب التكاليف المتعلقة بالرعاية الصحية الأخرى.

في هذا السياق قال طارق تامان، نائب الرئيس والمدير العام لمنطقة الهند والشرق الأوسط وأفريقيا لدى شركة إنفور: "يتوجب على مؤسسات الرعاية الصحية التحلي بالقدرة الكاملة على تحديد التكاليف الحقيقية من أجل تنفيذ الإجراءات المطلوبة، وتوفير أعلى مستويات من الرعاية الصحية للمرضى. ومع تواصل تحول نماذج سداد التكاليف من مجرد رسوم على الخدمة إلى رعاية قائمة على القيمة المقدمة، من الأهمية بمكان تحلي شركات توريد خدمات الرعاية الصحية بالقدرة على الإلمام، وبشكل كامل، بتكاليف الرعاية المتعلقة بتغير مستويات سداد التكاليف، إلى جانب التكاليف المرتبطة بالجودة السريرية. كما تقوم شركة إنفور بتطوير تطبيقات تحليل وحساب التكاليف الحديثة من أجل مساعدة المؤسسات على موازنة نفقات الموارد مع سداد التكاليف التي تحصيلها لقاء الخدمات، وذلك للمساهمة في ضمان تحديد هوامش الربح بدقة لقاء كل خدمة تقدمها شركة توريد خدمات الرعاية الصحية، ولتوضيح خطة الدفع المتبعة، وتحديد الفحوصات المسبقة التي قام بها أهل المريض. وبفضل حل TrueCost™ من إنفور، أصبح بإمكان المستخدمين التنبؤ بدرجة أعلى من الدقة، والتتبع عند الطلب، بالتكاليف المتوقعة للمرضى الذين يخضعون حالياً للعلاج، وبأثر التكاليف على مبادرات تحسين الأداء وتدابير مراقبة التكاليف".

بالإضافة إلى ما سبق، قام حل TrueCost™ من إنفور على وجه التحديد بإدراج عمليات التحليل من أجل إنشاء نماذج فردية للتكاليف المتعلقة بكلفة بعض السلع أو الإجراءات، الأمر الذي من شأنه تمكين المستخدمين والأطراف المعنية الرئيسية، مثل مدراء وقادة توريد الخدمات، من تحديد التكاليف بواسطة نظام التشخيص MS-DRG، وتكاليف قسم الجراحة بواسطة نظام إجراءات CPT أو نظام الترميز HCPCS العالميان، فضلاً عن تفصيل وتوزيع التكاليف على جميع أقسام الرعاية المعنية شهرياً، وصولاً إلى تحديد كلفة الفحوصات السابقة لبعض المرضى التي تمت عن طريق شركة لتوريد الخدمات، ومعرفة نقاط اختلاف التكاليف ومستوى الجودة لبعض الإجراءات المتبعة من قبل الجراحين والأقسام الرئيسية. كما يستطيع حل TrueCost™ من إنفور تقديم تفاصيل من شأنها المساعدة في تحديد فيما إذا كانت شروط سداد التكاليف المذكورة بعقود التأمين تتيح للمؤسسة العمل في إطار الهوامش الربحية المستدامة والضرورية كي تتمكن من تقديم خدماتها، وإنجاز مهامها.

واختتم طارق تامان حديثه قائلاً: "سيصبح عمل شركات توريد خدمات الرعاية الصحية أكثر صعوبةً في حال عدم وجود شريك تقني قوي ويعتمد عليه، ونظام حديث مستثمر في موضعه الصحيح، والقدرة على معرفة نقاط تحسين مستوى التكاليف. وبفضل حلول شركة إنفور، ستتمكن شركات توريد خدمات الرعاية الصحية من تحديد النقاط التي بالإمكان تحسينها في كل قسم بسرعة عالية، ما سيؤدي إلى تقديم خدمات رعاية بأسعار معقولة أكثر، وجودة أعلى".
=