Monday, 12 February 2018

Grundfos celebrates 20 years in Turkey




Dubai, United Arab Emirates –February 11, 2018 – (AETOS Wire)-Global pump manufacturer, Grundfos, marked its first 20 years in Turkey with a special anniversary celebration at its Gebze office on Friday 12 January.

Since establishing a permanent base in the country on 13th January 1998, Grundfos Turkey has grown from a small operation employing just a few staff, into a highly respected market-leading company. With 80 staff and a national network of 120 Sales and Service Partner companies it now sells, distributes and services its pumps and associated controls throughout Turkey and the surrounding area.

“Like much of the surrounding Middle East, Turkey’s manufacturing and agricultural sectors in the late 1990’s were blighted by old and inefficient pumping technology that was hampering a move to increase process efficiency at a time of rapid expansion” said Grundfos Turkey General Manager Burak Gürkan. “As a world leader in pump innovation and technology, Grundfos’ focus on energy efficiency and advanced solutions has proved to be significant factor in overcoming this problem.

“Today, we are major suppliers to industry, water utilities and the construction sector throughout Turkey and, together with our very buoyant OEM business, we are already number 1 throughout the country in terms of total sales turnover.

“We have supplied pumping solutions for many of the country’s leading projects, including 3rd Airport of Istanbul (Istanbul Grand Airport) and The new Presidential Complex in Ankara and are continuing to work closely with engineers and specifiers on plans for a number of future mega-projects”

Central to Grundfos’ rapid growth in Turkey has been a keenness to work closely with distributors and dealers, to create a professional network where customers can expect to receive the same level of professional help and advice before and after they purchase any Grundfos pump.

Training the country’s engineers and plumbers to install and service their pumps and control systems correctly has also been a major goal for the company. In 2009, therefore, it opened its famous Grundfos Academy in Gebze to raise awareness of pump systems and provide training for manufacturing, process and construction professionals – to date well over a thousand trainees have passed through its doors.



Through supporting distributor events and major national exhibitions, the company is continuing to develop its brand, and promote the latest developments in pump technology – including state-of-the-art ‘intelligent’ pumping systems which have the ability to adapt automatically to address changes in process demand, delivering ultimate levels of efficiency and cost reduction for users.




غروندفوس تحتفل بعامها العشرين في تركيا




دبي، الإمارات العربية المتحدة - 11 فبراير 2018-("ايتوس واير")- احتفت "غروندفوس"، الشركة العالمية لتصنيع المضخات، بأعوامها العشرين الأولى في تركيا بحفلٍ مميز جرى تنظيمه بمقرها في جِبزي يوم الجمعة الموافق 12 يناير.




هذا وتطورت "غروندفوس" في تركيا منذ إنشائها لقاعدة دائمة لأعمالها في البلاد في 13 يناير 1998، من استثمارٍ صغير يضم موظفين قلائل إلى شركةٍ رائدةٍ في السوق تحظى باحترامٍ كبير. وتقوم الشركة من خلال طاقمها المكون من 80 موظفاً وشبكة تضم 120 من شركات المبيعات والخدمات الشريكة ببيع وتوزيع وصيانة مضخاتها وأجهزة التحكم ذات الصلة في تركيا والمنطقة المحيطة.




وقال بوراك غوركان، المدير العام لشركة "غروندفوس" في تركيا: "كما هو الحال في غالبية دول الشرق الأوسط المحيطة، فقد عانت قطاعات التصنيع والزراعة في تركيا في أواخر التسعينيات من تكنولوجيا الضخ القديمة وغير الفعالة التي كانت تعيق التقدم لزيادة كفاءة العمليات في أوقات كانت تشهد توسعاً سريعاً. وأثبت تركيز ’غروندفوس‘، بصفتها رائدة عالمية في تكنولوجيا وابتكار المضخات، على كفاءة الطاقة والحلول المتقدمة بأنّه عاملٌ رئيسي في تجاوز هذه المشكلة".




وأضاف: "نحن اليوم من ضمن الموردين الرئيسيين لقطاع الصناعة، ومرافق المياه، والبناء في جميع أرجاء تركيا، وأصبحنا بفضل ازدهار أعمالنا بتصنيع المعدات الأصلية، الشركة الأولى في البلاد فيما يخص حجم المبيعات".




وتابع: "قمنا بتأمين حلول الضخ للعديد من المشاريع الرائدة في البلاد، بما فيها المطار الثالث في اسطنبول (’إستانبول جراند إيربورت‘) والمجمع الرئاسي الجديد في أنقرة، وسنستمر في العمل عن كثب مع المهندسين والمتخصصين على الخطط الخاصة بعددٍ من المشاريع المستقبلية العملاقة".




ويعدّ الحرص على العمل عن كثب مع الموزعين والوكلاء عاملاً رئيسياً للنمو السريع الذي حققته "غروندفوس" في تركيا بهدف خلق شبكةٍ مهنية يمكن للعملاء عبرها الحصول على المستوى ذاته من المساعدة والاستشارة المهنية قبل وبعد شراء أيٍّ من مضخات "غروندفوس".




كما كان تدريب المهندسين والسبّاكين في البلاد على تركيب وتخديم مضخات "غروندفوس" وأجهزة التحكم الخاصة بها بشكلٍ صحيح هدفاً رئيسياً للشركة، وبهدف تحقيق هذه الغاية قامت عام 2009 بافتتاح أكاديمية "غروندفوس" الشهيرة في جِبزي لنشر الوعي حول أنظمة الضخ وتأمين التدريب للمختصين في مجالات التصنيع والبناء، وتخرّج من هذه الأكاديمية حتى يومنا هذا ما يزيد عن ألف متدريب.




وتستمر الشركة من خلال دعم فعاليات الموزعين والمعارض الوطنية الكبيرة، في تطوير علامتها التجارية وتعزيز آخر التطورات في تكنولوجيا الضخ بما فيها أحدث أنظمة الضخ "الذكية" التي تتمتع بالقدرة على التكيف تلقائياً لتعالج التغيرات في متطلبات العملية، مقدمةً بذلك أعلى مستويات الكفاءة وتخفيضاً في الكلفة على المستخدمين.

المصدر: "ايتوس واير"



=