Monday, 12 February 2018

Egyptian - French business meetings Dedicated to the health and beauty products sector in Egypt




Egypt, Cairo on 8-2-2018.
The Business France office in Egypt organizes French-Egyptian business meetings for the health and beauty products sector on February 12, 2018 in Egypt, at the headquarters of the Egyptian companies in Cairo. As part of this event, a delegation of four French companies will go to Egypt, specialized in cosmetics, pharmaceuticals, skin care and adhesives.






The names of the companies are:
1- Vonage: for the brand Elaro
web: http://ellaro.fr/

2 - Codexial: pharmaceutical laboratory for cosmetics
web: http://www.codexial-dermatologie.com/

3-Epilov: manufacturers of hair removers
web: http://www.epilov.com/

4- APE Etiquette: Manufacturers to label the labels
web: https://www.ape-etiquettes.com/


The aim of the visit is to strengthen exchanges between French companies and those involved in the health and beauty sector in Egypt, both public and private, with a view to enhancing commercial activities, especially the development of new activities. This goal is fully consistent with one of the two main tasks of Business France, namely, the development of the activity of French companies internationally.




لقاءات أعمال مصرية فرنسية

مخصصة لقطاع الصحة وأدوات التجميل في مصر 




مصر، القاهرة في 8-2-2018.

يقوم مكتب بيزنس فرانس في مصر بتنظيم لقاءات أعمال فرنسية مصرية مخصصة لقطاع الصحة وأدوات التجميل في الثاني عشر من فبراير 2018 في مصر وذلك بمقر الشركات المصرية بالقاهرة. وفي إطار هذه الفعالية سيتوجه إلى مصر وفد مكون من اربع شركات فرنسية وهي شركات متخصصة سواء في مجال المكياج والمختبرات الصيدلانية و الاهتمام بالبشرة و مجال التسمية اللاصقة على العبوات الخاصة بمجال الادوية. 

أسماء الشركات هم :


Vonage : لعلامة التجارية ايلارو






Codexial : مختبر صيدلاني لمستحضرات التجميل 






Epilov: مصنعين لمزيلات الشعر 






APE Etiquette: مصنعين للاصق التسمية على العبوات






ويمثل هدف هذا الزيارة في تدعيم التبادلات بين الشركات الفرنسية والمعنيين بقطاع الصحة وأدوات التجميل في مصر سواء كانوا من القطاعين العام أو الخاص بهدف تعزيز الأنشطة التجارية المقامة ولا سيما تطوير أنشطة جديدة. فهذا الهدف يتوافق تماماً مع إحدى المهمتين الرئيسيتين لمكتب بيزنس فرانس ألا وهي تطوير نشاط الشركات الفرنسية على الصعيد الدولي. 




نبذة عن بيزنس فرانس:

بيزنس فرانس هي وكالة حكومية وطنية تعمل في خدمة تدويل الاقتصاد الفرنسي، وهي مسؤولة عن دفع نمو الصادرات الفرنسية وترويج وتسهيل الاستثمار الدولي داخل فرنسا. كما تعمل الوكالة أيضاً على الترويج للشركات الفرنسية وإبراز صورة قطاع الأعمال وتعزيز جاذبية الدولة الفرنسية كموقع استثماري؛ هذا وتقوم بيزنس فرانس أيضاً بإدارة برنامج التدريب الدولي VIE.. لمزيد من المعلومات يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.businessfrance.fr




وكالة بيزنس فرانس في مصر – سفارة فرنسا








=