Tuesday, 13 February 2018

84 NEW HOTELS TO OPEN IN SAUDI ARABIA IN 2018







 Dubai, UAE 13th February 2018: Almost 60% of Saudi Arabia’s current construction pipeline of 143 hotels is forecast to open in 2018, according to a new report.

The ‘Saudi Arabia Hotel Construction Overview’ report by TOPHOTELPROJECTS – compiled ahead of The Hotel Show Saudi Arabia (10-12th April 2018) – has revealed that 84 hotels comprising 27,281 rooms will open throughout the Kingdom this year.

Riyadh, Jeddah, Makkah and Al Khobar remain the busiest areas for hotel construction across the country. Each of these cities rank highly in the Middle East’s top ten most active cities for hospitality development, sitting third, fourth, sixth and tenth respectively.

Notable hotel openings set for the Kingdom in 2018 include: Hilton Riyadh Hotel & Residences; Copthorne Hotel Makkah, Jabel Omar; Swiss-Belhotel Al Aziziya Makkah; Millennium Hotel Jeddah; and Hilton Garden Inn Al Khobar.

Hilton is identified as the brand with the most hotel developments currently underway throughout the country. Kamel Ajami, Vice President of Operations, KSA & Levant, Hilton commented: “Saudi Arabia is one of the most important markets in this region, with new legislation and government reforms making the Kingdom more accessible than ever. It represents our largest development pipeline in the Middle East.”

“We have 30 hotels currently under development in around 12 different cities and our development team is always on the lookout for new opportunities.”

In 2018 Hilton expects to see three new hotels open in Saudi Arabia: DoubleTree by Hilton in Makkah’s Jabal Omar development, a midscale Hilton Garden Inn in Al Khobar, and a Hilton in Riyadh. Between them they will add over 1,500 rooms to the company’s footprint across the country.

Swiss-Belhotel International will also open three new hotels in the Kingdom in 2018 – two in Riyadh and another debut property in the Holy City of Makkah, scheduled for later this year.

“Saudi Arabia is a market that is currently undersupplied in terms of hotels,” said Laurent A. Voivenel, Senior Vice President, Operations & Development for the Middle East, Africa & India,Swiss-Belhotel International.

“The tourism sector has been earmarked by the government as a key driver for growth in the Kingdom’s Vision 2030 economic diversification strategy, with major initiatives to stimulate the travel and tourism industry.

“In addition to mass scale hotel construction, major transport infrastructure projects including the new airport in Jeddah and Haramain High Speed Rail Project, launching this year, will have a big impact. The government is also investing significantly in large-scale leisure, culture and entertainment projects. We are keen to take advantage of this massive opportunity for hospitality development.”

“Alongside a continued focus on the Holy Cities, it is clear that hospitality developments in the pipeline for the Kingdom are being designed to cater to a wider range of travellers including domestic and international business and leisure tourists,” commented Gary Williams, Event Director of The Hotel Show Saudi Arabia.

“Dubai-based Rove Hotels has just announced that construction will begin on its first hotel in the Kingdom this year. The midscale, lifestyle hotel brand will cater to tech-savvy millennial travellers and will be based at King Abdullah Economic City – fast becoming the Kingdom’s hub for business and leisure. Meanwhile, major international brands are focusing on areas such as Al Khobar and Jazan City, close to the Persian Gulf and Red Sea coasts respectively, which offer access to the beach and a growing number of leisure and cultural activities.”

As the hospitality landscape across the Kingdom continues to grow and prosper, The Hotel Show Saudi Arabia – the country’s leading networking and sourcing event for hoteliers and restaurateurs – returns for its 6th edition in Jeddah in April.

Co-located with Stone & Surface Saudi Arabia 2018, the Kingdom’s only sourcing event dedicated to the stone and surface design industry, the events will both take place across three days – 10-12th April 2018 – at the Jeddah Centre for Forums and Events.

Find out more and register to attend the events for free at: www.thehotelshowsaudiarabia.com




٨٤ فندقًا جديدًا سيتم افتتاحه في السعودية في عام ٢٠١٨

بيان صحافي - دبي، الإمارات العربية المتحدة - ١٣ فبراير ٢٠١٨: من المتوقع أن يُفتتح ما يقرب من ٦٠% من المنشآت الفندقية قيد الإنشاء حاليًا في المملكة العربية السعودية والتي تبلغ ١٤٣ فندقًا في عام ٢٠١٨، وفقًا لتقرير جديد.

وكان تقرير "النظرة العامة على إنشاء الفنادق في المملكة العربية السعودية" - الذي أصدرته توب هوتيل بروجكتس وجمعت إحصاءاته قبل انطلاق معرض الفنادق بالمملكة العربية السعودية (في الفترة من ١٠ إلى ١٢ أبريل ٢٠١٨) - قد كشف أن ٨٤ فندقًا يضم ٢٧,٢٨١ غرفة سيفتح أبوابه في شتى أنحاء المملكة هذا العام.

وما زالت الرياض وجدة ومكة المكرمة والخبر تمثل أكثر المناطق ازدحامًا بمشاريع إنشاء الفنادق على مستوى البلاد. وتتبوأ كل واحدة من هذه المدن مكانة مرموقة بين أبرز عشر مدن من حيث أنشطة تطوير الضيافة في منطقة الشرق الأوسط، حيث تشغل المركز الثالث والرابع والسادس والعاشر على التوالي.

ومن بين الفنادق البارزة المقرر افتتاحها في عام ٢٠١٨، نذكر كلاً من فندق وريزيدنس هيلتون الرياض، وفندق كوبثورن مكة المكرمة في جبل عمر، وفندق سويس بيلهوتل العزيزية مكة المكرمة، وفندق ميلينيوم جدة، وفندق هيلتون جاردن إن الخبر.

وتعرف هيلتون بأنها العلامة التجارية التي تنفذ معظم مشاريع التطوير الفندقية قيد الإنشاء حاليًا في جميع أنحاء البلاد. وتعليقًا على ذلك، قال كامل العجمي، نائب رئيس العمليات في هيلتون للمملكة العربية السعودية وبلاد الشام: "تعتبر السعودية من أهم الأسواق في هذه المنطقة، في ظل التشريعات والإصلاحات الحكومية الجديدة التي تجعل المملكة أكثر يسرًا من أي وقت مضى. كما أنها تمثل أكبر موقع لمشاريعنا الفندقية قيد الإنشاء في منطقة الشرق الأوسط".

وأضاف كامل: "لدينا ٣٠ فندقًا قيد التطوير حاليًا في حوالي ١٢ مدينة مختلفة، ودائمًا ما يبحث فريق التطوير في شركتنا عن فرص جديدة".

وفي عام ٢٠١٨، تتوقع هيلتون افتتاح ثلاثة فنادق جديدة في السعودية؛ وهي دبل تري باي هيلتون في مشروع جبل عمر بمكة المكرمة، وهيلتون جاردن إن في الخبر، وهيلتون في الرياض. ومن خلالها، ستضيف هيلتون أكثر من ١٥٠٠ غرفة فندقية إلى محفظتها في جميع أنحاء البلاد.

وعلاوةً على ذلك، ستفتتح شركة سويس بيلهوتل إنترناشيونال ثلاثة فنادق جديدة في المملكة في عام ٢٠١٨؛ اثنان منها في الرياض والثالث يمثل أول انطلاقة لها في مدينة مكة المكرمة، ومن المقرر افتتاح هذه الفنادق في وقت لاحق من العام الجاري.

ومن جانبه، قال لورينت أ. فوافينل، نائب الرئيس الأول للعمليات والتطوير في سويس بيلهوتل إنترناشيونال لمنطقة الشرق الأوسط وإفريقيا والهند: "تعتبر المملكة العربية السعودية سوقًا يعاني نقصًا حاليًا في الفنادق".

"وخصصت الحكومة قطاع السياحة كمحرك رئيسي للنمو في إستراتيجية التنويع الاقتصادي لرؤية المملكة ٢٠٣٠، مع إطلاق مبادرات كبرى لتحفيز مجال السفر والسياحة".

وأضاف لورينت: "علاوةً على بناء الفنادق على نطاق واسع، سيكون هناك تأثير كبير لمشاريع البنية التحتية الكبرى للنقل والمواصلات، بما في ذلك المطار الجديد في جدة، ومشروع قطار الحرمين عالي السرعة الذي سيتم تدشينه هذا العام. كما تستثمر الحكومة بشكلٍ كبير في مشاريع الترفيه والثقافة والاستجمام على نطاق واسع. ونحن حريصون على الاستفادة من هذه الفرصة الهائلة لتطوير منشآت الضيافة".

وقال جاري ويليامز، مدير معرض الفنادق بالمملكة العربية السعودية: "إلى جانب التركيز المستمر على المدينتين المقدستين، من الواضح أن مشاريع تطوير الضيافة التي يجري تنفيذها في المملكة تهدف إلى تلبية احتياجات مجموعة واسعة من المسافرين، بما في ذلك السياح المحليين والدوليين وسياح الترفيه".

وأضاف جاري: "أعلنت شركة روف هوتلز الكائنة في دبي أن أعمال الإنشاء ستبدأ في أول فندق لها في المملكة هذا العام. وستسعى العلامة التجارية لفنادق نمط الحياة من الدرجة المتوسطة إلى تلبية احتياجات المسافرين من جيل الألفية من ذوي الخبرة في مجال التكنولوجيا، وستتمركز في مدينة الملك عبد الله الاقتصادية لتصبح مركزًا رئيسيًا للأعمال والترفيه في المملكة. وفي الوقت نفسه، تركز علامات تجارية دولية كبرى على مناطق مثل الخبر ومدينة جازان القريبتين من الخليج العربي وساحل البحر الأحمر على التوالي، واللتين توفران وصولاً مباشرًا إلى الشاطئ وعددًا متزايدًا من الأنشطة الترفيهية والثقافية".

وفي ظل استمرار نمو وازدهار مشهد الضيافة في جميع أنحاء المملكة، يعود معرض الفنادق بالمملكة العربية السعودية - حدث التوريد والتواصل الرائد في البلاد لأصحاب ومديري الفنادق والمطاعم - في دورته السادسة في جدة في شهر أبريل المقبل.

ويقام في نفس الموقع معرض الأحجار والأسطح بالمملكة العربية السعودية ٢٠١٨، وهو حدث التوريد الوحيد المخصص لصناعة الأحجار وتصميم الأسطح في المملكة. وستنعقد فعاليات كلا المعرضين على مدار ثلاثة أيام في الفترة من ١٠ إلى ١٢ أبريل ٢٠١٨ بمركز جدة للمنتديات والفعاليات.

ويمكن الحصول على مزيد من المعلومات والتسجيل لحضور الحدث مجانًا عبر الرابط:

=