Tuesday, 16 January 2018

Palo Alto Networks Launches Global Cyber Range Initiative and Opens First Dedicated Facility in Amsterdam



Helps Security Professionals Stay Sharp in the Fight Against Sophisticated Cyber Adversaries

DUBAI, UAE, 16 January 2018 – Palo Alto Networks® (NYSE: PANW), the next-generation security company, today announced the launch of its new global Cyber Range initiative. By providing permanent Cyber Range capabilities for its customers in Europe, the Middle East and Africa, the Americas and the Asia-Pacific region, the company is working to build and improve effective skills for cybersecurity challenges today and in the future.

Today’s security professionals are dealing with a complex and rapidly evolving environment. The falling cost of computing power means that cybercriminals are better resourced today and don’t rely on one vector to carry out attacks on organizations.

The Palo Alto Networks Cyber Range activity includes network simulations and cyberattack exercises that enable enterprise security professionals to build on their security skills, maturity, efficacy, communications and processes. The scenarios include both single and multi-vector attacks, which are continually updated to remain relevant to all participants and give them timely training on the very latest threats and most advanced real-world malware, such as ransomware.

Professionals can build on their understanding of today’s most advanced threats; improve their internal team communications and processes; and improve skills in identifying and preventing threats with real-time use of the Palo Alto Networks Next-Generation Security Platform.

The dedicated facility within Palo Alto Networks Europe, Middle East and Africa headquarters in Amsterdam is the first Cyber Range location, with further launches planned for the Americas and the Asia-Pacific region. The facility was officially opened today by Palo Alto Networks chairman and chief executive officer, Mark McLaughlin.

QUOTE

·      “Addressing cyberthreats is only possible by combining innovative technology, skilled security professionals, and effective security best practices. Palo Alto Networks Cyber Range tests all three, helping security professionals stay ready to defend against increasingly complex and skilled adversaries. With cyber skills in short supply globally, Palo Alto Networks is working with its customers to give security professionals the capabilities, as well as the tools, to prevent successful cyberattacks.”
·         Mark McLaughlin, chairman and chief executive officer, Palo Alto Networks

Palo Alto Networks Cyber Range is free of charge to customers who have completed a Palo Alto Networks Security Lifecycle Review. Additional permanent facilities are planned to open in selected Palo Alto Networks locations throughout 2018.

For further information on Palo Alto Networks Cyber Range, please go to: https://www.paloaltonetworks.com/solutions/initiatives/cyberrange-overview.

About Palo Alto Networks
Palo Alto Networks is the next-generation security company, leading a new era in cybersecurity by safely enabling applications and preventing cyber breaches for tens of thousands of organizations worldwide. Built with an innovative approach and highly differentiated cyberthreat prevention capabilities, our game-changing security platform delivers security far superior to legacy or point products, safely enables daily business operations, and protects an organization’s most valuable assets. Find out more at www.paloaltonetworks.com.

Palo Alto Networks and the Palo Alto Networks logo are trademarks of Palo Alto Networks, Inc. in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other trademarks, trade names or service marks used or mentioned herein belong to their respective owners.

بالو ألتو نتوركس تفتتح أول منشأة لتوفير بيئة افتراضية لمحاكاة الهجمات الإلكترونية والتدريب على التصدّي لها
المنشأة الجديدة جزء من مبادرة عالمية لتعزيز مستوى المهارات الفعالة والقادرة على التصدي للتحديات التي تواجه الأمن الالكتروني 
دبي، الإمارات العربية المتحدة، 16 يناير 2018: أطلقت اليوم «بالو ألتو نتوركس®» (المسجلة في بورصة نيويورك تحت الرمز: PANW)، الشركة الرائدة في تطوير الجيل القادم من الحلول الأمنية، مبادرة عالمية جديدة توفر عبرها بيئة افتراضية لمحاكاة الهجمات الالكترونية والتدريب على صدّها بما يعزز المستويات الأمنية في المؤسسات، وقد أطلق على المبادرة الجديدة اسم Cyber Range والتي ستعمل من خلالها على تعزيز القدرات الأمنية المستدامة لعملائها في كل من أوروبا، والشرق الأوسط وأفريقيا، والأميركتين، ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ، كما ستسعى كذلك إلى تطوير وتعزيز مستوى المهارات الفعالة والقادرة على التصدي للتحديات التي تواجه الأمن الالكتروني في يومنا هذا، وفي المستقبل.
من جهةٍ أخرى، يتعامل خبراء الأمن حالياً مع بيئة إلكترونية معقدة ومتطورة بوتيرة متسارعة، فانخفاض كلفة القدرات الحاسوبية المتفوقة تساعد مجرمي الإنترنت في الوصول إلى الموارد بوتيرة أسرع ودرجة أفضل في يومنا هذا، كما أنهم لا يعتمدون على ناقل واحد فقط لتنفيذ هجماتهم على المؤسسات المستهدفة.
وتتضمن مبادرة النطاق السيبراني العالمي الجديدة التي طرحتها شركة «بالو ألتو نتوركس» التدرب على عمليات محاكاة الشبكة والتصدي للهجمات الالكترونية، الأمر الذي من شأنه تمكين الخبراء الأمنيين في المؤسسات عبر تعزيز مهاراتهم، وخبراتهم، وفعاليتهم، واتصالاتهم، وعملياتهم الأمنية. ومن أبرز سيناريوهات التدريب المطبقة التصدي للهجمات وحيدة ومتعددة النواقل، التي يتم تحديثها باستمرار كي تبقى متصلة بجميع المشاركين، وذلك لتمنحهم الحالات التدريبية المتعلقة بأحدث التهديدات الالكترونية، والبرمجيات الخبيثة الأكثر تطوراً في العالم الحقيقي، مثل برمجية الفدية الخبيثة، في الوقت المناسب.
كما سيتمكن الخبراء الأمنيون من تعزيز معرفتهم بالتهديدات الأكثر تطوراً والتي تعصف بالعالم الرقمي حالياً، إلى جانب تحسين مستوى اتصالات وعمليات الفريق الداخلي، وتنمية المهارات في مجال تعريف ومنع التهديدات باستخدام منصة الجيل القادم من الحلول الأمنية المقدمة من قبل شركة «بالو ألتو نتوركس»، والتي تعمل في الزمن الحقيقي.
وتعتبر المنشأة الجديدة المرتبطة بعمليات شركة «بالو ألتو نتوركس» المنتشرة في كل من أوروبا، والشرق الأوسط وأفريقيا، والتي تقع ضمن المقر الرئيسي للشركة في العاصمة أمستردام، أول منشأةٍ متخصصة في النطاق السيبراني، وتعتزم الشركة إطلاق المزيد من هذه المنشآت في كل من الأميركتين، ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ. وقام السيد مارك مكلولين، رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لشركة «بالو ألتو نتوركس» بافتتاح هذه المنشأة رسمياً اليوم.
وبهذه المناسبة، قال مارك مكلولين، رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لشركة «بالو ألتو نتوركس»: "لا يمكن التصدي للتهديدات الالكترونية إلا عبر الجمع ما بين التقنيات المبتكرة، والخبراء الأمنيين المتمرسين، وأفضل الممارسات الأمنية الفعالة. وتأتي مبادرة النطاق السيبراني العالمي الجديدة التي طرحتها شركة بالو ألتو نتوركس من أجل اختبار هذه العوامل الحيوية الثلاثة، الأمر الذي من شأنه تعزيز جاهزية الخبراء الأمنيين للتصدي لجميع الهجمات المتنامية التعقيد والمهارة. وفي ظل النقص العالمي في أعداد الخبراء الذين يتمتعون بالمهارات الإلكترونية، تعمل شركة بالو ألتو نتوركس مع عملائها من الشركات من أجل توفير القدرات والبرامج والأدوات الضرورية للخبراء الأمنيين، كي يتمكنوا من صد الهجمات الإلكترونية بنجاح". 
تجدر الإشارة إلى أن مبادرة النطاق السيبراني العالمي الجديدة التي طرحتها «بالو ألتو نتوركس» متاحة مجاناً لجميع العملاء الذين أكملوا برنامج مراجعة دورة الحياة الأمنية المقدمة من «بالو ألتو نتوركس». ومن المقرر افتتاح منشآت متخصصة إضافية ومستدامة على طول العام 2018، وذلك في عدة مواقع مختارة في العالم، ومحددة من قبل شركة بالو ألتو نتوركس.
للمزيد من المعلومات حول مبادرة النطاق السيبراني العالمي Global Cyber Range الجديدة التي طرحتها شركة «بالو ألتو نتوركس»، يرجى زيارة:


=