Tuesday, 16 January 2018

Mercedes-Benz in 2017: The Number 1 premium brand






  • In 2017, Mercedes-Benz sold approximately 2.3 million cars worldwide, increasing its unit sales by 9.9%.

  • 2017 was the seventh consecutive record year for Mercedes-Benz and Mercedes-Benz Cars.

Cairo, Egypt, 15 January 2018 – Mercedes-Benz achieved its most successful year of all time in 2017, increasing its unit sales by 9.9% to 2,289,344 vehicles. The car division’s growth last year was driven in particular by the new E-Class Saloon and Estate and the SUVs. As a result of its success in all three core regions, Mercedes-Benz was the best-selling premium brand in the automobile industry for the second consecutive year. No other German automobile brand in the premium segment posted as strong growth as the Stuttgart-based company with the three-pointed star in 2017.
Dr Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management of Daimler AG and Head of Mercedes-Benz Cars: “Last year, Mercedes-Benz Cars delivered more than 2.4 million cars to customers all over the world. We thus surpassed our prior-year unit sales for the seventh time in succession. With Mercedes-Benz, our core brand, we were the best-selling premium brand once again in 2017. We can be proud of that achievement – and we will build on it. Success in our core business provides the basis for us to actively shape the mobility of the future.”
“The 58th consecutive record month to close the year underscores our customers’ trust in the first-class products from Mercedes-Benz, allowing us to further extend our lead in the premium segment by a significant margin,” states Britta Seeger, Member of the Board of Management of Daimler AG responsible for Mercedes-Benz Cars Marketing & Sales. “Also in the new year, we will have the right car available for every customer.”


More than 620,000 compact cars sold in one year once again
In 2017, more than a quarter of all Mercedes-Benz automobiles sold were compact cars. More than 620,000 customers worldwide took delivery of their new compact cars including but not limited to the CLA, CLA Shooting Brake or GLA.  Mercedes-Benz will continue this success with the new generation of compact cars, production of which will start in five plants on three continents in 2018.
C-Class continues as bestseller for Mercedes-Benz and New E-Class breaks all records in its first full year of sales
The C-Class Saloon and Estate were the volume models for Mercedes-Benz also in their fourth year of sales of the current generation. More than 415,000 units of these two models were sold last year.  More than 350,000 units of the E-Class Saloon and Estate were delivered to customers between January and December. This means that an increase of 40.0% was achieved in the first full sales year of the new generation. Although Mercedes-Benz is constantly expanding its portfolio, never before were more E-Class cars sold in one year than in 2017.
Successful start of sales of the new S-Class Saloon
The new S-Class Saloon was launched in mid-2017 and is timelessly popular. In the fourth quarter of last year, the sales of this model grew by double digits. About 70,000 units of the S-Class Saloon were sold in the year of the model change.

For Mercedes-Benz, one thing is clear: The customers and their individual needs will always be the main focus during the entire customer journey.  Mercedes-Benz will continue to provide ‘Best Customer Experience’ in sales, ownership and services, achieving new records and shaping future mobility as the number 1 premium brand.
مرسيدس-بنز في 2017: العلامة الأولى في العالم للسيارات الفاخرة
  • مرسيدس-بنز تبيع حوالي 2.3 مليون سيارة على مستوى العالم خلال 2017، وهو ما يمثل زيادة في حجم المبيعات بنسبة 9.9%
  • عام 2017 هو العام السابع على التوالي الذي تحقق فيه مرسيدس-بنز أرقاماً قياسية

القاهرة في  15يناير  2018- كان 2017 هو العام الأكثر نجاحاً وانجازاً في تاريخ مرسيدس-بنز، حيث تمكنت الشركة من تحقيق نمواً بنسبة 9.9% في مبيعات السيارات التي وصلت حجم مبيعاتها إلى 2,289,344 سيارة على مستوى العالم. وكان السبب الرئيسي وراء هذا النمو الكبير الذي حققته مبيعات الشركة العام الماضي بشكل خاص هو سيارات                    E-Class Saloon وEstate وفئة السيارات الرياضية متعددة الاستخدامات. ونتيجة لنجاحها الاستثنائي في المناطق الثلاث الرئيسية في العالم، جاءت مرسيدس-بنز في المرتبة الأولى كأفضل علامة تجارية للسيارات الفاخرة في العالم للعام الثاني على التوالي. ولم تتمكن أي علامة ألمانية أخرى في فئة السيارات الفاخرة من تحقيق هذا النمو القوي في المبيعات خلال 2017 مثلما فعلت مرسيدس-بنز، النجمة الفضية من مدينة شتوتجارت.
وتعليقاً على تلك النتائج المتميزة، يقول السيد/ديتر زيتشه-رئيس مجلس إدارة دايملر AG ورئيس مرسيدس-بنز لسيارات الركوب: "خلال 2017، سلمت مرسيدس-بنز أكثر من 2.4 مليون سيارة لعملائها في جميع أنحاء العالم، ويعني ذلك أننا تخطينا مبيعات العام السابق للسنة السابعة على التوالي. وقد استطاعت علامة مرسيدس-بنز، علامتنا التجارية الرئيسية، من تحقيق أفضل المبيعات في قطاع السيارات الفاخرة مرة أخرى خلال العام الماضي. إننا فخورون بهذا الإنجاز الكبير، وسنعمل على الاستفادة منه وتعظيمه خلال الفترة القادمة. إنّ النجاح الاستثنائي الذي تحققه مرسيدس-بنز يمثل الأساس الذي يتيح لنا اعادة تصميم حركة النقل في المستقبل".
تضيف السيدة/بريتا زيجار-عضو مجلس إدارة دايملر AG والمسئولة عن قطاع التسويق والمبيعات في مرسيدس-بنز: "إنّ تحقيق مرسيدس-بنز لمبيعات استثنائية لمدة 58 شهراً متوالية اختتمناها العام الماضي بهذا الإنجاز الكبير، تؤكد ثقة عملائنا في منتجاتنا فائقة الجودة، وهو ما أتاح لنا الاستمرار في تصدر مبيعات السيارات الفاخرة في العالم بفارق كبير عن أقرب منافسينا. وخلال العام الجديد، سيكون لدينا بالتأكيد السيارة المناسبة لكل عميل من عملائنا"
بيع أكثر من 620,000 سيارة مدمجة في عام واحد للمرة الثانية
في عام 2017، بلغت مبيعات السيارات المدمجة وحدها أكثر من ربع حجم المبيعات الذي حققته الشركة، حيث تم تسليم أكثر من 620,000 سيارة مدمجة جديدة على مستوى العالم، بما في ذلك السيارات CLA وCLA Shooting Brake وكذلك GLA. وستواصل مرسيدس-بنز هذا النجاح الكبير بعد إطلاق الجيل الجديد من السيارات المدمجة والتي سيبدأ إنتاجها في 5 مصانع تتواجد في 3 قارات خلال 2018.




السيارة C-Class تواصل حصدها للقب أفضل المبيعات لسيارات مرسيدس-بنز، والسيارة E-Class تحطم كل الأرقام القياسية خلال عام واحد فقط من اطلاق مبيعاتها
وخلال العام الماضي أيضاً كانت C-Class Saloon وC-Class Estate من أكثر الموديلات مبيعاً للعام الرابع منذ انطلاق مبيعات الجيل الحالي، حيث تم بيع أكثر من 415,000 سيارة من هذين الموديلين في 2017 وحده. وفي الفترة من يناير حتى ديسمبر 2017، تم تسليم أكثر من 350,000 سيارة E-Class Saloon وEstate، وهو ما يعادل نمواً في المبيعات بلغت نسبته 40% خلال عام واحد فقط منذ بداية مبيعات هذا الجيل الجديد. وعلى الرغم من قيام مرسيدس-بنز بزيادة مجموعة الموديلات التي تطرحها في الأسواق العالمية، إلا أن 2017 شهد أعلى مبيعات للسيارة E-Class على الإطلاق.
بداية ناجحة لمبيعات السيارة S-Class Saloon
تم إطلاق السيارة S-Class Saloon منتصف 2017، وقد أثبتت السيارة شعبيتها الاستثنائية في الأسواق العالمية. فخلال الربع الأخير من العام الماضي، ارتفعت مبيعات هذه السيارة بشكل متضاعف، وتم بيع حوالي 70,000 سيارة لهذه الموديل الجديد خلال عام من تغيير الموديل.
وتركز مرسيدس-بنز على فلسفة واضحة، يمكن تلخيصها في الاهتمام بالعميل واحتياجاته الفردية باعتبارهما العامل الرئيسي الذي تسعى الشركة لتحقيقه. من ناحية أخرى ستواصل مرسيدس-بنز تقديمها "لأفضل تجربة للعميل" من حيث المبيعات، والملكية والخدمات، وهو ما يتيح تحقيق انجازات جديدة وتشكيل قطاع الانتقالات باعتبار مرسيدس-بنز العلامة الأولى للسيارات الفاخرة في العالم.                 
=