Tuesday, 23 January 2018

HeartSciences Showcases High Sensitivity ECG at 2018 Arab Health Meeting



SOUTHLAKE, Texas--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- HeartSciences, an innovative medical device company, is proud to announce its participation as an exhibitor at the upcoming 2018 Arab Health show at the Dubai International Convention and Exhibition Centre in Dubai, UAE, 29 January through 01 February, 2018.
HeartSciences is advancing the field of electrocardiology in combining the latest research and understanding of heart disease with the patented use of wavelet mathematics and artificial intelligence to develop medical devices for the early detection of heart disease. Its MyoVista® hsECG™ (high sensitivity ECG) device is designed to significantly improve the sensitivity of a diagnostic electrocardiology device in detecting ischemic and structural heart disease at an early stage. Through the patented use of Continuous Wavelet Transform digital signal processing it measures the heart’s energy during its cardiac cycle. Recent clinical trials demonstrate MyoVista’s ability to detect cardiac dysfunction in the diastolic phase, which is known as Diastolic Dysfunction. The MyoVista hsECG includes all the conventional information of a full featured 12-lead resting ECG plus new energy related informatics assisting in the early detection of heart disease.
HeartSciences was selected as a Fierce Innovation Award Finalist in December 2017 for its innovative MyoVista® hsECG™ device. Finalists were selected from a highly competitive list of innovators by a distinguished panel of judges. All applications were evaluated based on the following criteria: Competitive Advantage, Financial Impact/Value, Market Need, and Overall Innovation. Applicants with the top 3 scores in each category were selected as finalists. Life Sciences Edition 2017 is an awards program from the well-known e-publisher of FierceBiotech and FiercePharma.
About HeartSciences
HeartSciences is advancing the field of electrocardiology by bridging today’s “diagnostic gap” in cardiac care by developing new low-cost effective solutions that assist in identifying at-risk, and often asymptomatic patients in the early stages of heart disease.
HeartSciences’ MyoVista® hsECG™ Cardiac Testing Device is a new 12-lead resting electrocardiograph utilizing continuous wavelet transform (CWT) based signal processing. Its patented signal processing method measures myocardial energy during the cardiac cycle. Proprietary informatics focus on abnormalities related to cardiac energy levels in addition to providing conventional ECG information.
In addition to the proprietary informatics, the MyoVista hsECG device also features the capabilities of a full featured 12-lead resting ECG including analysis using the Glasgow Algorithm, one of the world’s most respected interpretive algorithms.
HeartSciences (formerly known as Heart Test Laboratories) is a privately-held U.S. corporation based in Southlake, Texas.
For more information visit www.heartsciences.com.
View source version on businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20180117005862/en/

هارت ساينسز تعرض جهاز تخطيط كهربائية القلب عالي الحساسية في مؤتمر الصحة العربي 2018

الجناح رقم "إتش آي.بي37"
ساوث لايك، تكساس-(بزنيس واير/"ايتوس واير"): تفخر شركة "هارت ساينسز"، وهي شركة أجهزة طبية مبتكرة، بالإعلان عن مشاركتها كجهة عارضة في معرض ومؤتمر الصحة العربي "أراب هيلث" القادم لعام 2018 الذي يقام خلال الفترة الممتدة ما بين 29 يناير والأول من فبراير 2018، في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض في مدينة دبي، بالإمارات العربية المتحدة.
وتجدر الإشارة إلى أنّ شركة "هارت ساينسز" تحرز تقدماً ملحوظاً في مجال علم كهربائية القلب من خلال المزج بين أحدث البحوث وفهم أمراض القلب مع استخدام رياضيات المويجات والذكاء الاصطناعي المسجل ببراءة اختراع لتطوير الأجهزة الطبية للكشف المبكر عن أمراض القلب. وتمّ تصميم جهاز تخطيط كهربائية القلب "مايو فيستا" (جهاز تخطيط كهربائية القلب عالي الحساسية)، لتحسين حساسية جهاز تخطيط كهربائية القلب التشخيصي بشكل كبير للكشف عن نقص تروية القلب والأمراض الهيكلية في مرحلة مبكرة. من خلال استخدام عملية الإشارة الرقمية "كونتينيوس وايفلت ترانسفورم" المسجل ببراءة اختراع، يقوم بقياس طاقة القلب خلال دورة القلب. هذا وأثبتت التجارب السريرية الأخيرة قدرة "مايو فيستا" على الكشف عن الخلل القلبي في طور انبساط القلب، والذي يعرف باسم الاختلال الوظيفي الانبساطي. ويتضمن جهاز تخطيط كهربائية القلب "مايو فيستا" جميع المعلومات التقليدية التي يسجلها جهاز تخطيط كهربائية القلب التقليدي الذي يسجل وصلة من 12 اتجاهاً، بالإضافة إلى معلومات جديدة ذات الصلة بالطاقة التي تساعد في الكشف المبكر عن أمراض القلب.
هذا وتمّ اختيار "هارت ساينسز" ضمن القائمة النهائية المرشحة لجوائز الابتكار الجبار في ديسمبر من عام 2017 بفضل جهازها المبتكر لتخطيط كهربائية القلب "مايو فيستا" (جهاز تخطيط كهربائية القلب عالي الحساسية). وتم اختيار المرشحين النهائيين من بين قائمة تنافسية للغاية من المبتكرين من قبل لجنة متميزة من المحكمين. وتم تقييم جميع الطلبات على أساس المعايير التالية: الميزة التنافسية، الأثر المالي/القيمة المالية، حاجة السوق، والابتكار العام. كما تم اختيار المرشحين النهائيين من بين المتقدمين الذين حصلوا على أعلى ثلاث علامات في كل فئة. ولا بد من الإشارة إلى أن "لايف ساينسز إديشون 2017"، هو برنامج جوائز يقدمه الناشر الإلكتروني المعروف لـ"فيرس بيوتيك" و "فيرس فارما".
لمحة عن "هارت ساينسز"
تحرز شركة "هارت ساينسز" تقدماً ملحوظاً في مجال علم كهربائية القلب من خلال سد "فجوة التشخيص" اليوم في مجال رعاية القلب من خلال تطوير حلول جديدة فعالة منخفضة التكلفة تساعد في تحديد المرضى المعرضين للخطر وغالباً المرضى الذين يعانون من أعراض غير ظاهرة في المراحل المبكرة من أمراض القلب.
يعتبر جهاز تخطيط كهربائية القلب "مايو فيستا" من "هارت ساينسز" جهاز جديد لتخطيط كهربائية القلب يسجّل وصلة من 12 اتجاهاً من خلال استخدام عملية الإشارة الرقمية "كونتينيوس وايفلت ترانسفورم". تقوم طريقة معالجة الإشارة المسجلة ببراءة اختراع بقياس طاقة عضلة القلب أثناء دورة القلب. وتركز المعلومات مسجلة الملكية على شذوذات تتعلق بمستويات الطاقة القلبية بالإضافة إلى توفير معلومات تقليدية يوفرها جهاز تخطيط كهربائية القلب.
وبالإضافة إلى المعلومات مسجلة الملكية، يتميّز جهاز تخطيط كهربائية القلب "مايو فيستا" من "هارت ساينسز" بكامل قدرات جهاز تخطيط كهربائية القلب التقليدي الذي يسجل وصلة من 12 اتجاهاً بما في ذلك التحليل باستخدام خوارزمية "جلاسكو"، واحدة من خوارزميات التفسير الأكثر احتراماً في العالم.
تعتبر "هارت ساينسز" (التي كانت تعرف سابقاً باسم مختبرات "هارت تيست") شركة أمريكية مملوكة من القطاع الخاص تتخذ من ساوث لايك في تكساس مقراً رئيسياً لها.
للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.heartsciences.com.
يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع "بزنيس واير" (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي:  http://www.businesswire.com/news/home/20180117005862/en/
إنّ نصّ اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أمّا الترجمة فقد قدِمتْ للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنصّ اللغة الأصلية الذي يمثّل النسخة الوحيدة ذات  التأثير القانوني.


=