Tuesday, 23 January 2018

DXC Technology Named a 2018 Thomson Reuters Top 100 Global Technology Leader


TYSONS, Va.--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- DXC Technology (NYSE: DXC) has been recognized as a 2018 Top 100 Global Technology Leader by Thomson Reuters. The inaugural program identifies the tech industry’s most operationally sound and financially successful organizations.
The Thomson Reuters Top 100 Global Tech Leaders study, the industry’s first holistic assessment of today’s leading tech companies, utilizes a 28-point data-driven algorithm to objectively identify organizations positioned to thrive in a complex and changing business environment. The patent pending methodology, developed by the Thomson Reuters Boston Innovation Lab, is based on eight principal pillars of performance: Financial Performance, Management and Investor Confidence, Risk and Resilience, Legal Compliance, Innovation, People and Social Responsibility, Environmental Impact, and Reputation. According to Thomson Reuters, these are the companies whose final scores across the pillars outshine over 5,000 other technology companies around the world.
“DXC Technology is proud to be recognized as a Top 100 Global Technology Leader by Thomson Reuters,” said Mike Lawrie, DXC Technology chairman, president and CEO. “We are honored to gain this recognition and are committed to delivering innovative solutions that best serve our clients on their digital transformation journeys.”
“Tech companies operate at warp speed confronting competitive, regulatory, legal, financial, supply chain and myriad other business challenges. Oftentimes, their financial success overshadows operational integrity, making it difficult to identify those organizations with true fortitude for future success,” said Alex Paladino, global managing director of the Thomson Reuters Technology Practice Group. “With the Top 100 Global Tech Leaders, we’ve identified the unique data points that embody technology industry leadership in the 21st century; congratulations to the companies that made the list.”
Key findings among the 2018 Top 100 Global Technology Leaders:
  • In addition to being recognized in the first true valuation of global technology leaders, these organizations outperform the Nasdaq, S&P 500 and MSCI World indices in year-over-year stock price change by 3.91 percent, 4.04 percent and 7.1 percent respectively.
  • They outperform these indices across other factors, including YoY R&D investment, employee percent change and revenue percent change.
  • Forty-five percent of the leaders are headquartered in the United States; Japan and Taiwan are the next most prolific regions, with 13 top 100 tech companies each.
DXC’s highest scores were achieved among these four pillars:
  • Management and Investor Confidence, specifically in StarMine’s Smart Money Combined Alpha Model (CAM) at 91 percent;
  • Innovation, specifically in Thomson Reuters Environmental, Social and Governance (TRESG) at 84 percent;
  • People and Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR) Strategy and Community and Workforce at 84 percent and 78 percent respectively; and
  • Environmental Impact, TRESG Emissions and Resource Use at 78 percent and 77 percent respectively.
Visit http://tr.com/top100tech to access the full report and view the complete list of 2018 Thomson Reuters Top 100 Global Technology Leaders. Join the discussion on Twitter #TRtech100.
About DXC Technology

DXC Technology (NYSE: DXC) is the world’s leading independent, end-to-end IT services company, helping clients harness the power of innovation to thrive on change. Created by the merger of CSC and the Enterprise Services business of Hewlett Packard Enterprise, DXC Technology serves nearly 6,000 private and public sector clients across 70 countries. The company’s technology independence, global talent and extensive partner network combine to deliver powerful next-generation IT services and solutions. DXC Technology is recognized among the best corporate citizens globally. For more information, visit http://dxc.technology.

اختيار دي إكس سي تكنولوجي ضمن قائمة تومسون رويترز لأفضل مئة شركة عالمية رائدة في مجال التكنولوجيا

تايسونز، فيرجينيا – (بزنيس واير/"ايتوس واير"): تمّ تكريم "دي إكس سي تكنولوجي" (المدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز NYSE: DXC) من قبل "تومسون رويترز" باعتبارها من بين أفضل مئة شركة عالمية رائدة في مجال التكنولوجيا لعام 2018. وقد حدد البرنامج الافتتاحي الذي أطلقته "تومسون رويترز" المؤسسات الأكثر نجاحاً من الناحية التشغيلية والمالية.

وتستخدم دراسة أفضل مئة شركة عالمية رائدة في مجال التكنولوجيا التي تجريها "تومسون رويترز" والتي تعتبر التقييم الشامل الأول من نوعه في هذا المجال لشركات التكنولوجيا الرائدة اليوم، خوارزمية تعتمد على البيانات وتتضمن 28 نقطة لتحديد الشركات الجاهزة للإزدهار بشكل موضوعي ضمن بيئة أعمال معقدة ومتغيرة. وتستند المنهجية التي تنتظر الحصول على براءة اختراع والتي تمّ تطويرها في مختبر بوسطن للابتكار ("بوسطن إنوفايشن لاب") الخاص بـ"تومسون رويترز"، على ثمانية ركائز رئيسية للأداء هي: الأداء المالي، والإدارة وثقة المستثمر، والمخاطر والمرونة، والالتزام القانوني، والإبداع، والناس والمسؤولية الاجتماعية، والأثر البيئي، والسمعة. ووفقاً لـ"تومسون رويترز"، إنّها الشركات التي تسجل معدلاً نهائياً بحسب الركائز يجعلها تتفوق على 5 آلاف شركة تكنولوجية أخرى في جميع أنحاء العالم.  

وقال مايك لوري، رئيس مجلس الإدارة والرئيس والرئيس التنفيذي لشركة "دي إكس سي تكنولوجي" في سياق تعليقه على هذا الأمر: "تفخر شركة ’دي إكس سي تكنولوجي‘ بأن يتم تكريمها من قبل’تومسون رويترز‘ باعتبارها واحدة من أفضل 100 شركة عالمية رائدة في مجال التكنولوجيا. ونحن فخورون بالحصول على هذا التكريم ونلتزم بتقديم الحلول المبتكرة التي تخدم عملائنا على أفضل وجه خلال رحلاتهم في مجال التحول الرقمي".

ومن جهته، قال أليكس بالادينو، المدير العام العالمي لدى "تومسون رويترز تكنولوجي براكتيس جروب": "تعمل شركات التكنولوجيا بسرعة كبيرة مواجهةً تحديات تتمثل في المنافسة، والتنظيم، والشؤون القانونية والمالية، وسلسلة التوريد وغيرها من التحديات التجارية. في كثير من الأحيان، يلقى النجاح المالي للشركات بظلاله على النزاهة التشغيلية، ممّا يجعل من الصعب تحديد المؤسسات التي تتمتع بثبات حقيقي للنجاح في المستقبل". وأضاف: "وبفضل قائمة أفضل 100 شركة عالمية رائدة في مجال التكنولوجيا، تمكّنا من وضع نقاط البيانات الفريدة من نوعها التي تجسد القيادة في قطاع التكنولوجا للقرن الواحد والعشرين؛ ونقدم تهانينا للشركات التي وردت أسماؤها ضمن هذه القائمة".

النتائج الرئيسية من بين أفضل 100 شركة عالمية رائدة في مجال التكنولوجيا لعام 2018:
  • إلى جانب اعتبارها ضمن التقييم الحقيقي الأول للشركات العالمية الرائدة في مجال التكنولوجيا، تتفوق هذه الشركات بحسب مؤشرات "ناسداك"، و"إس آند بيه 500"، و"إم إس سي آي وورلد"، من حيث تغيرات أسعار الأسهم على أساس سنوي بنسبة 3.91 في المائة، و4.04 في المائة، و7.1 في المائة على التوالي.
  • كما أنّها تتفوق على هذه المؤشرات عبر عوامل أخرى، منها الاستثمار في البحث والتطوير على أساس سنوي، وتغيير نسبة الموظفين، وتغيير نسبة الإيرادات.
  • وإنّ 45 في المائة من أهم 100 شركة رائدة في مجال التكنولوجيا تتخذ من الولايات المتحدة مقراً رئيسياً لها؛ بينما تعتبر كل من اليابان وتايوان ثاني أكثر المناطق إنتاجاً، بحيث بلغ عدد الشركات التي تعتبر من بين أفضل 100 شركة رائدة في مجال التكنولوجيا ما مجموعه 13 شركة في كل منهما.

حققت "دي إكس سي" المعدلات الأعلى عبر الركائز الأربع التالية:
  • الثقة في الإدارة والمستثمرين، لا سيما نموذج "ألفا" المدمج "سي إيه إم" من "سمارت ماني" الخاص بــ"ستار ماين" بنسبة 91 في المائة؛
  • الابتكار، وتحديداً في الشؤون البيئية والاجتماعية والحوكمة الخاصة بـ"تومسون رويترز"، بنسبة 84 في المائة؛
  • الناس، والمسؤولية الاجتماعية: استراتيجية المسؤولية الاجتماعية التجارية، والمجتمع، والقوى العاملة، بنسبة 84 في المائة و78 في المائة على التوالي؛ و
  • التأثير البيئي: إطلاقات الشؤون البيئية والاجتماعية والحوكمة الخاصة بـ"تومسون رويترز"، واستخدام الموارد بنسبة 78 في المائة و77 في المائة على التوالي.

يرجى زيارة الرابط الإلكتروني التالي: http://tr.com/top100tech للاطلاع على التقرير الكامل وقائمة "أفضل مئة شركة عالمية في مجال التكنولوجيا" الكاملة لعام 2018 التي أصدرتها مؤسسة "تومسون ريوترز". كما يمكنكم الانضمام إلى النقاش على "تويتر" عبر الوسم: #TRtech100.
=