30 January, 2018

Come and discover the French pavilion at the VIV Middle East and Africa exhibition!

United Arab Emirates - February 2018

United Arab Emirates- Business France, the national agency supporting the international development of the French economy, will be running a French pavilion at VIV Middle East Africa, which takes place in Abu Dhabi on February 5-7.  This trade fair devoted to livestock will feature almost 20 French companies, all eager to present their latest offerings and know-how.  

Thanks to the genetic quality of its livestock and the strength of its livestock industry, France is a major breeder and a leader in the European Union for its productivity, value-added products and the global distribution of its exceptionally diverse range of breeds, meats and dairy products (included the 1 000 different cheeses). France is also one of the world’s leading producers of milk and meat thanks to the vitality of its livestock which contribute to name France as an international excellence and reference in this industry.

This regional exhibition, whom the first edition was held in 2016, became a major event in the country gathering every poultry and cattle sector’s players from upstream to downstream. This biennial event allows the connection between more than 270 international exhibitors and a high quality trade show’s visitors, with more than 6 000 visitors expected.

Some of the latest French products and innovations will be presented at the French pavilion, which will cover a surface area of 248m² across halls 6 and 7. The French exhibitors will show the diversity of the French offer since there will be players from the sectors of:
  • Animal nutrition
  • Hygiene and animal health
  • Equipment and innovative solutions for hatchery & laboratory,
  • Equipment for the pasteurization and sterilization of food liquids for milk and dairy products
  • Efficient egg processing lines

This year, again, the Brittany Region of France, has a strong presence since the Region is one of the leaders in Livestock industry in France (specifically in poultry). Being a partner of Business France, Bretagne Commerce International will support 11 companies during the exhibition.


Few figures for France :
- nearly 20 million of bovine heads;
- 200 000 beef farmers ;
- 1rst producer in Europe (1,5 million of tonnes of meat);
- exports of 1,5 million of baby beef (alive for growing);
- at least 12 different breedings unlike other producers in the world (Charolais, Limousine, Blonde d’Aquitaine, Salers….) ;
- 7 millions of sheep heads and 1,5 million of goat population ;
- 142 millions of poultry population (chickens, ducks, gooses, guinea fowl, turkey): France is Europe’s leading producer of poultry, producing a combined total of just over 1.8 million tonnes (13.5% of total production in the European Union) and exporting more than 31% of its production.

The ever-growing demand for French exports speak for the high quality of its produce. This is thanks to the excellent health guarantees, high appreciation worldwide for the French know-how, the growing success of their farms and reputation of their products as well as high customer satisfaction.

تعرف على الجناح الفرنسي في معرض فيف الشرق الأوسط وأفريقيا للإنتاج الحيواني!
الإمارات العربية المتحدة – فبراير 2018  

الإمارات العربية المتحدة، - ستقوم الوكالة الوطنية لدعم تنمية الاقتصاد الفرنسي دولياً "بيزنس فرانس" بتنظيم الجناح الفرنسي المشارك بفعاليات معرض فيف الشرق الأوسط وأفريقيا للإنتاج الحيواني والذي سيقام بإمارة أبو ظبي في الفترة من 5 إلى 7 فبراير 2018.
وسيشهد هذا المعرض المتخصص في مجال تربية الماشية اشتراك ما يقرب من عشرين شركة فرنسية وهي شركات تسعى جميعاً لتقديم خبراتها وأحدث عروضها.

بفضل الجودة الجينية لماشيتها المصحوبة بصناعة قوية في هذا القطاع، تتمتع فرنسا بكونها جهة رئيسية في مجال تربية الماشية ودولة رائدة على مستوى الاتحاد الأوروبي بفضل الإنتاجية الكبيرة ومنتجات القيمة المضافة والتوزيع العالمي لتنوع فريد لسلالات الماشية واللحوم ومنتجات الألبان (التي تتضمن ألف نوع من الجبن). إلى جانب ذلك تعد فرنسا إحدى الدول الرائدة عالمياً في مجال إنتاج الحليب واللحوم بفضل نشاط قطاع التربية لديها والذي يساهم في منح فرنسا مكانة دولية متميزة ويجعلها مرجعاً في هذه الصناعة.
لقد أصبح هذا المعرض الإقليمي الذي انطلقت أولى دوراته عام 2016 فعالية رئيسية في البلاد حيث يضم جميع المختصين بقطاع الدواجن والأبقار وذلك على مستوى جميع مراحل هذه الصناعة. إذ يتيح هذا المعرض الذي يعقد كل عامين إمكانية التواصل بين أكثر من 270 عارض دولي وزائرين يتمتعون بمستوى راقي حيث من المتوقع أن يتخطى عدد الزوار هذا العام 6000 زائر.  
ومن المقرر أن يتم عرض بعض أحدث المنتجات والابتكارات الفرنسية في الجناح الفرنسي الذي سيقام على مساحة تصل لـ248 متر2 موزعة على قاعتي رقم (6) و(7). وستقدم الشركات الفرنسية تنوع العرض الفرنسي نظراً لكونها جهات متخصصة في القطاعات التالية:
تغذية الحيوان.
النواحي الصحية وصحة الحيوان.
المعدات والحلول المبتكرة الخاصة بماكينات التفريخ والمعامل.
معدات البسترة والتعقيم الخاصة بالأغذية السائلة التي تشمل الحليب ومنتجات الألبان.
خطوط التصنيع المتطورة للبيض.
جدير بالذكر أنه سيكون لمنطقة بريتاني الفرنسية تواجد قوي هذا العام مجدداً بما أنها إحدى المناطق الرائدة في صناعة تربية الماشية في فرنسا (وبخاصة في مجال الدواجن). وستقوم الرابطة التجارية الدولية لمنطقة بريتاني (BCI) وهي شريك لوكالة بيزنس فرانس بدعم إحدى عشرة شركة خلال هذا المعرض.

نبذة عن فرنسا بالأرقام:
امتلاك ما يقرب من 20 مليون رأس من الأبقار.
وجود 200.000 مُزارع متخصص في تربية الأبقار.
الحصول على المركز الأول أوروبياً في مجال الإنتاج (1.5 مليون طن من اللحوم).
تصدير 1.5 مليون عجل (حي للتربية).

توفير ما لا يقل عن 12 سلالة مختلفة لا مثيل لها لدى باقي المنتجين على مستوى العالم (شاروليه، ليموزين، بلوند داكيتان، ساليرز...).
امتلاك 7 مليون رأس من الأغنام و1.5 مليون رأس من الماعز.
امتلاك 142 مليون طائر (دواجن، بط، أوز، دجاج غيني، ديوك رومي): تعد فرنسا منتِجاً رائداً للدواجن على مستوى أوروبا حيث يصل إجمالي إنتاجها إلى أكثر من 1.8 مليون طن ( بما يمثل 13.5% من إجمالي إنتاج الإتحاد الأوروبي) في إطار تصدير أكثر من 31% من إنتاجها.
ومما لا شك فيه أن الطلب المتزايد دوماً على الصادرات الفرنسية هو خير دليل على الجودة العالية لمنتجاتها. إذ يرجع الفضل في ذلك للضمانات الصحية الممتازة والتقدير العالمي الكبير للخبرة الفرنسية فضلا عن النجاح المتنامي لمزارعها وشهرة منتجاتها إلى جانب الرضا الكبير للمستهلك.

=