Monday, 22 January 2018

Borgward BX7 DKR proves strength & tenacity to accomplish mission at 2018 Dakar Rally


Borgward Rally Team completes first race since return to world of motorsports
January 22, 2018 - Borgward’s Rally Team celebrated its successful completion of the 14 stages of the world’s most challenging rally raid - the 2018 Dakar Rally - which ended in Cordoba on Saturday (January 20, 2018) after touring some of the world’s most extreme racing environments that started in Peru and crossed over Bolivia all the way to Argentina. After long years of absence, this is the first time Borgward has joined since its return to the world of motorsports.
The 40th Dakar Rally was deemed one of the most difficult as only 50 per cent of the participants successfully made it to the finish line after undergoing unpredictable daily challenges. The first week put the crews in check with the dunes of Ica and the immensely soft sand mountains of Tanaka. As soon as the racers entered Bolivia the landscape changed completely, requiring them to navigate at more than 4,000 meters above sea level across the Bolivian plateau. After overcoming cold days and heavy rains, the teams finally arrived in Argentina to face extreme hot weather brought by the Argentine summer with accompanying conditions such as dunes, coolness, dry rivers, and roads typical of the World Rally Championship.
Undoubtedly, this edition of the Dakar Rally has been a new experience for Borgward since it marked the German brand’s return to extreme sports as well as to South America, a region which still remembers Borgward’s premium car, Isabella.
During the race, the two BX7 DKR prototypes had an outstanding race. The Borgward BX7 DKR is a purebred race car built with powerful technology designed to leave a mark in this year’s rally which covered more than 9,000 kilometers. Technical specifications were developed by Dutch specialist Wevers Sport, who competed side by side with the elite makers of the official teams known to make it to the top 10 in the car category. The essence of the German firm was put on display: the BX7 DKR was making its way to reach its goal at every moment.
Although Nicolas Fuchs and Fernando Mussano had to leave in Stage 10, it is worth highlighting that the Peruvian-Argentine duo delivered an outstanding performance among the elite drivers and bested all Latin Americans. However, the honor of the German car was well-defended by Erik Wevers and Anton Van Limpt. Recovering from all kinds of obstacles and with an effective team spirit, entry number 365 completed its participation in the legendary rally raid at 37th place – and finished 18th in Stage 14.
Borgward has the DNA of a motorsport champion in its history, and motorsport is a long-term commitment. The Borgward Rally Team will thus compete at the 2019 Dakar Rally.
"It is great that we finished the race as it is a very hard Dakar (Rally). We had to recover several times and I am very happy to be here," said Wevers after crossing the finish line with a clear expression of having finished his task. Fuchs, who continued to support the team, added: "It has been a great experience to run the Dakar with Borgward. I would have loved to be on top of the BX7 DKR today, but I am happy for what was done by Erik and the whole team."
Omar Afa, Borgward’s spokesperson, commented: "This Dakar has been very demanding, more than usual, so we were surprised to land in third place in the first special in Pisco and to arrive in Salta at the Top 10 on the 10th day and with the two cars still running, it was an amazing to still be in this rally. However, Nicolas’ leaving in Stage 10 made us rethink our strategy because we want to see the end the race and reach the finish line. We managed to do that with Erik and Anton in the second Borgward DKR #365, so we can say that we reached our goal. We are satisfied with the performance of the whole team and we have taken note of the improvements that we have to make. We will be back next year. We thank all the fans who accompanied us and offered their support during these 14 intense days; I can only say that Borgward has returned to Latin America!"
This achievement marked Borgward’s definitive return to South America and the first step of a great story to tell.
Borgward Rally Team
For its first participation in the Dakar Rally, the team which worked on the model comprised many professionals who collaborated with Wevers Sport piece-by-piece every day to reach this goal.

In addition, the team had support vehicles such as the SUV BX7 and BX5. The two models, which will soon be sold in the South American market, also successfully overcame the demanding terrains of the rally, demonstrating its good reliability and strong capability to adapt to all types of surfaces. Indeed, the Dakar test was passed.

"بورجوارد بي. إكس7/دكار" تثبت جدارتها وقوتها وتنهي رالي دكار 2018 بنجاح

فريق "بوجوارد" للرالي يكمل أول سباق له منذ عودة العلامة التجارية الألمانية إلى عالم سباقات السيارات

22 يناير 2018
احتفل فريق "بورجوارد" للرالي بإنهائه الناجح للمراحل الأربعة عشرة من سباق الرالي الأشهر عالمياً "رالي دكار 2018" (2018 Dakar Rally) والذي اختتم في مدينة قرطبة بتاريخ (20 يناير 2018)، بعد رحلة خاض خلالها الفريق بعض من البيئات الطبيعية الأكثر تحدياً في العالم والتي بدأت من البيرو مروراً ببوليفيا ووصولاً إلى الأرجنتين. وتعتبر هذه المشاركة الأولى لشركة "بورجوارد" منذ عودتها إلى عالم رياضة السيارات بعد غياب امتد لسنوات طويلة.
واعتبرت النسخة الأربعين من رالي دكار واحدة من أكثر سباقات الرالي صعوبة على اعتبار أن 50% فقط من المشاركين تمكنوا من الوصول بنجاح إلى خط النهاية بعد أن مروا بتحديات يومية كبيرة. وفي الأسبوع الأول من الرالي توجب على الفرق المتسابقة اجتياز الكثبان الرملية في إيكا ومن ثم الجبال الرملية لمنطقة تاناكا. وبمجرد دخول هذه الفرق إلى بوليفيا تغير المشهد تماماً، حيث توجب عليهم القيادة على ارتفاع يزيد على 4.000 متر فوق مستوى سطح البحر وعبر هضبة بوليفيا الممتدة. وبعد عدة أيام باردة وممطرة، وصلت الفرق المتسابقة أخيراً إلى الأرجنتين ليواجهوا طقساً شديد الحرارة سببه الصيف الأرجنتيني وما صاحبه من ظروف بيئية مثل الكثبان الرملية والبرودة والأنهر الجافة والطرق المثالية لبطولة العالم للراليات.
وشكلت هذه النسخة من رالي دكار تجربة جديدة لشركة "بورجوارد"، بعد أن تميّزت عودة العلامة التجارية الألمانية للرياضات القاسية وإلى أسواق أمريكا الجنوبية، هذه المنطقة التي لا تزال تتذكر سياراتها الرائدة "إزابيلا".
وقامت سيارتين من طراز "بورجوارد بي. إكس 7/ دكار" (BX7DKR) بأداء متميز خلال هذا السباق، حيث تم تزويد هذا الطراز بتقنيات قوية وتم تصميمه ليترك بصمته في رالي هذا العام الذي امتد لأكثر من 9.000 كيلو متراً. وتم تطوير المواصفات التقنية في هذه السيارة من قبل الشركة الهولندية المتخصصة "ويفيرز سبورت" (Waver Sport)، التي تنافست مع نخبة الصانعين المعنيين بتطوير سيارات الفرق الرسمية المعروفة سعياً لجعل هذه السيارة واحدة من أفضل 10 سيارات في فئتها، وبالتالي عكس جوهر العلامة التجارية الألمانية من خلال الطراز "بي. إكس 7/ دكار".
وعلى الرغم من أن سائقي السيارة الأولى نيكولاس فوش وفيرناندوا موسانو اضطرا إلى ترك السباق في مرحلته العاشرة، إلا أن هذا الثنائي الأرجنتيني-البيروفي قدم أداءً متميزاً بين نخبة من أبرز السائقين، حيث تفوقا على كافة السائقين الأمريكيين الجنوبيين. وتمكنت "بورجوارد" من الحفاظ على سمعتها في هذا السباق بفضل سائقيها إيريك ويفيرز وأنتون فان ليمبت على متن السيارة الثانية رقم 356، واللذين تخطيا كافة أنواع العقبات وتمكنا بفضل تعاونهما بروح الفريق الواحد من إنهاء هذا الرالي الأسطوري في المرتبة 37 والمرتبة 18 في مرحلته الثامنة عشرة.            
ونظراً لأن العلامة التجارية "بورجوارد" تمتلك روح سباقات السيارات عبر تاريخها وتعتبر هذا النوع من الرياضة بمثابة التزام طويل الأمد، فإن فريقها للراليات سيشارك في دورة العام المقبل من رالي دكار أيضاً.
وقال ويفيرز بعد عبوره خط النهاية : "من الرائع أن ننهي هذا السباق بالغ الصعوبة، حيث توجب علينا استجماع قوتنا عدة مرات خلال هذا الرالي، وأنا سعيد بوجودي هنا."
من جانبه، قال فوكس: "كانت تجربة رائعة أن نشارك في رالي دكار مع "بورجوارد"، وكنت أود لو أني كنت على متن "بي. إكس 7/ دكار" اليوم، إلا أنني سعيد لما قام به إيريك وبقية أعضاء الفريق."
وقال عمر أفا، المتحدث باسم "بورجوارد": "كانت نسخة رالي دكار هذا العام شديدة الصعوبة أكثر من المعتاد، حيث تفاجئنا بالهبوط إلى المركز الثالث في المرحلة الأولى الخاصة في بيسكو، ووصولنا إلى سالتا ضمن المراكز العشرة الأولى في اليوم العاشر مع سيارتين لا زالتا تعملان، حيث كان من المدهش استمرارنا في هذا الرالي. ومع ذلك، فإن خروج نيكولاس في المرحلة العاشرة جعلنا نعيد التفكير باستراتيجيتنا رغبة منا في الوصول إلى نهاية السباق واجتياز خط النهاية. وتمكنا بالفعل من تحقيق ذلك بفضل السائقين إيريك وآنتون على متن سيارة "بي. إكس 7/ دكار" الثانية والتي تحمل الرقم 365، لذلك يمكننا القول أننا تمكنا من تحقيق هدفنا. ونحن راضون في المجمل عن أداء الفريق بأكمله، كما أحطنا علمنا بالتحسينات التي يتعين علينا إجراؤها. وسنعود للمشاركة في العام المقبل، ونشكر كافة المشجعين الذين رافقونا وقدموا لنا الدعم على مدى 14 يوماً صعباً من هذا الرالي، ويمكنني القول هنا أن "بورجوارد" عادت من جديد إلى أمريكا اللاتينية."
ويمثل هذا الإنجاز عودة العلامة التجارية "بوجوراد" من جديد إلى أسواق أمريكا اللاتينية، حيث يشكل خطوة أولى على طريق تحقيق نجاح آخر لهذه الشركة في هذه القارة.
فريق "بورجوارد" للرالي
تألف فريق "بورجوارد" الذي عمل على طراز "بي. أكس 7/ دكار" وفي مشاركته الأولى في رالي دكار، من العديد من المختصين الذين تعاونوا مع "ويفيرز سبورت" خطوة بخطوة وقطعة بقطعة كل يوم للوصول إلى هذا الهدف.
وبالإضافة إلى ذلك، استخدم الفريق سيارات دعم مثل "أس. يو. في بي. إكس7" (SUV BX7) و"بي. إكس 5" (BX5)، وهما الطرازان اللذان سيتم تسويقهما قريباً في أسواق أمريكا الجنوبية، وتمكنا أيضاً من التغلب على التضاريس الصعبة للرالي، ما يدل على موثوقية هذه السيارات العالية وقدرتها الكبيرة على التكيف مع كافة أنواع الطرقات وبالتالي تمكنها من اجتياز اختبار رالي دكار بنجاح.

=