Thursday, 14 December 2017

JAGUAR F-PACE SECURES FIVE-STAR SAFETY RATING


  • Euro NCAP gives award-winning Jaguar F-PACE five-star safety rating
  • Performance SUV receives impressive overall rating with high scores in  all main safety categories
  • Fastest-selling Jaguar features intelligent safety technologies including Autonomous Emergency Braking with Pedestrian Detection, Forward Traffic Detection and Driver Condition Monitoring

Dubai, United Arab Emirates, 13 December 2017 The Jaguar F-PACE performance SUV has added a five-star Euro NCAP rating to its 2017 World Car of the Year title.

The performance SUV, which also won 2017 World Car Design of the Year at the 2017 World Car Awards, scored 93% for adult occupant protection, 85% for child occupant protection and 80% for pedestrian protection.

Combining award winning design, innovative engineering and now a five-star safety rating marks the F-PACE out as the ultimate family car. This result also confirms the current PACE family’s safety status following the recent award of five stars to the all-new E-PACE compact SUV.

F-PACE features advanced safety technology such as Autonomous Emergency Braking with Pedestrian Detection, as standard, which can detect a collision risk with cars or pedestrians in the road ahead and automatically apply the brakes. The system performed well, scoring maximum points in pedestrian tests as well as avoiding or mitigating all of the inter-urban scenarios.

"The Jaguar F-PACE combines award winning design and engineering with exceptional safety. The lightweight aluminium intensive body of the 2017 World Car of the Year provides excellent protection alongside the dynamic performance customers expect from a Jaguar.  Improvements to active safety technologies, such as Forward Traffic Detection and Driver Condition Monitoring, ensured F-PACE achieved the five-star Euro NCAP score."
Nick Rogers, Executive Director, Product Engineering, Jaguar Land Rover

The F-PACE has become the fastest-selling Jaguar ever, with the 100,000th vehicle recently rolling off the production line at Jaguar Land Rover’s Solihull manufacturing facility. The performance SUV has received more than 70 global awards, including the 2017 World Car of the Year and World Car Design of the Year titles.

The F-PACE features an aluminium intensive architecture with six airbags to create a super-strong occupant safety cell allied with a suite of advanced driver assistance systems. The combination of active and passive safety measures helped deliver an overall Euro NCAP rating of 85%.

  • Autonomous Emergency Braking with Pedestrian Detection: provides an audible forward collision warning and should the driver not take action, applies the brakes to help reduce the severity of a collision or prevent it
  • Forward Traffic Detection: is able to detect items crossing the path of the vehicle. It then provides a visual warning on the central screen when a potential hazard is detected
  • Adaptive Cruise Control with Queue Assist: automatically reduces speed should the vehiclew ahead slow down and, once the road ahead is clear, will resume its pre-set speed
  • Lane Keep Assist: detects unintentional lane drift and can guide the driver back towards the centre by applying a small amount of counter-steering
  • Reverse Traffic Monitor: warns the driver of vehicles, pedestrians or other hazards approaching from either side of the vehicle, providing audio and visual alerts
  • Driver Condition Monitor: senses driver fatigue by monitoring steering, brake and accelerator inputs to provide alerts when tiredness is detected
  • Blind Spot Assist: alerts the driver to vehicles in, or fast approaching, the blind spot with a flashing warning light and will guide the car safely away if the vehicle begins to change lanes
جاكوار F-PACE تحصل على تصنيف خمس نجوم من البرنامج الأوروبي لتقييم السيارات الجديدة Euro NCAP


  • جاكوار F-PACE تلبي معايير تصنيف الخمس النجوم للسلامة من "البرنامج الأوروبي لتقييم السيارات الجديدة"
  • السيارة الرياضية متعددة الاستخدامات تسجل نسب تقييم عالية ضمن جميع فئات السلامة الرئيسية
  • سيارة F-PACE الأسرع مبيعاً من طرازات "جاكوار" مزودة بأحدث تقنيات السلامة الذكية بما فيها نظام الكبح الاضطراري التلقائي مع ميزة رصد المشاة ونظام رصد حركة المرور الأمامية ونظام مراقبة حالة السائق

دبي، الإمارات العربية المتحدة؛ 13 ديسمبر 2017: حصلت سيارة جاكوار F-PACE على تصنيف خمس نجوم من "البرنامج الأوروبي لتقييم السيارات الجديدة" Euro NCAP، وبذلك تعزز مكانتها كأفضل سيارة في العالم لعام 2017.
وسجلت هذه السيارة الرياضية متعددة الاستخدامات - والفائزة بجائزة "أفضل تصميم سيارة للعام" ضمن حفل توزيع "جوائز السيارات العالمية 2017" - نسبة تقييم قدرها 93% ضمن فئة حماية الركاب البالغين، و85% ضمن فئة حماية الركاب الأطفال، و80% ضمن فئة حماية المشاة.
ومع نيلها "جائزة أفضل تصميم للعام"، وهندستها المبتكرة، وحصولها الآن على تصنيف الخمس نجوم من "البرنامج الأوروبي لتقييم السيارات الجديدة"، تشكل جاكوار F-PACE السيارة المثلى للعائلة. ويكرس هذا التصنيف الأخير المكانة المتميزة لسيارات الطراز PACE على صعيد سلامة العائلة بعد حصول السيارة الرياضية الصغيرة متعددة الاستخدامات جاكوار E-PACE الجديدة كلياً بدورها على تصنيف خمس نجوم في مجال السلامة.
وتضم سيارة F-PACE مجموعة شاملة من أنظمة السلامة الحديثة بما في ذلك "نظام الكبح الاضطراري التلقائي" مع ميزة رصد المشاة. وتساعد هذه التقنية المتطورة في الكشف مسبقاً عن مخاطر الاصطدام بالسيارات الأخرى أو المشاة على الطريق وتشغيل المكابح تلقائياً. وقد نال هذا النظام الحد الأقصى من النقاط في اختبارات رصد المشاة، إلى جانب تسجيل أداء جيد لناحية تجنب الاصطدامات أو التخفيف من آثارها في حال وقوعها.
وبهذه المناسبة، قال نيك روجرز، المدير التنفيذي لهندسة المنتجات في "جاكوار لاند روڤر": "تجتمع في جاكوار F-PACE مقومات التصميم الرائع، والهندسة الفريدة، وتقنيات السلامة المتطورة. ويساهم هيكل الألمنيوم الخفيف والمتين لهذه السيارة الحائزة على جائزة ’أفضل سيارة لعام 2017‘ في توفير أقصى درجات الحماية، بالإضافة إلى قوة الأداء الديناميكي الذي يتوقعه العملاء من علامة ’جاكوار‘. ومع تقنيات السلامة المعززة مثل ’نظام رصد حركة المرور الأمامية‘ و’نظام مراقبة حالة السائق‘، حققت F-PACE معايير تصنيف الخمس النجوم للسلامة من ’البرنامج الأوروبي لتقييم السيارات الجديدة‘".
وتعد F-PACE السيارة الأسرع مبيعاً بين طرازات "جاكوار" على الإطلاق، حيث يجري العمل الآن على إنتاج السيارة رقم 100 ألف في مصنع سوليهول التابع لشركة "جاكوار لاند روڤر". كما فازت هذه السيارة الرياضية متعددة الاستخدامات بأكثر من 70 جائزة عالمية، بما فيها جائزة "أفضل سيارة لعام 2017" وجائزة "أفضل تصميم لعام 2017".
وتتميز F-PACE بهيكل متين من الألمنيوم و6 وسائد هوائية لتوفير أقصى درجات السلامة للركاب، فضلاً عن تزويدها بأحدث أنظمة مساعدة السائق. وقد ساهم هذا المزيج من وسائل السلامة في حصول السيارة على تقييم إجمالي من "البرنامج الأوروبي لتقييم السيارات الجديدة" بنسبة 85%. وتشمل أنظمة مساعدة السائق المتطورة في السيارة:
  • نظام الكبح الاضطراري التلقائي مع ميزة رصد المشاة: يوفر تحذيراً صوتياً استباقياً من وقوع اصطدام؛ وفي حال عدم استجابة السائق لهذا التحذير، يتم تشغيل المكابح تلقائياً لتفادي الاصطدام أو التخفيف من آثاره.
  • نظام رصد حركة المرور الأمامية: يساعد على رصد الأجسام التي تعترض طريق المركبة، ويصدر حينها تحذيراً مرئياً على الشاشة المركزية للإشارة إلى أي خطر محتمل.
  • النظام التكيفي لتثبيت السرعة مع نظام المساعدة في الحفاظ على مسافة الأمان: في حال أبطأت السيارة الأمامية سرعتها، يقلّل هذا النظام من سرعة السيارة أوتوماتيكياً للحفاظ على مسافة آمنة، ومن ثم تستأنف سرعتها المعينة مسبقاً بمجرد خلو الطريق أمامها.
  • نظام المساعدة على البقاء ضمن المسار: يكشف الانحراف غير المقصود عن المسار، ويعيد توجيه السائق للحفاظ على المسار الصحيح من خلال التحكم بعجلة القيادة.
  • نظام الكشف عن السيارات عند الرجوع إلى الخلف: يحذر هذا النظام السائق من اقتراب السيارات أو المشاة أو أي مخاطر أخرى من أحد جانبي السيارة مع توفير تحذيرات صوتية ومرئية.
  • نظام مراقبة حالة السائق: يتحسس حالة السائق عبر متابعة مدخلات عجلة القيادة والمكابح ودواسة الوقود، ويقوم بعدها بتنبيه السائق في حال رصد أي حالة تعب أو إجهاد لديه.
نظام مراقبة النقطة العمياء: ينبه السائق إلى السيارات المتواجدة في النقطة العمياء أو التي تقترب منها بسرعة عبر إطلاق وميض مصباح التحذير. كما يساعد هذا النظام في توجيه سيارة F-PACE بأمان بعيداً عن السيارة التي تبدأ بتغيير حارات السير

=