Monday, 6 November 2017

UNLOCK Blockchain Forum Signs up Emirates Airline as Official Carrier



UAE, November 6th, 2017- UNLOCK Blockchain Forum announced today Emirates Airline as its Official Carrier for the UNLOCK Blockchain forum. The forum, being organized by Al-Iktissad-Wal-Aamal is set to take place from January 14 to 15, 2018 at the Ritz Carlton Hotel, Dubai International Financial Centre, in Dubai.
The UNLOCK Blockchain Forum will be the first MENA Asia Blockchain Forum to be held in the emirate, bringing together around 400 attendees from across MENA and parts of Asia. The forum aims to gather blockchain experts and industry players to discuss where blockchain can be implemented, how it will disrupt businesses; bring forth the sharing economy; while showcasing Dubai’s achievements in spearheading blockchain implementation and innovation in the region and globally.
Emirates Airline, the world’s largest international airline, will be the “Official Carrier” for the UNLOCK Blockchain Forum. In a recent report by Accenture, it shows that airline industry is one of the best examples for blockchain implementations given the data sharing among multiple actors and touch points during the travel journey. Airlines alone house data in many isolated systems and data exchange is not always smooth. As such blockchain can not only improve operational integrity and revenue generation but also safety and security.  Blockchain could thus be applied for ticketing, loyalty programs, security, identity, maintenance and more.
Walid Abou Zaki, Executive Director, at Al-Iktissad-Wal-Aamal states, “We are honoured to have Emirates Airline as our Official Carrier. Emirates Airline has proven time and again that its successful business model is inspiring, and as such it is no surprise that Emirates has chosen to incorporate Blockchain in an effort to continuously improve the customer experience and raise the bar in the airline indsutry. We would like to thank Emirates for their support of UNLOCK and Dubai and call on all to be part of building the future by unlocking the intrinsic benefits of blockchain.”
For more information on the UNLOCK Blockchain Forum and our speakers please visit www.unlock-bc.com

طيران الإمارات الناقل الرسمي لملتقى "أنلوك" حول تقنية السلسلة الموثوقة

06 أكتوبر 2017
أعلن ملتقى "أنلوك" حول تقنية السلسلة الموثوقة ومستقبل الاقتصاد التشاركي (UNLOCK Blockchain Forum)، اليوم (الإثنين 06 نوفمبر، 2017) عن توقيع اتفاقية مع "طيران الإمارات" تصبح بموجبها الناقل الرسمي للملتقى. ومن المقرر أن يقام هذا الملتقى، الذي تنظمه الاقتصاد والأعمال، يومي 14 و15 يناير/كانون الثاني المقبل، في فندق ريتز كارلتون في مركز دبي التجاري العالمي في دبي.
وسيصبح مؤتمر "أنلوك" لتقنية السلسلة الموثوقة ومستقبل الاقتصاد التشاركي أول مؤتمر من نوعه في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وآسيا يتم عقده في إمارة دبي، حيث سيجمع حوالي 400 شخص من مختلف أنحاء الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وآسيا. ويهدف هذا المؤتمر إلى جمع خبراء السلسلة الموثوقة "بلوك تشين" ومزودي خدماتها لمناقشة مجالات استخدام هذه التقنية وكيف يمكنها إحداث تطور في مجال الأعمال، وتحقيق الاقتصاد التشاركي، بالإضافة إلى تسليط الضوء على انجازات دبي في نشر هذه التقنية وابتكاراتها في المنطقة والعالم.
ويشير تقرير صدر حديثاً عن "آكسنتشر" (Accenture)، أن صناعة الطيران تعتبر من أفضل الأمثلة على تطبيقات السلسلة الموثوقة "بلوك تشين" نظراً لتبادل البيانات بين عدة جهات فاعلة ونقاط اتصال خلال رحلة السفر. وتشتمل الخطوط الجوية وحدها على بيانات مخزنة في العديد من الأنظمة المعزولة بحيث لا تسير عملية تبادل هذه البيانات بشكل سلس دائماً. ولذلك، فإن تقنية السلسلة الموثوقة لا تعزز من التكامل التشغيلي وخلق الإيرادات فحسب، وإنما تعمل على سلامة وأمن المعلومات. وبالتالي، يمكن تطبيق تقنية السلسلة الموثوقة "بلوك تشين" في مجال إصدار التذاكر وبرامج مكافأة الولاء والحماية والتعرف على الهوية والصيانة وغيرها.
وقال وليد أبوزكي، المدير التنفيذي لمجموعة الاقتصاد والأعمال: "نفخر بأن تكون طيران الإمارات الناقل الرسمي للملتقى، إذ أثبتت الناقلة أن نموذج أعمالها الناجح هو مصدر إلهام. وعليه، فإنه من غير المستغرب قيام طيران الإمارات بدمج تقنية السلسلة الموثوقة "بلوك تشين" في عملياتها في إطار سعيها لإحداث تحسين مستمر على تجربة العملاء ورفع مستوى المعايير في قطاع الطيران. كما نود أن نشكر طيران الإمارات على دعمها لملتقى "أنلوك" ودبي بشكل عام، وندعو الجميع إلى المشاركة في بناء المستقبل من خلال الاستفادة من المزايا الكبيرة لتقنية السلسلة الموثوقة."
وللمزيد من المعلومات حول ملتقى "آنلوك" لتقنية السلسلة الموثوقة ومتحدثينا، يرجى زيارة الموقع www.unlock-bc.com.

=