Tuesday, 7 November 2017

Swvl Arrives in Alexandria


Local startup expands its bus transportation network to Egypt’s second largest city

Cairo, Egypt, 06 November 2017Swvl, the bus transportation network, announced the launch of its services in Alexandria, Egypt’s second biggest city and the charming pearl of the Mediterranean. With eight routes in Alexandria, Swvl’s expansion aligns with its vision to enhance its footprint and further expand into new cities and markets. The service has been available in Cairo since March 2017.
Driven by a similar mission to transform the transportation scene in Egypt and the region, Swvl, the brain child of former Careem market launcher in a number of Egyptian cities, Mostafa Kandil, managed to attract investment worth $500k in seed funding from Careem, the region’s leading app-based car booking service. By launching in Alexandria, Swvl aims to bring a more affordable, reliable and convenient means of transportation to the city of more than four million residents and thousands of seasonal visitors.
“We are proud to announce the launch of our services in Alexandria,” said Mostafa Kandil, co-founder, Swvl. “Our strategy is to help revitalize public transportation system in Egypt and other emerging markets by providing an affordable, reliable and convenient means of commuting to everyone while creating job opportunities for the locals. As an Egyptian startup, we aspire to become a role model for other entrepreneurs and startups to overcome the challenges facing the local community.”
Swvl users can save up to 80% compared to other on-demand transportation means. Users can also track the ride and book their seat. High-quality Swvl vehicles are set to arrive at the exact time shown on the application for greater convenience.

With the latest investment from Careem, Swvl is planning to expand beyond Egypt to other emerging markets in the Middle East and North Africa in 2018.
Swvl تنطلق في الإسكندرية  
شبكة النقل الجماعي التشاركي تمتد لثاني كبرى المدن المصرية

القاهرة في06 نوفمبر 2017- أعلنت Swvl، شبكة النقل الجماعي التشاركي ، عن إطلاق خدماتها في الإسكندرية، ثاني كبرى المدن المصرية وعروس البحر المتوسط. تنطلق خدمات Swvl في الإسكندرية من خلال 8 خطوط، حيث تتواكب خطة Swvl للتوسع مع رؤيتها الهادفة لزيادة تواجدها في السوق المحلي، عن طريق التواجد في عدد أكبر من المدن المصرية والأسواق الجديدة. تجدر الإشارة أن خدمات Swvl متاحة بالقاهرة منذ شهر مارس الماضي.       
تتمثل رؤية Swvl في تغيير خارطة النقل الجماعي في السوق المصري والمنطقة، حيث تُعد الشركة الناشئة من أفكار السيد/ مصطفى قنديل الذي ساهم في إطلاق كريم فى عدة محافظات مصرية، والتي تمكنت من اجتذاب استثمار بقيمة 500 ألف دولار أمريكي كرأس مال مبدئي من شركة كريم، الشركة الرائدة في حجز السيارات الخاصة عبر تطبيق الهاتف الذكي في المنطقة. ومن خلال انطلاق خدمات Swvl في الإسكندرية، تهدف الشركة لتوفير وسائل نقل جماعي اقتصادية ومريحة في المدينة الساحلية الكبيرة التي يسكنها أكثر من 4 ملايين نسمة، بالإضافة لمئات الآلاف من الزائرين والمصطافين كل عام.    
وتعليقاً على إطلاق خدماتها بالإسكندرية، يقول السيد/ مصطفى قنديل-الشريك المؤسس لشركة Swvl: "نفخر بالإعلان عن إطلاق خدماتنا في الإسكندرية. إنّ استراتيجيتنا في السوق المحلي تتمثل في دعم وتحسين مستوى خدمات قطاع النقل الجماعي في مصر، وكذلك الأسواق الناشئة الأخرى بالمنطقة، من خلال توفير وسائل انتقال اقتصادية وسهلة ويمكن الاعتماد عليها داخل المدن و بينها، مع خلق فرص عمل جديدة للمواطنين. وباعتبارنا شركة مصرية ناشئة، تطمح Swvl في أن تكون نموذجاً لرواد الأعمال والشركات الناشئة الأخرى، بهدف التغلب على التحديات التي تواجه المجتمع المحلي."
يمكن لمستخدمي Swvl توفير حتى 80% من نفقاتهم على المواصلات، مقارنة بوسائل النقل الخاصة التي يتم طلبها عبر التطبيقات الأخرى. من ناحية أخرى، يمكن للمستخدمين تتبع الرحلة وحجز مقاعدهم بكل سهولة فى حافلات فائقة الجودة. ومن المزايا الأخرى التي تتمتع بها Swvl، وصول مركباتها عالية الجودة في مواعيدها المحددة بكل دقة كما يظهر على التطبيق، من أجل تحقيق أكبر قدر من السهولة والملائمة لهم.      
واعتماداً على الاستثمارات الأخيرة التي ضختها كريم في تأسيسها، تخطط للتوسع في عدد من الأسواق الناشئة بالشرق الأوسط وشمال أفريقيا خلال العام القادم.    


=