Wednesday, 29 November 2017

Recent study: Dubai’s total fertility rate in 2016 at 5.2 for nationals and 1.7 for non-national women


IVI Middle East Fertility Clinic says breakthrough infertility treatments contributing to emirate’s steady population increase

Dubai, UAE, 20 November 2017: The latest statistical report released by Dubai Health Authority (DHA) notes the steadily booming population of Dubai, considered the UAE’s largest and most populous emirate.  According to the DHA report entitled ‘Dubai Annual Health Statistical Report 2016,’ in 2016, the total fertility rate (TFR), or the average number of children a woman would have during her reproductive years, in the emirate was 5.2 per woman for nationals - which correlates with the emirate’s goals – and 1.7 for non-national women. A total of 31,887 live births were recorded in Dubai during the same period, making a Crude Birth Rate (CBR) of 12.4 per 1,000 population.
IVI Middle East Fertility Clinic said various fundamental factors can be attributed to the steady population increase. Among these, it said, are breakthrough medical treatments designed to address the growing fertility issues facing many Dubai couples today.   
Prof. Dr. Human Fatemi, Subspecialist Reproductive Medicine & Reproductive Surgery, Medical Director, IVI Middle East Fertility Clinic, said:  “Infertility is becoming increasingly common not just in Dubai and the UAE but the rest of the region as well, and prompting couples to seek medical assistance to help them with their reproductive concerns is becoming more and more imperative. At IVI Middle East, we have encountered a range of complex infertility problems and reproductive disorders which have been addressed through latest assisted conception technologies.”

“Thanks to the great progress made in technologies and research globally, assisted conception procedures are more sophisticated and advanced. The success rate in the region as well as globally is high and we expect it to further improve as the world continuously works on finding breakthrough treatments to address a myriad of fertility problems,” Prof. Dr. Fatemi added.



“We have seen an upsurge in demand recently for our services in Dubai clinic. IVI Middle East Dubai Clinic has met this increase in demand through extending our working days to cover Saturdays starting 25th of November,” Prof. Dr. Fatemi said.

Dr. Carol Coughlan is available for consultations at IVI Dubai. She has a particular interest in implantation failure and recurrent miscarriage and continues to pursue her research interests in this area. She is a Consultant Gynaecologist and Subspecialist in Reproductive Medicine & Surgery.

IVI Middle East, a world leader in delivering fertility services, is part of a European chain which provides the highest standards of care and has helped over 160,000 births. IVI Fertility has over 71 clinics worldwide. It offers a comprehensive range of infertility treatments, including genetic testing, supported by the world’s most advanced technology and a team of highly experienced specialists. Its friendly patient care staff ensures that couples seeking IVF treatments are counseled regarding the practical aspects of treatment cycles and are well supported throughout their fertility treatment. IVI Middle East’s personalized treatments are governed by the World Health Organization standards and administered by fertility experts. Our team of embryologists is very experienced and highly proficient in laboratory techniques. It is these factors that culminate in the highest success rates in the UAE. Prof. Dr. Human Fatemi, Medical Director at IVI Middle East Fertility Clinic, is the only European Society for Human Reproduction and Embryology (ESHRE) certified Subspecialist in the region.

تم تسجيل مجموعه 31887 ولادة في دبي خلال 2016، مما يجعل نسبة المواليد 12.4 لكل 1000 من السكان

دراسة حديثة: معدل الخصوبة الكلّي في دبي عام 2016 يصل الى 5.2 للمواطنات و1.7 للمقيمات  

مركز IVI Fertility في الشرق الأوسط: تقنيات علاجات العقم  تساهم في زيادة عدد السكان في الإمارة

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 29 نوفمبر 2017: تشير أحدث التقارير الإحصائية الصادرة عن هيئة الصحة في دبي إلى إزدهار وزيادة عدد السكان بشكل تدريجي ومستقر في إمارة دبي، التي تعتبر أكثر إمارة في دولة الإمارات العربية المتحدة من حيث تعداد السكان. ووفقاً لتقرير هيئة الصحة بدبي الذي حمل عنوان "التقرير الإحصائي السنوي للصحة في دبي لعام 2016"، فإن إجمالي معدل الخصوبة في عام 2016، أو متوسط عدد الأطفال التي أنجبتهم إمرأة خلال سنوات الإنجاب، في الإمارة بلغ 5.2 لكل إمرأة مواطنة – وهو ما يرتبط بأهداف الإمارة - و 1.7 للمرأة غير المواطنة. وتم تسجيل مجموعه 31887 ولادة حية في دبي خلال الفترة نفسها، مما يجعل نسبة المواليد 12.4 لكل 1000 من السكان.
وقال مركز IVI Fertility في الشرق الأوسط، إن هناك عوامل أساسية مختلفة يمكن أن تعزز الزيادة السكانية المطردة، من بينها العلاجات الطبية المتقدمة الهادفة إلى معالجة قضايا الخصوبة التي تواجه العديد من الأزواج في دبي حالياً.
من جهته قال البروفسور الدكتور هيومان موسافي فاطمي أخصائي الطب الإنجابي والجراحة التناسلية، والمدير الطبي لمركز IVI Fertility في الشرق الأوسط: "أصبح العقم شائعاً بشكل متزايد، ليس فقط في دبي والإمارات العربية المتحدة، ولكن بقية المنطقة أيضاً، وهو ما يدفع الأزواج للحصول على المساعدة الطبية للحصول على الإنجاب. ونحن في مركز IVI Fertility في الشرق الأوسط، واجهنا مجموعة من مشاكل العقم المعقدة والاضطرابات التناسلية التي تم معالجتها والتعامل معها من خلال أحدث تقنيات المساعدة على الإنجاب".
وأضاف البروفسور فاطمي: "بفضل التقدم الكبير الذي تم إحرازه في التقنيات والبحوث الطبية على الصعيد العالمي، أصبح إجراء الحمل بمساعدة أكثر تطورا وتقدماً. وأصبحت كذلك نسبة النجاح في المنطقة والعالم مرتفعة، ونحن نتوقع أن تزيد التقنيات المتطورة سبل إيجاد علاجات أكثر تقدماً لمعالجة عدد لا يحصى من مشاكل الخصوبة".
وقال البروفسور فاطمي: "لقد شهدنا زيادة كبيرة في الطلب على خدمات مركزنا خلال الفترة الماضية في دبي، وقد استجابت عيادة دبي لهذه الزيادة من خلال تمديد أيام العمل  لتشمل أيام السبت ابتداءً من 25 نوفمبر الجاري".
وتتواجد الدكتورة كارول كوجلان لتقديم الاستشارات داخل العيادة في دبي. ولدى الدكتورة كوجلان خبرة واسعة في حالات فشل الزرع والإجهاض المتكرر، كما تواصل متابعة أبحاثها الخاصة المتطورة في هذا المجال. وهي استشاري أمراض النساء ومتخصصة في الطب الإنجابي والجراحة.
ويعد مركز IVI Fertility في الشرق الأوسط، الرائد عالمياً في تقديم خدمات الخصوبة الطبية، هو جزء من سلسلة مراكز أوروبية توفر أعلى مستويات الرعاية، وساعد في تحقيق أكثر من 160 ألف ولادة. ويمتلك مركز IVI Fertility للخصوبة أكثر من 71 عيادة في جميع أنحاء العالم. ويقدم مجموعة شاملة من علاجات العقم، بما في ذلك الاختبارات الجينية، بدعم من التكنولوجيا الأكثر تقدماً في العالم بقيادة فريق من المتخصصين من ذوي الخبرة الواسعة. ويضمن موظفو المركز الودودون توفير أفضل سبل رعاية المرضى، وتقديم المشورة إلى الأزواج الذين يتلقون علاجات التلقيح الاصطناعي، وذلك فيما يتعلق بالجوانب العملية لدورات العلاج، حيث يتم دعمهم جيداً طوال فترة علاج الخصوبة.
وتخضع علاجات مركز IVI Fertility في الشرق الأوسط لمعايير منظمة الصحة العالمية ويديرها خبراء خصوبة متخصصين. كما يمتلك المركز فريق مكون من نخبة من أفضل علماء الأجنة من ذوي الخبرة والكفاءة العالية في تقنيات المختبرات. وهذه هي العوامل التي تتوج المركز بأعلى معدلات نجاح علاجات الخصوبة في دولة الإمارات العربية المتحدة. ويعد البروفسور الدكتور هيومان موسافي فاطمي المدير الطبي لمركز IVI Fertility في الشرق الأوسط هو الدكتور الوحيد المعتمد من قبل الجمعية الأوروبية للتناسل البشري و علم الأجنّة (ESHRE) في المنطقة.

=