Thursday, 23 November 2017

Queen Margaret University (QMU) Edinburgh - Cairo Graduate Lands Leading Role with Egypt’s Leading Contemporary Arts Festival


CAIRO & EDINBURGH, Scotland--(BUSINESS WIRE/AETOS Wire)-- A graduate from Cairo has secured a leading role with Egypt’s only international multi-disciplinary contemporary arts festival after achieving a postgraduate arts management degree in Scotland, United Kingdom.
Reem Allam, 23, recently graduated with an MA Arts, Festival and Cultural Management from Queen Margaret University (QMU) in Edinburgh. She has now been appointed as Executive Manager of Downtown Contemporary Arts Festival (D-CAF), which takes place over three weeks in March-April each year, at multiple sites in Downtown Cairo.
Reem also has a passion for both writing and acting. She worked as a journalist for Scotland's Arts and Culture Magazine, TV Bomb, and acted in several short-films, including a film that won an award at the 2013 Filmapalooza Festival in LA, USA.
Commenting on her QMU degree and new role with Downtown Contemporary Arts Festival, Reem said: “I was passionate about gaining academic and practical experience in the management of festivals, and so having this area as a focus within the programme was a crucial persuasive factor for me.
“Edinburgh is highly renowned for its rich culture, so I was able to compliment the academic theory of my studies at QMU through actively engaging with the flourishing arts and festivals sector in the city. I couldn't find a better fit than the city of Edinburgh, including the world’s biggest performing arts festival every summer and an impressive year-round arts scene.”
Reem’s new role with Downtown Contemporary Arts Festival involves planning, delivery and evaluation of the upcoming festival editions. She is responsible for managing seasonal festival staff and fundraising, as well as establishing and maintaining close working relationships with a wide range of delivery partners and artists to ensure smooth running of the festival and successful achievement of its yearly goals.
Reem added: “I’ve managed to land a high profile graduate job with an international arts festival at a relatively young age. This is definitely owed to having earned such a specialised master’s degree in arts and festivals management, which is not offered in any university in the Middle East. My ambition is to make a valuable contribution to the still small yet growing festivals scene in Cairo.”
Reem was awarded a Santander Universities Scholarship through QMU, which helped support the cost of postgraduate study.
For more information on Downtown Contemporary Arts Festival (D-CAF), visit: http://d-caf.org
For more information on Queen Margaret University (QMU), Edinburgh, visit: www.qmu.ac.uk

خريجة جامعة كوين مارجريت بإدنبرة من القاهرة تحصل على وظيفة في مهرجان رائد للفنون المعاصرة في مصر

القاهرة وإدنبرة، اسكتلندا – (بزنيس واير/"ايتوس واير"): حصلت خريجة من القاهرة على منصب رائد في المهرجان الدولي الوحيد متعدد التخصصات للفنون المعاصرة في مصر، بعد حصولها على شهادة دراسات عليا في إدارة الفنون من اسكتلندا بالمملكة المتحدة.

وحصلت ريم علام، البالغة من العمر 23 عاماً، على شهادة ماجستير في الفنون في إدارة المهرجانات والفعاليات الثقافية من جامعة كوين مارجريت ("كيو إم يو") بإدنبرة. وعُيّنت حالياً في منصب المدير التنفيذي لمهرجان وسط البلد للفنون المعاصرة الذي يمتد على فترة ثلاثة أسابيع خلال شهري مارس وأبريل من كل عام، في مواقع عدة في وسط القاهرة.

وتحمل ريم شغفاً للكتابة والتمثيل، حيث عملت كصحفية لمجلة الفنون والثقافة في اسكتلندا، و"تي في بومب" ومثلت في عدة أفلام قصيرة، من ضمنها فيلم حاز على جائزة في مهرجان "فيلمابالوزا" لعام 2013 في لوس أنجلوس بالولايات المتحدة الأمريكية.

وقالت ريم، تعليقاً على شهادتها من جامعة كوين مارجريت، ومنصبها الجديد في مهرجان وسط البلد للفنون المعاصرة: "لطالما كنت شغوفة بالحصول على درجة أكاديمية وخبرة عملية في إدارة المهرجانات، ولذا كان العثور على هذا التخصص ضمن هذا البرنامج الدراسي عامل جذب أساسي بالنسبة لي".

وأضافت قائلةً: "تشتهر إدنبرة بثقافتها الغنية، ولذا كنت قادرة على دعم الشق النظري من دراستي في جامعة كوين مارجريت من خلال المشاركة الفعالة في قطاع الفنون والمهرجانات المزدهر في المدينة. وكانت مدينة إدنبرة المكان المثالي، حيث تضم أكبر مهرجان للفنون المسرحية في العالم خلال فصل الصيف من كل عام، إضافة إلى العديد من الفعاليات الفنية الرائدة طيلة العام".

ويتضمن منصب ريم الجديد في مهرجان وسط البلد للفنون المعاصرة تخطيط وتقديم وتطوير الدورات المقبلة من المهرجان، حيث ستكون مسؤولة عن إدارة طاقم العمل وجمع الأموال للمهرجان الموسمي، إضافةً إلى إقامة وتعزيز شراكات وثيقة مع مجموعة واسعة من الشركاء والفنانين، لضمان سير المهرجان بسلاسة، وتحقيق الأهداف السنوية بنجاح.

وتابعت ريم بهذا الخصوص: "تمكنت من الحصول على منصب مرموق ضمن مهرجان عالمي للفنون في سن صغيرة نسبياً. ويعود ذلك إلى حصولي على شهادة عالية التخصص في الفنون وإدارة المهرجانات، والتي لا تقدمها أي من جامعات الشرق الأوسط. وأطمح لتقديم مساهمات قيّمة لقطاع المهرجانات الصغير الناشئ في القاهرة".

وحصلت ريم على منحة جامعات سانتاندر عبر جامعة كوين مارجريت، ما ساعدها على تحمل تكاليف دراستها العليا.

لمزيد من المعلومات حول مهرجان وسط البلد للفنون المعاصرة، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: http://d-caf.org

لمزيد من المعلومات حول جامعة كوين مارجريت بإدنبرة، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.qmu.ac.uk


يحتوي هذا البيان الصحفي على وسائط متعددة، يمكنكم الاطلاع على البيان الكامل عبر الرابط:

إنّ نصّ اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أمّا الترجمة فقد قدِمتْ للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنصّ اللغة الأصلية الذي يمثّل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.
المصدر: "ايتوس واير"

=