Tuesday, 24 October 2017

Vezeeta Takes the Startup World by Storm with Top Five Ranking in Forbes ME Top 100 Startups in the Arab World 2017




Cairo, Egypt, 23 October 2017


Vezeeta, the leader in digital healthcare platforms across the Middle East and North Africa, has ranked fifth among Forbes Middle East list of Top 100 Startups in the Arab World for 2017. The 100 Arab startups comprise companies that have championed the most innovative ideas based on their business model.


“This is a very proud moment for all us as we move one step closer to becoming the leading digital platform in the MENA region and reshape the healthcare industry,” said Amir Barsoum, Vezeeta’s Chief Executive Officer and Co-founder. “Our objective to create a healthcare ecosystem by connecting various healthcare providers using digital cloud-based solutions is transforming healthcare in our region. Being recognized by Forbes Middle East as a top five startup in the region is a testament to the strength and value of our work.”


The other four startups on the list alongside Vezeeta are: the top-ranked Fetchr (UAE), followed by Anghami (Lebanon), HolidayMe (UAE) and PayTabs (KSA). The results were announced during the Forbes ME Innovators event that took place in Dubai on the 1st October.


Vezeeta, a digital healthcare booking platform for patients and doctors founded in 2012, has received US$ 11 million in funding from investors such as the Technology and Development Fund, Silicon Badia, Beco Capital, Vostok New Ventures, and Endeavor Catalyst. The company employs 165 team members at their offices in Egypt, Jordan and Lebanon, with plans to expand their footprint across North Africa, UAE and the Saudi region in 2018.


With an annual estimate of 33 million private consultation visits in Egypt, Vezeeta successfully helped around one million patients to find and book appointments in 2017 through its diversified network of healthcare professionals and providers. This number indicates triple the growth in Vezeeta’s number of appointments compared to 2016.


About Vezeeta:


Vezeeta.com is the industry-leading digital healthcare platform in MENA. Emerged in Cairo, Egypt, the company is pioneering the shift to automated physician, clinic and hospital bookings. In only 2 years Vezeeta has become the go-to marketplace with comprehensive access to healthcare providers of every discipline across a multitude of insurance purveyor and specialist networks using proprietary digital cloud based solutions.


Vezeeta eased the accessibility of doctors’ booking to be only a click away. Users access the website or mobile app to choose the doctor by specialty, geographic area, insurance purveyor and fees. With more than 4,000 doctors and 100,000 patients’ reviews and ratings available on the platform, users can readily determine the doctor with the best medical service and the least waiting time. Once the doctor is chosen, the patient can either book automatically from the website, the mobile app, or contact the call center. Vezeeta currently operates in Egypt, Jordan, Lebanon and UAE with plans to penetrate North Africa and the Saudi region by 2018.

فيزيتا تحقق إنجازاً إقليمياً جديداً بعد أن جاءت ضمن المراكز الخمس الأولى في قائمة Forbes ME لأفضل 100 شركة ناشئة في العالم العربي لعام 2017

القاهرة، مصر، 23 أكتوبر 2017
احتلت فيزيتا - الشركة الرائدة في منصات الرعاية الصحية الرقمية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، مركزاً متقدماً ضمن الخمس شركات الأوائل في قائمة أفضل 100 شركة ناشئة في العالم العربي لعام 2017، وذلك في التقرير الذي أعدته Forbes ME. تضم القائمة أفضل 100 شركة ناشئة في العالم العربي والتي تتبنى الأفكار الأكثر ابتكارًا في نموذج أعمالها.
وتعليقاً على ذلك يقول الدكتور/ أمير برسوم، الرئيس التنفيذي والشريك المؤسس لشركة فيزيتا "إننا في غاية الفخر لحصولنا على هذا المركز المتقدم، حيث يُعد ذلك خطوة جديدة لأن نصبح المنصة الرقمية الرائدة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وأن نُعيد صياغة قطاع الرعاية الصحية في المنطقة بشكل عام. إن هدفنا يتمثل في وضع منظومة للرعاية الصحية من خلال ربط كافة مقدمي خدمات الرعاية الصحية باستخدام حلول الحوسبة السحابية الرقمية بما يحقق التحول المنشود في قطاع الرعاية الصحية. ويُعد تكريمنا اليوم من قبل فوربس الشرق الأوسط لنأتي ضمن أفضل خمس شركات ناشئة في المنطقة بمثابة شهادة على القيمة المضافة والقوة التي تتمتع بها أعمالنا."
حصلت فيزيتا على المركز الخامس لتنضم بذلك إلى أفضل خمس شركات من ضمنها شركة Fetchr الإمارات، وشركة Anghami لبنان، وشركة HolidayMe إلإمارات، وشركة PayTabs المملكة العربية السعودية، وتم الإعلان عن النتائج خلال احتفال فوربس الشرق الأوسط الذي أقيم في دبي مؤخراً.
وقد تلقت فيزيتا - وهي منصة رقمية لحجز الرعاية الصحية للمرضى والأطباء تم إطلاقها في مصر عام 2012 - تمويل بقيمة 11 مليون دولار أمريكي من مستثمرين متنوعين، منهم صندوق التكنولوجيا والتنمية و Silicon Badia وBeco Capital وVostok New Ventures وEndeavor Catalyst. تضم الشركة 165 موظف في فروعها بكل من مصر والأردن ولبنان، كما أن لديها خطط للتوسع في شمال أفريقيا والإمارات العربية المتحدة والسعودية خلال عام 2018.
ومن خلال شبكتها الواسعة والتي تضم مجموعة كبيرة من خبراء ومقدمي خدمات الرعاية الصحية، نجحت فيزيتا خلال عام 2017 في مساعدة مليون مريض على إيجاد وحجز المواعيد من إجمالي 33 مليون زيارة طبية تتم كل عام في مصر. ويأتي هذا العدد من المواعيد التي تم حجزها من خلال فيزيتا بزيادة ثلاثة أضعاف مقارنة بعدد المواعيد لعام 2016.
نبذة عن فيزيتا:
فيزيتا هي الشركة الرائدة في منصات تكنولوجيا معلومات الرعاية الصحية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. انطلقت الشركة من القاهرة، حيث تتمتع بمكانة ريادية في الحجز الإلكتروني لمواعيد الكشف لدى الأطباء والعيادات والمستشفيات.
وفي خلال عامين فقط، أصبحت فيزيتا الاختيار الأكثر تفضيلاً للحجز لدى مقدمي خدمات الرعاية الصحية المتنوعة، من خلال شبكات التأمين الصحي والأطباء والمستشفيات، اعتماداً على حلولها المتخصصة والمملوكة لها في مجال الحوسبة السحابية.    
وتعمل فيزيتا على تسهيل الحجز لدى الأطباء بكل سهولة، حيث يتمكن المستخدمين من الدخول على موقع الشركة الإلكتروني أو تطبيقها على الهواتف الذكية واختيار الطبيب حسب التخصص، والمنطقة الجغرافية وشركة التأمين الصحي والرسوم وغيرها من معايير الاختيار.

تضم منصة فيزيتا أكثر من 4000 طبيب و100,000 رأي وتقييم للمرضى الذين استخدموا التطبيق. وطبقاً لهذه التقييمات، يمكن للمرضى تحديد الطبيب الذي يقدم أفضل خدمات طبية بأقل فترة انتظار. وبمجرد اختيار الطبيب، يمكن للمريض الحجز أوتوماتيكياً من الموقع الإلكتروني أو تطبيق الهاتف، أو الاتصال بمركز خدمة العملاء للقيام بذلك. تعمل فيزيتا حالياً في كل من مصر والأردن ولبنان والإمارات العربية المتحدة، مع وجود خطط للتوسع في أسواق شمال أفريقيا والسعودية عام 2018.


=