Tuesday, 3 October 2017

Ring to Make Middle East Debut at GITEX 2017



Ring to introduce home security products and solutions which will make it easier for residents to monitor and secure their homes from anywhere

Dubai, UAE – October 3, 2017: Ring, the leader in home security, announced that it is making a foray into the Middle East market and will make its debut at GITEX Technology Week 2017. The company will use the exhibition as a platform to unveil its latest suite of smart home security products such as Ring Video Doorbell, Ring Video Doorbell Pro, Video Doorbell Elite, Ring Floodlight Cam and the new Ring Spotlight Cam in addition to announcing new partnerships across the region.

“Ring re-imagined the doorbell so consumers could respond – using a smartphone – to someone at their front door from anyplace, anytime. Ring's mission is to reduce crime in neighborhoods and empower consumers by creating a Ring of Security around homes and communities with our suite of smart home security products. Since its launch in 2012, the company has grown tremendously and our products are well accepted in the US and other global markets. After our global success, we are looking to replicate this in this region as well and GITEX Technology Week 2017, being the biggest technology exhibition, is the best platform to make our Middle East debut,” says Mohammad Meraj Hoda, Managing Director of Ring.

Ring’s mission is simple: to reduce crime in neighborhoods. Ring’s products globally have been hailed as dependable second set of eyes and ears to deter would-be thieves from entering their homes, and it has been proven that Ring doorbells can reduce crime by up to 55% in neighborhoods across the US, and the goal is to bring the same convenience and security to the Middle East neighborhoods.

“With the UAE witnessing a positive growth of the property sector with many developers focusing on building master-planned communities, we believe that the time is right for Ring to introduce its products and solutions to the Middle East market. At GITEX, we want to create awareness of our brand and products, demonstrate how our products can reduce crime, and meet with channel partners and sign on strong partners to expand our market reach. We are confident that our smart home security products will be well accepted in this region,” Mr. Hoda adds.

Ring will be showcasing Ring Video Doorbell, Ring Video Doorbell Pro, Video Doorbell Elite, Ring Floodlight Cam and the new Ring Spotlight Cam at GITEX, which will create the neighborhood watch for the digital age and continue to keep homes in the Middle East safe. Senior executives from the company will be available at Hall No. CLD-24, Stand No. 6 to meet with customers and partners and share their global success stories with them.


"رينغ" تطلق أعمالها في الشرق الأوسط من خلال جيتكس 2017

الشركة تستعرض منتجاتها وحلولها المبتكرة لأمن المنازل وجعلها أكثر أماناً للسكان مع إتاحة إمكانية مراقبتها من أي مكان

دبي، الإمارات العربية المتحدة – 3 اكتوبر 2017: أعلنت رينغ Ring، الاسم الرائد في مجال أمن المنازل، أنها تحرز تقدماً ملموساً في أسواق الشرق الأوسط، كما أعلنت مشاركتها للمرة الأولى في أسبوع جيتكس للتقنية 2017 ليكون منصة تكشف خلالها عن أحدث حزمة من المنتجات الذكية لأمن المنازل، ومنها جرس الباب بالفيديو Ring Video Doorbell و Ring Video Doorbell Pro و Video Doorbell Elite و كاميرا Ring Floodlight Cam بالإضافة إلى كاميرا Ring Spotlight  الجديدة. كما تغتنم الشركة الفعالية للإعلان عن شراكات جديدة في المنطقة.

في هذا الصدد قال محمد ميراج هدى، المدير التنفيذي لشركة رينغ: "تقدم رينغ مفهوماً مبتكراً لأجراس المنازل بحيث يمكن للمستهلكين الاستجابة لها باستعمال هاتف ذكي، والإجابة على من يدق باب المنزل من أي مكان وفي أي وقت. تتمثل مهمة رينغ في تقليل معدلات الجريمة في الأحياء السكنية وتمكين المستهلكين من خلال إحاطة المنازل والتجمعات بحلقة أمنية محكمة بفضل حزمة منتجاتنا الذكية لأمن المنازل. ومنذ انطلاقها عام 2012، حققت الشركة نمواً باهراً كما لاقت منتجاتنا إقبالاً كبيراً في الولايات المتحدة الأمريكية والأسواق العالمية الأخرى. وبعد نجاحنا العالمي، نتطلع إلى تكرار النجاح في المنطقة والتألق في أسبوع جيتكس للتقنية 2017، والذي يعدّ أكبر فعالية تقنية في المنطقة وأفضل منصة للانطلاق في الشرق الأوسط."  

اما مهمة رينغ فهي بسيطة وواضحة: حيث تسعى إلى تخفيض معدلات الجرائم في الأحياء السكنية. تشتهر منتجات رينغ بكونها أشبه بحواس الشخص، مما يمكن المستخدم من الاعتماد عليها في ردع اللصوص من دخول منازلهم، كما أن أجراس المنازل من رينغ حققت فعالية في تقليل الجرائم بنسبة 55% في الأحياء في الولايات المتحدة الامريكية، وأصبح الهدف الآن هو تحقيق المستوى ذاته من الراحة والأمن في أحياء الشرق الأوسط.  

وأضاف السيد هدى: "في الوقت الذي تشهد فيه دولة الإمارات نمواً إيجابياً في قطاع العقارات، مع تركيز العديد من المطورين على المشاريع المتكاملة من التجمعات السكنية، نؤمن بأن الوقت مناسب تماماً لتطرح رينغ منتجاتها وحلولها في أسواق الشرق الأوسط. نريد خلال جيتكس أن نحقق مستوى رفيعاً من الوعي بعلامتنا وبمنتجاتنا، وأن نبين مدى فعاليتها في تقليل الجرائم، إلى جانب لقاء شركاء القنوات والتعاقد مع شركاء جدد لتوسعة نطاق عملنا. إننا على ثقة من أن منتجاتنا الذكية لأمن المنازل ستلاقي قبولاً واسعاً في المنطقة."  

تستعرض رينغ خلال فعاليات جيتكس جرس الباب بالفيديو Ring Video Doorbell و Ring Video Doorbell Pro و Video Doorbell Elite و كاميرا Ring Floodlight Cam بالإضافة إلى كاميرا Ring Spotlight  الجديدة، مما يسمح بمراقبة أمن الأحياء السكنية في العصر الرقمي ويحافظ على أمان المنازل في الشرق الأوسط. كما يتواجد كبار المسؤولين التنفيذيين من الشركة في القاعة CLD-24، الجناح رقم 6 للقاء العملاء والشركاء ومشاركتهم قصص النجاح العالمية.

=