Monday, 16 October 2017

Ring partners with Al Jammaz to provide smart home security for Saudi Arabia



Al Jammaz to promote and distribute Ring’s innovative home security products and solutions through its strong partner network across Saudi Arabia


“Ring believes in keeping homes and communities safe rather than just comfortable and we hope to change the way home owners view security by keeping an eye on their family and property, even when they can't. Ring re-imagined the doorbell so consumers could respond – using a smartphone – to someone at their front door from anyplace, anytime while simplifying the technology with the combination of App, Cloud and Security hardware,” said Mohammad Meraj Hoda, Managing Director of Ring.

“Al Jammaz has been providing technology-driven business solutions in Saudi Arabia for almost a decade and in that time, has succeeded in reaching almost 90% of the Saudi Arabian channel and distribution market. We look forward to working with Al Jammaz to address the home security needs by extending the product offerings through Internet Service Providers, Online retailers, system integrators, Internet service providers and brick and motor channels  where they have very strong relationship,” concluded Mr. Hoda.

Recent studies regarding the real estate market indicated that the Gulf countries in general and Saudi Arabia in particular are likely to be the most advanced with respect to establishing smart homes as a result of the level of constructional development in this region. According to a report by Statista the  revenue in the ‘Smart Home’ market amounts to US$124m in 2017 with expectation for it to show an annual growth rate (CAGR 2017-2021) of 42.3 % resulting in a market volume of US$507m in 2021. The report further reveals that currently the household penetration is at 6.1 % in 2017 and is expected to hit 24.7 % in 2021.

Ring has evolved as the leading brand in the Smart Home Security Space represented by 16000 plus stores across North America and Ring’s products globally have been hailed as dependable second set of eyes and ears to deter would-be thieves from entering homes and communities. It has been proven that Ring doorbells can reduce crime by up to 55% in neighbourhoods, and the goal is to bring the same convenience and security to the Middle East neighbourhoods.

As the Value Added Distributor, Al Jammaz will promote Ring’s latest suite of smart home security products such as Ring Video Doorbell, Ring Video Doorbell Pro, Video Doorbell Elite, Ring Floodlight Cam and the new Ring Spotlight Cam and conduct channel engagement, training and activation programs for partners. Al Jammaz will also set up go-to-market strategies with key retail partners and provide the needed infrastructure for micro-channel to engage with the Ring brand.

“The Saudi Ministry of Housing has launched programs and initiatives to achieve Vision 2030 and the National Transformation Program (NTP) 2020 which aims to increase the rate of property ownership to 52 percent. Under these directives, there are huge opportunities for the housing sector to grow and develop and we believe that the Internet of Things is set to disrupt the way we live. Homes are going to get ‘smart’ with connected products offering  endless possibilities to make our lives easier, more convenient, and more comfortable. The awareness and demand for smart entry devices, such as smart doorbells that keep families, neighborhoods and communities safe are growing and therefore we believe that our partnership with Ring is a perfect fit. We see exciting new possibilities in this partnership with Ring across the Kingdom and it will help Al Jammaz to better address our customer’s needs in today’s environment of ever-increasing demand for home security solutions,” said Asim Al Jammaz, CEO, Al Jammaz Distribution.

Al Jammaz will distribute Ring’s best-of-breed home security solutions in the Kingdom of Saudi Arabia.

رينغ تعقد شراكة مع الجماز لتوزيع منتجاتها للأمن المنزلي الذكي في المملكة العربية السعودية

الجماز تعمل على تسويق وتوزيع الحلول والمنتجات المبتكرة للأمن المنزلي من رينغ عبر شبكتها الواسعة من الشركاء بالمملكة

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 16 أكتوبر :2017 أعلنت شركة رينغ Ring ، الاسم الرائد في مجال أمن المنازل، مؤخراً عن توقيع اتفاقية شراكة مع الجمّاز للتوزيع، الموزع الرائد للقيمة المضافة في المملكة العربية السعودية والمختص بتوزيع المنتجات والحلول والخدمات المتقدمة للقيمة المضافة. تساعد تلك الشراكة رينغ في دخول السوق السعودية وتوسعة مدى انتشارها في السوق، لتقدم للعملاء حلول ومنتجات رينغ المبتكرة في مجال أمن المنازل.

في تعليقه على الأمر قال محمد ميراج هدى، المدير التنفيذي لدى رينغ: "تؤمن رينغ بأهمية الحفاظ على أمن وسلامة المنازل والمجتمعات بدلاً من الاكتفاء بوسائل الراحة فيها، ونأمل بتغيير منظور مالكي المنازل تجاه الأمن عبر تمكينهم من مراقبة أمن أسرهم وممتلكاتهم حتى في الأوقات التي لا يستطيعون فيها التواجد. أعادت رينغ تصوّر جرس المنزل بحيث أصبح بإمكان المستخدمين الاستجابة للزائرين الذين يطرقون باب المنزل، وذلك في أي وقت ومن أي مكان باستخدام هاتف ذكي. وفي الوقت ذاته عملنا على تبسيط التقنية بالدمج بين التطبيق والبنية السحابية والأجهزة الأمنية."

وأضاف: "تعمل الجمّاز للتوزيع على توفير حلول الأعمال القائمة على التقنية في المملكة العربية السعودية منذ أكثر من سبعة عشر عاماً، ونجحت خلال ذلك الوقت في تحقيق حصة تقارب 90% من سوق القنوات والتوزيع بالمملكة. نتطلع إلى العمل مع الجماز لتلبية احتياجات الأمن المنزلي عبر تقديم منتجاتنا من خلال مزودي خدمات الإنترنت ومنافذ التجزئة الإلكترونية وخبراء تكامل النظم والقنوات المادية في المحلات التجارية، حيث تمتلك الشركة علاقات متينة جداً مع كل تلك القنوات."

يشار إلى أن الدراسات الحديثة المتعلقة بالأسواق العقارية تظهر بأن دول الخليج عموماً والمملكة العربية السعودية بالأخص ستكون على الأرجح في صدارة الدول المتقدمة من حيث تطبيق تقنيات المنازل الذكية، وذلك نتيجة للمستوى الرفيع من تطور قطاع الإنشاءات في المنطقة. ووفقاً لتقرير نشرته ستاتيستا فإن إيرادات سوق المنازل الذكية يصل إلى 124 مليون دولار أمريكي عام 2017، ومن المتوقع أن يحقق معدل نمو سنوي مركب قدره 42.3% للأعوام 2017-2021، مما يؤدي إلى بلوغ السوق قيمة 507 مليون دولار عام 2021. كما يكشف التقرير أن انتشار تقنيات المنازل الذكية بين الأسر يبلغ 6.1% عام 2017 ومن المتوقع وصوله إلى 24.7% عام 2021. 

من الجدير بالذكر أن رينغ حققت تطوراً ملموساً في مجال أمن المنازل الذكية، حيث تتواجد منتجاتها في أكثر من 16000 متجر في أمريكا الشمالية بالإضافة إلى الإقبال الكبير على منتجات رينغ وما تلقاه من ثناء واسع النطاق بفضل قدراتها التي يمكن الاعتماد عليها تماماً لتحل محل مالك المنزل وتمنع اللصوص من محاولات الدخول إلى المنازل والتجمعات السكنية. وقد أثبتت أجراس المنازل من رينغ قدرتها على تخفيض معدل الجريمة في الأحياء السكنية بنسبة تصل إلى 55%، وتتطلع الآن إلى تحقيق المستوى ذاته من الراحة والأمن في أحياء الشرق الأوسط

وانطلاقاً من مكانتها المتميزة كموزع للقيمة المضافة، تعمل الجماز لترويج أحدث باقة من منتجات الأمن المنزلي الذكية من رينغ، ومنها جرس الباب بالفيديو Ring Video Doorbell و Ring Video Doorbell Pro و Video Doorbell Elite و كاميرا Ring Floodlight Cam بالإضافة إلى كاميرا Ring Spotlight  الجديدة، فضلاً عن عقد الفعاليات التدريبية والبرامج التفاعلية للشركاء. كما تضع الجماز استراتيجيات دخول السوق لأبرز شركاء التجزئة وتقدم البنية التحتية اللازمة لتمكين القنوات الدقيقة من التفاعل مع علامة رينغ.


من جانبه قال عاصم الجماز، الرئيس التنفيذي لدى الجماز للتوزيع: "أطلقت وزارة الإسكان السعودية برامج ومبادرات تهدف إلى تحقيق رؤية المملكة للعام 2030 وخطة التحول الوطني 2020، والتي تهدف إلى تعزيز معدّل ملكية العقارات ليصل إلى 52 بالمائة. وانطلاقاً من تلك التوجيهات فإننا نرى فرصة هائلة أمام قطاع الإسكان لتحقيق النمو والتطور، فيما نؤمن بأن إنترنت الأشياء سيعمل على إحداث نقلة ضخمة في أسلوب حياتنا. فالمنازل ستصبح ذكية تتصل فيها المنتجات لتقدم إمكانات لا حدود لها بحيث تكون حياتنا أكثر سهولة وراحة. وفي الوقت ذاته يرتفع مستوى الوعي والطلب على الأجهزة الذكية للتحكم بالدخول، كأجراس الأبواب الذكية التي تحافظ على أمان الأسر والأحياء والمجتمعات، ولهذا السبب نرى بأن شراكتنا مع رينغ تأتي في الوقت المثالي تماماً. فنحن نتوقع آفاقاً من الإمكانات الواعدة من خلال هذه الشراكة مع رينغ في المملكة، والتي ستتيح لنا تلبية احتياجات عملائنا في عالمنا المعاصر بشكل أفضل، والتعامل مع الطلب المتزايد على حلول الأمن المنزلي." 

وبموجب الشراكة، تقوم شركة الجماز بتوزيع حلول الأمن المنزلي المتفوقة من رينغ في المملكة العربية السعودية


=