Thursday, 26 October 2017

ORG Logistics of Dubai is planning to open new markets in China and North Africa with revenues reaching 400 million


The Company exports 1000 tons monthly to Hongkong, Europe and America, while imports 900 tons per month

Dubai, United Arab Emirates
Dubai based ORG Logistics, the world's leading shipping company is looking to significantly increase its global footprint. The company planning to expand in markets like China, Hong Kong, and Egypt, as its revenues is approaching AED 400 million.
Established in 2005, the logistic powerhouse, specialises in prominent services in the field of shipping, imports, and exports. Current exports per month are at 1000 tons to Hong Kong, Europe, and America, while imports are at 900 tons for the same region, including Saudi Arabia, Kuwait, Iraq, Libya, Tunisia, Morocco, Algeria, and Egypt.
“Logistics continues to play a major role in helping the region sustain its growth. A significant portion of the worlds cargo moves through the Middle East, and businesses now expect logistic companies to be a one-stop-solution for all their cargo needs. As market leaders, we have thorough knowledge of how to efficiently help our clients to connect with markets and move their goods globally, while providing them 24/7 support,” commented Mohammed Al Gohary, Chief Executive Officer, ORG Logistics.
“As a company we see significant growth opportunities here in the region and globally. We are constantly looking to expand our footprint, and offer world class services and business practices. We pride ourselves in being versatile, and our operations are backed by state-of-the-art warehouse facilities, and IT infrastructure,” added Al Gohary.
ORG Logistics, part of the Multinational group ELGOHARY, is not just a business that sells transportation, but it offers various levels of specialized services. The company  prides itself in  being a one-stop-shop for all  logistics solution either international or domestic including: Warehousing and Distribution (state-of art facilities for storage and distribution of general and special cargo; warehouses are insurance-covered),  Custom-Warehousing, Hold and Release Shipments, Air Freight (delivering any destination all over the world), Overland transport (24/7 land transport service across the Middle East),  Customs Clearance (Customs Brokerage Services), Shipments Clearing (JAFZA and DAFZA), Local Market Services (Import), and Air Charter (provides private cargo flights for urgent shipments)
Today, ORG is a certified member of WCA World, FIATA, and NAFL offering 24 Hours Service. ORG is the only company in DAFZA that provide service to our valued clients 24/7, and the only logistic company in Dubai Airport Free Zone (DAFZA) that is equipped with an X-ray machine and insurance covered warehouse., which is designed to inspect goods and adhered the highest standard of safety with the approval of FANR (Federal Authority for Nuclear Regulations).
ORG Logistic also offer services like cross trade, where its customers can ship goods (from and to) outside of the UAE. The goods can be brought to other countries in America and Europe, and then sent back to the Middle East and Africa.
The company also has three giant stores in the DAFZA free zone, and operates a customs warehouse outside of the free zone as well, in Dubai, and insurance for the stores are offered from major companies. Other services include charter flights, and business hold and release for goods.

Furthermore, in 2016, ORG was awarded as a Cargo Agent of the year 2016 by UAE based carrier Fly Dubai. The company’s logistic partners include the likes of Souq.com and Amazon, and ORG is the shipping agent for many global brands, among them Samsung, Nokia, and Hisense, and the company follows the procedural instructions established by the international shipping institutions.

ORG Logistics تعتزم توسيع نطاق حضورها العالمي عبر دخول أسواق جديدة في الصين وشمال أفريقيا إنطلاقاً من مقرها في دبي بدولة الإمارات العربية المتحدة

الشركة تصدّر نحو 1000 طن من البضائع شهرياً إلى هونج كونج وأوروبا وأمريكا وتستورد نحو 900 طن في الشهر،وذلك مع اقتراب قيمة إيراداتها من 400 مليون درهم إماراتي
دبي ، الإمارات العربية المتحدة :
أعلنت ORG Logistics- الشركة الرائدة عالمياً في مجال الشحن والواقع مقرها في دبي- عزمها توسيع نطاق حضورها العالمي عبر دخول أسواق جديد مثل الصين وهونج كونج ومصر، وذلك مع اقتراب قيمة إيراداتها من 400 مليون درهم إماراتي.
وتتخصص الشركة الكبيرة – التي تأسست عام 2005- في الخدمات اللوجستية المميزة مثل الشحن والاستيراد والتصدير؛ حيث يبلغ حجم صادراتها الشهرية حالياً  1000 طن إلى هونج كونج وأوروبا وأمريكا، في حين وصل حجم وارداتها من المنطقة إلى نحو 900 طن شهرياً، بما يشمل دولاً مثل السعودية والكويت والعراق وليبيا وتونس والمغرب والجزائر ومصر وذلك إنطلاقاً من مقرها بدبي في دولة الإمارات العربية المتحدة .
وقال محمد الجوهري، الرئيس التنفيذي لشركة ORG Logistics: "تلعب الخدمات اللوجستية دوراً محورياً في دعم نمو المنطقة؛ إذ تمر كميات كبيرة من البضائع عبر الشرق الأوسط، لذا تتوقع الشركات الآن من موفري هذه الخدمات أن يتيحوا حلولاً شاملة لكافة احتياجات الشحن. وبصفتنا رواداً في السوق، فإننا نتمتع بمعرفة واسعة حول كيفية تلبية متطلبات عملائنا بكفاءة عالية، والتواصل مع مختلف الأسواق لتحريك بضائعهم في شتى أنحاء العالم، فضلاً عن تزويدهم بالدعم على مدار الساعة".
وأضاف: "نلمس فرص نمو كبيرة في المنطقة والعالم، لهذا السبب نتطلع قدماً إلى توسيع نطاق حضورنا وإتاحة خدماتنا الرائدة لشريحة أوسع من العملاء؛ فنحن نفتخر بتنوع نطاق أعمالنا وعملياتنا المدعومة بمنشآت تخزين متطورة وبنية تكنولوجية معلوماتية ترقى إلى أحدث ما هو متاح".
ولا تقتصر تخصصات ORG – التابعة لمجموعة ’الجوهري‘ متعددة الجنسيات- على النقل، وإنما تقدّم أيضاً مستويات عديدة من الخدمات التخصصية، وتفخر بكونها محطة شاملة للحلول اللوجستية المتكاملة على الصعيدين العالمي والمحلي، بما يشمل التخزين والتوزيع (انطلاقاً من منشآتها المتقدمة لحفظ وتوزيع البضائع العادية والخاصة، مع تغطية هذه المستودعات تأمينياً)، وتصميم المستودعات حسب الطلب، وحفظ الشحنات وتمريرها، والشحن الجوي (إلى أي وجهة في العالم)، والشحن البري (خدمة متاحة على مدار الساعة في الشرق الأوسط)، والتخليص الجمركي (خدمات الوساطة الجمركية)، ومقاصة الشحنات (في منطقة جبل علي الحرة، والمنطقة الحرة بمطار دبي)، وخدمات السوق المحلية (الاستيراد)، ورحلات الشحن الجوية الخاصة للشحنات المستعجلة.
واليوم تتمتع الشركة بعضوية معتمدة في كل من ’الرابطة العالمية للشحن‘ (WCA World)، والاتحاد الدولي لرابطات وكلاء الشحن (FIATA)، واللجنة الوطنية للشحن والإمداد (نافل)، وتقدم خدماتها على مدار 24 ساعة، علماً أن ’ ORG تعدّ الشركة الوحيدة في منطقة جبل علي الحرة التي تزوّد عملائها بخدمات على مدار الساعة، وشركة اللوجستيات الوحيدة في  المنطقة الحرة بمطار دبي التي تمتلك مستودعات مغطاة تأمينياً وآلة تصوير بالأشعة السينية من أجل التحقق من البضائع وضمان التزامها مع معايير السلامة المعتمدة من قبل اللجنة الاتحادية للرقابة النووية (FANR).
علاوة على ذلك، تقدم ORG خدمات أخرى مثل التجارة المتقاطعة التي تسمح للعملاء بشحن البضائع في مختلف الاتجاهات خارج دولة الإمارات العربية المتحدة؛ حيث يمكن إحضار البضائع من دول أخرى مثل أمريكا والدول الأوروبية، ليتم لاحقاً إرسالها إلى الشرق الأوسط وافريقيا.
وتمتلك الشركة ثلاثة مستودعات عملاقة في المنطقة الحرة بمطار دبي، وتشغل مستودعاً جمركياً خارج المنطقة الحرة في دبي أيضاً، مع حرصها على تغطية هذه المستودعات تأمينياً من قبل شركات مرموقة في القطاع التأميني، وذلك بالإضافة إلى خدمات الشحن الخاصة والاحتفاظ بالبضائع والإفراج عنها حسب الأصول القانونية.
ويشار إلى أن ORG كانت قد نالت في 2016 جائزة "أفضل وكيل تجاري في العام" من قبل شركة ’فلاي دبي‘ التي تتخذ من دولة الإمارات العربية المتحدة مقراً لها، وتضم قائمة شركائها اللوجستيين كلا من Souq.com وموقع ’أمازون‘، إلى جانب كونها وكيل الشحن المعتمد من قبل العديد من العلامات العالمية مثل ’سامسونج‘ و’نوكيا‘ و’هايسنس‘. كما تحرص الشركة على الامتثال للتوجيهات التشغيلية المعمول بها من قبل مختلف هيئات الشحن الدولية.


=