Tuesday, 17 October 2017

Hilton Cairo World Trade Center Residences Welcomes New Hotel Manager



Cairo, Egypt: October 16, 2017 – Hilton, a leading global hospitality company, today announced the appointment of Ahmed Sedky as Hotel Manager at Hilton Cairo World Trade Centre Residences. In this role, Sedky is responsible for overseeing all operational matters of the hotel and will be directly reporting to Soha El Torgoman, Cluster General Manager of Ramses Hilton and Hilton Cairo World Trade Centre Residences.

“Hilton is committed to delivering exceptional experiences – every hotel, every guest, every time,” said Mohab Ghali, vice president of operations for Egypt and North Africa, Hilton. “During his years of service with Hilton, Ahmed Sedky has demonstrated a great level of commitment, dedication and responsibility. We look forward to welcoming him to Hilton Cairo World Trade Center Residences as Hotel Manager.”

With nearly 22 years of service at Hilton, Sedky began his career at the company as a front desk agent at Nile Hilton before moving to several Hilton hotels and resorts in Egypt including Hilton Hurghada Resort. Most recently, he was Director of Operations at Hilton Alexandria Green Plaza.

“We warmly welcome Ahmed Sedky to the Hilton Cairo World Trade Center Residences team. Sedky has a wealth of experience in the hospitality industry, and we are confident that he will lead the team to further raise the bar at the hotel,” said Soha El Torgoman, Cluster General Manager, Hilton Cairo World Trade Centre Residences & Ramses Hilton.


Hilton Cairo World Trade Center Residences is located in the heart of Cairo on the Nile River and is part of the World Trade Center complex. The hotel has an outdoor pool overlooking the Nile and “The Lounge” outlet serving delicious Mediterranean cuisine. The residential hotel’s spacious suites offer spectacular city and Nile views and modern amenities including internet access, a fully equipped kitchen, living and dining areas, as well as a terrace area with scenic Nile views.

مدير جديد لفندق هيلتون القاهرة بمركز التجارة العالمية للشقق الفندقية

القاهرة في 16 أكتوبر 2017-  أعلنت هيلتون، أحد كبرى الشركات العالمية الرائدة في مجال الضيافة، مؤخراً عن تعيين السيد/ أحمد صدقي في منصب مدير فندق هيلتون القاهرة بمركز التجارة العالمي للشقق الفندقية. وتتضمن مهام منصبه الإشراف على جميع العمليات التشغيلية للفندق، وسيقدم تقاريره مباشرة إلى السيدة/ سهى الترجمان، مدير عام فندقي هيلتون رمسيس وهيلتون القاهرة بمركز التجارة العالمي للشقق الفندقية.

وتعليقاُ على التعيين الأخير، يقول السيد/ مهاب غالي- نائب الرئيس للعمليات في مصر وشمال أفريقيا- شركة هيلتون: " تلتزم هيلتون بتقديم تجربة فندقية استثنائية لكل نزلاء فنادقها في كل وقت. وقد ابدى السيد/ أحمد صدقي خلال عمله في هيلتون أعلى مستويات الالتزام والمسئولية، لذلك نسعد جميعاً بتوليه منصبه الجديد، ونرحب به كمدير جديد لهيلتون القاهرة مركز التجارة العالمي للشقق الفندقية."

يتمتع صدقي بخبرة تصل لحوالي 22 عاما من العمل الدؤوب في هيلتون، حيث بدأ حياته المهنية كموظف استقبال في فندق هيلتون النيل، قبل أن ينتقل للعمل في العديد من فنادق ومنتجعات هيلتون في مصر، بما في ذلك هيلتون الغردقة ريزورت، كما شغل منصب مدير العمليات في فندق هيلتون الإسكندرية جرين بلازا.

ومن جانبها، علقت السيدة/ سها الترجمان- مدير عام فندقي هيلتون رمسيس وهيلتون القاهرة بمركز التجارة العالمي للشقق الفندقية على تعيين صدقي في منصبه الجديد بقولها:" نرحب بالزميل العزيز أحمد صدقي عضواً جديداً في فريق العاملين في فندق هيلتون القاهرة بمركز التجارة العالمي للشقق الفندقية، نظراً لما يتمتع به من خبرة كبيرة في قطاع الضيافة، كما أننا على ثقة من قدرته على قيادة فريق العاملين في الفندق لتحقيق المزيد من التميز والإنجازات."

يقع فندق هيلتون القاهرة بمركز التجارة العالمي للشقق الفندقية في قلب القاهرة على ضفاف النيل، ويُعد جزءاً من مجمع أعمال مركز التجارة العالمي. يضم الفندق حمام سباحة مفتوح يطل على النيل، ومقهى " The Lounge" الذي يقدم أشهي أطباق البحر المتوسط. وتتمتع الأجنحة الفندقية الفسيحة بإطلالة لا مثيل لها على النيل، إلى جانب باقة من أحدث التجهيزات الفندقية ووسائل الراحة الحديثة بما في ذلك الإنترنت عالي السرعة، ومطبخ مجهز بالكامل، ومناطق للجلوس وتناول الطعام، فضلا عن تراس يطل على مناظر خلابة.


=