Thursday, 19 October 2017

Evonik 10th Anniversary Celebrations across the Middle East


Dubai. Evonik, one of the world's leading specialty chemicals companies, celebrates this month the 10th anniversary of the creation of its brand name with a series of events across the Middle East.

“Our 10th birthday marks the creation of a new brand identity that united a group of companies with a legacy in the chemicals industry that started more than a century ago” said Dr. Hendrik Schoenfelder, newly appointed President of Evonik Middle East and Africa.

The first Evonik 10th anniversary celebration in the Middle East was held at Dubai Opera gathering around seventy representatives of key players in the regional chemicals industry. Similar events will be organized in Egypt, Jordan, Saudi Arabia and Iran before the end of the year.

“I am happy to be a part of our first 10th anniversary celebration starting in Dubai, and I am sure that this event will create a great dialogue platform between our team and customers across the region” said Annick Braun, Regional Financial Officer of Evonik Middle East and Africa.

Through former brand identities, Evonik started doing business in the Middle East since the 1960s with operations in Egypt and Iran. Today, the German-based conglomerate is present in the region with five offices and one manufacturing plant.

“At Evonik, we understand that the Middle East and Africa is the growth region of the future, and I am very pleased to be in this region and celebrate with our partners this special occasion” Schoenfelder added.

احتفالات إيفونيك بالذكرى العاشرة في منطقة الشرق الأوسط

دبي. تحتفل شركة ايفونك، إحدى الشركات العالمية الرائدة في مجال الكيماويات المتخصصة، هذا الشهر بالذكرى العاشرة لإنشاء اسم علامتها التجارية مع سلسلة من الأحداث في منطقة الشرق الأوسط.

وقال الدكتور هندريك شونفيلدر، رئيس إيفونيك الشرق الأوسط وأفريقيا المعين حديثًا: "يمثل عيد ميلادنا العاشر بناء هوية علامة تجارية جديدة وحَّدت مجموعة من الشركات التي لها تاريخ في صناعة المواد الكيميائية بدأت منذ أكثر من قرن مضى".

أقيم الاحتفال بالذكرى السنوية العاشرة لإيفونك في منطقة الشرق الأوسط في أوبرا دبي ويجمع هذا الاحتفال حوالي سبعين ممثلًا من الجهات الفاعلة الرئيسية في الصناعة الإقليمية للمواد الكيميائية. وستنظَم فعاليات مماثلة في مصر والأردن والمملكة العربية السعودية وإيران قبل نهاية العام.

وقالت أنيك براون، المدير المالي الإقليمي لشركة إيفونك الشرق الأوسط وأفريقيا: "يسرني أن أكون جزءًا من احتفالنا الأول بالذكرى العاشرة في دبي، وأنا واثقة من أن هذا الحدث سيخلق منبر كبير للحوار بين فريقنا وعملائنا في المنطقة".

بدأت شركة إيفونك العمل في الشرق الأوسط منذ الستينات مع العمليات التي تُجرى في مصر وإيران، وذلك من خلال هويات العلامة التجارية السابقة.  واليوم، يوجد التكتل الالماني في المنطقة بخمسة مكاتب ومصنع واحد.

وأضاف شونفيلدر "في إيفونك، نفهم أن منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا هي منطقة النمو في المستقبل، ويسرني جدًا أن أكون في هذه المنطقة واحتفل مع شركائنا بهذه المناسبة الخاصة".


=