Tuesday, 19 September 2017

Pieter Bensch takes the helm at Sage Africa & Middle East



Dubai, UAE  – 19 September 2017 Sage, the market and technology leader for cloud accounting, people & payroll, and payment systems, today announced that ICT industry veteran, Pieter Bensch, has assumed his new role as the company’s executive vice-president for Africa and Middle East.

Bensch will lead the growth of Sage’s business across the region and focus on expanding its leadership in the market for cloud-based accounting, people & payroll, and payments software. He will also oversee the local strategy to help business builders and entrepreneurs move to an admin-free world by 2020.  He will work closely with Aaron White, Regional Director for Sage Middle East, to deliver the Sage vision in the Middle East.

Bensch joins Sage from HPE (Hewlett-Packard Enterprise), where he was managing director for South Africa. Prior to joining HP, Bensch held a range of senior positions at Oracle, including vice-president of Oracle Europe, Middle East and Africa (EMEA), vice-president of customer support for MEA and vice-president and managing director of Oracle SA.

Says Bensch: “I’m joining at Sage at an exciting time when its business is enjoying rapid growth through Africa and Middle East and its cloud-enabled products are gathering momentum. I’m looking forward to working closely with the regional team as we strive to help empower entrepreneurs and business owners to spend less time on admin and more time on what they love doing. With a high-performance culture, hunger for success and smart technology, Sage is a perfect fit for me.” 

بييتر بينش يتولى إدارة شركة سيج أفريقيا والشرق الأوسط

دبي  – 19 سبتمبر 2017

أعلنت اليوم شركة "سيج" الرائدة في مجال تكنولوجيا الحوسبة السحابية والموظفين وكشوف الرواتب وأنظمة الدفع، عن تولي خبير تكنولوجيا المعلومات والاتصالات "بييتر بينش" منصب نائب الرئيس التنفيذي للشركة في أفريقيا والشرق الأوسط.

خلال العمل عن كثب مع "آرون وايت" المدير الإقليمي لشركة "سيج" في الشرق الأوسط، سيتثنى لبينش تطوير نمو أعمال شركة "سيج" في جميع أنحاء المنطقة، والتركيز على توسيع ريادتها في سوق تكنولوجيا الحوسبة السحابية والموظفين وكشوف الرواتب وبرامج الدفع. وسيُشرف بينش أيضاً على الاستراتيجية المحلية التي من شأنها مساعدة روّاد وأصحاب الأعمال على الانتقال إلى عالم يخلو من روتين الإدارة بحلول عام 2020.

ويأتي انضمام بينش إلى "سيج" بعد أن شغل منصب المدير الإداري لفرع جنوب أفريقيا في شركة "هوليت- باكارد إنتيربرايس، إتش بي إي". وقبل انضمامه إلى "إتش بي" شَغل عدداً من المناصب العليا في شركة "أوراكل" تشمل منصب نائب الرئيس في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا (EMEA)، ونائب رئيس دعم العملاء في الشرق الأوسط وأفريقيا، بالإضافة إلى إشغاله منصب نائب الرئيس والمدير الإداري لشركة "أوراكل" جنوب أفريقيا.
 
يقول بينش: "يسعدني الانضمام إلى سيج في هذه الفترة المميزة التي تشهد فيها أعمال الشركة نمواً سريعاً في جميع أنحاء أفريقيا والشرق الأوسط، وتكتسب منتجاتها الداعمة للحوسبة السحابية زخماً كبيراً. اتطلع للعمل عن كثب مع الفريق الإقليمي حيث نسعى جميعاً جاهدين لتقديم المساعدة لروّاد وأصحاب الأعمال بهدف الحد من إضاعة الوقت في النواحي الإدارية ومنحهم المزيد من الوقت للتركيز على الأعمال التي يحبونها. بفضل ثقافة الأداء العالية، والتعطش للنجاح وللتكنولوجيا الذكية، سيج هي المكان المثالي بالنسبة لي".

=