Thursday, 31 August 2017

Orange Taxi Joins Careem Network



  • Hurghada’s Orange Taxi supports tourism in one of the largest Egyptian cities in Red Sea
  • Careem seeks to launch its app in Upper Egypt soon


Cairo, 23 August, 2017- Careem, the region’s leading app-based car booking service, announced expansion of its service in Hurghada with Orange Taxi. A number of Orange Taxi cabs have already joined the Careem network with more cars expected to join in the coming period.

“Hurghada is one of the most important tourism destinations in the Red Sea. Despite the challenges facing the Egyptian tourism sector, Hurghada welcomed more than 5,000 tourists from around the world last April. With tourism numbers expected to increase, we integrated Orange Taxi into the Careem network to provide safe, convenient transport for tourists and Egyptians alike,” said Ramy Kato, Head of Careem Egypt Operations and Vice President of Careem Care. “Providing Careem services in Hurghada enables us to enhance our presence in the Egyptian market, support the tourism sector, provide employment opportunities for taxi drivers and continue to develop the transportation sector in Egypt using the latest technology in the field.”

Careem has been operating in Hurghada since December 2016, helping create more job opportunities for local Egyptians and offer affordable, safe, convenient, reliable and quality transport solutions for its citizens as well as providing Captains with additional income. The integration of Orange Taxi aligns with Careem’s strategy to integrate taxis across Egypt within the Careem network, as with the integration of the white taxis in Cairo.
 
We have unlimited ambition regarding the Egyptian market. The Careem app is currently available in 14 cities in Egypt. We recently expanded to the Suez Canal area including Port Said, Suez and Ismailia and expansion into Upper Egypt is also in the pipeline,” Kato added.

Careem applies the highest international standards in selecting Captains, whether free captains or taxi captains. Captains must be presentable, hold a driver's license and a national ID number. In addition, all new Captains must pass the customer service training provided by Careem before engaging with customers to ensure customer satisfaction and the proper use of the app. Cars also undergo a set of checks to ensure quality.

As a part of its commitment to provide job opportunities in the markets where it operates, Careem has increased its fleet to 60,000 captains delivering millions of rides across Egypt.

Kato added:”Careem’s ability to create job opportunities, supporting and developing our Captains’ skills, and utilizing modern technology to transform challenges into real opportunities in the tourism sector and beyond, confirm our positive contribution to economic growth in the Egyptian market.”

تاكسي الغردقة ينضم لشبكة كريم
تاكسي الغردقة البرتقالي يدعم السياحة في كبرى مدن البحر الأحمر في مصر   
كريم تسعى لإطلاق تطبيقها في مدن الصعيد قريباً

القاهرة في 23 أغسطس 2017- أعلنت كريم، الشركة الرائدة في توفير خدمات النقل التشاركي عبر تطبيقات الهواتف الذكية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، عن دمج تاكسي الغردقة البرتقالي ضمن شبكة كريم بالمدينة السياحية العريقة. وحتى الآن، انضمت عدد من سيارات تاكسي الغردقة لشبكة كريم، مع توقع زيادة عدد السيارات بشكل كبير خلال الفترة القادمة.

وتعليقاً على ذلك يقول السيد/ رامي كاطو - رئيس عمليات كريم بـمصر ونائب الرئيس لقطاع خدمة العملاء "Careem Care": "تُعد الغردقة من أهم المقاصد السياحية في منطقة البحر الأحمر بأكملها. وعلى الرغم مما يعانيه قطاع السياحة المصري منذ سنوات، إلا أنّ المدينة السياحية العريقة استقبلت أكثر من 5000 سائح من جنسيات مختلفة خلال شهر أبريل الماضي. وأنّ هذه الأعداد المرشحة للزيادة خلال الفترة القادمة تعني ضرورة توافر وسائل انتقال آمنة ومريحة لزائري الغردقة من السائحين والمصريين على حد سواء، وهو ما دعا كريم لدمج سيارات تاكسي الغردقة ضمن شبكتها، لتحقيق هذا الهدف. إنّ توفير خدمة كريم في الغردقة يمكننا من زيادة تواجدنا في السوق المصري، والمساهمة في دعم قطاع السياحة، مع توفير فرص عادلة أمام سائقي التاكسي للانضمام لمنصة كريم التي تمثل أحدث ما توصلت إليه التكنولوجيا في هذا المجال."

تجدر الإشارة إلى أنّ منصة كريم تعمل في الغردقة منذ ديسمبر 2016، حيث توفر لقاطني مدينة الغردقة وزوارها وسيلة نقل اقتصادية وموثقة وسهلة ويمكن الاعتماد عليها، كما تمنح الكباتن فرصة جيدة لتحقيق دخل أضافي. ويُعد ضم تاكسي الغردقة جزءً من منظومة شركة كريم لضم التاكسي في كافة المدن المصرية، حيث أتاحت لسائقي التاكسي الأبيض في القاهرة الانضمام لشبكتها.

يضيف كاطو: "إنّ طموحنا في السوق المصري بلا حدود، حيث يتوفر تطبيق كريم في حوالي 14 مدينة مصرية حتى الآن، حيث قمنا مؤخراً بإطلاق خدماتنا بمدن القناة في بورسعيد والسويس والإسماعيلية، مع وجود خطط طموحة أيضاً للتوسع في صعيد مصر."
   
الجدير بالذكر قيام شركة كريم بتطبيق أعلى المعايير العالمية في انتقاء الكباتن، سواءً الكباتن الحرة أو كباتن سيارات التاكسي، حيث يجب أن يكون الكابتن الذي يقع عليه الاختيار حسن المظهر، ولديه رخصة قيادة سارية، مع التقدم ببطاقته الشخصية. بالإضافة لذلك تخضع السيارات للفحص للتأكد من سلامة حالتها. يلتحق الكباتن الجدد أيضاً في البرنامج التدريبي الذي تقدمه كريم حول تحقيق رضاء العملاء وكيفية استخدام التطبيق، بالإضافة لضرورة اجتيازهم للاختبار الخاص بذلك بعد التدريب.


وانطلاقا من حرصها على توفير فرص العمل في الأسواق التي تعمل بها، نجحت كريم في زيادة أسطولها من الكباتن الذين يعملون معها ليصل عددهم إلى أكثر من 60,000 كابتن ينجزون ملايين الرحلات في جميع أنحاء الجمهورية.

ويختتم كاطو بقوله: "إنّ قدرة كريم على خلق فرص عمل حقيقية لدعم وتطوير الكباتن، واستخدام التكنولوجيا الحديثة لتحويل مشاكل وتحديات مصر إلى فرص حقيقية سواءً في قطاع السياحة أو غيره من القطاعات الأخرى، يؤكد مساهمة الشركة بإيجابية في دعم النمو الاقتصادي في السوق المصري."


=