Monday, 7 August 2017

Hilton Donates Over 4,200 Meals to Underprivileged Egyptians as Part of its Partnership with the Egyptian Food Bank



Cairo, Egypt: August 6, 2017 – For the third consecutive year, Hilton, one of the largest hospitality companies in the world, partnered with the Egyptian Food Bank (EFB) to donate meals to those in need. A total of 11 of Hilton’s 18 hotels in Egypt participated in this year’s food donation initiative, giving away a total of 4,283 meals worth nearly EGP 150,000.

The partnership with the Egyptian Food Bank aligns with Hilton’s corporate responsibility strategy “Travel with Purpose”, which focuses on creating opportunities, strengthening communities and preserving the environment in the markets in which the company operates

“We harness our global hospitality mission, Travel with Purpose, to help drive local solutions and social engagement in the communities where we operate,” said Mohab Ghali, Vice President of Operations, Egypt and North Africa, Hilton. “We mobilize our team members to become change makers in our local communities and our ongoing partnership with the Egyptian Food Bank is a great example of the ways in which our teams are making a difference in their own communities to help those in need.”

For the duration of the campaign, Hilton chefs at participating properties prepared fresh meals from the daily guest buffets using dry food items as per the availability at each hotel. The meals were transferred to food boxes in collaboration with the Egyptian Food Bank, and picked up by a representative from a local NGO within the EFB network. Local NGOs in the EFB network also provide recommendations for the food donation recipients in each city including orphanages and other organizations that serve the underprivileged and those in need.

Hilton hotels participating in the 2017 food donation initiative include, in Cairo: Hilton Cairo Zamalek Residences, Hilton Cairo World Trade Center Residences and Ramses Hilton; in Alexandria: Hilton Alexandria Corniche; in Hurghada: Hilton Hurghada Resort and Hilton Hurghada Long Beach Resort; in Sharm El Sheikh: Hilton Sharm Dreams Resort, Hilton Sharm El Sheikh Fayrouz Resort and Hilton Sharm Waterfalls Resort; in Luxor: Hilton Luxor Resort & Spa; and in Marsa Alam: Hilton Marsa Alam Nubian Resort.

Hilton has properties in over 100 countries, employs more than 166,000 team members, and is part of the booming travel and tourism industry that contributes 1 in 10 jobs to the worldwide economy. As the leading hospitality company in the world, the Hilton portfolio includes fourteen brands, more than 4,900 properties, and the company employs more than 166,000 team members across owned and managed properties and corporate offices around the worldwide. From iconic luxury properties to innovative focused-service hotels, the company’s brand portfolio is the highest performing and most diverse in the industry. In Egypt, Hilton’s portfolio includes 18 hotels and resorts across the country from the Mediterranean Sea, to the Red Sea and everywhere in between. 

هيلتون تتبرع بأكثر من 4200 وجبة غذائية للفئات الأكثر احتياجاً في مصر في إطار شراكتها مع بنك الطعام المصري

القاهرة في 6 أغسطس 2017- للعام الثالث على التوالي، تتعاون هيلتون، كبرى شركات الضيافة في العالم، مع بنك الطعام المصري، حيث تقوم هيلتون في إطار هذا التعاون بالتبرع بوجبات غائية للفئات الأكثر احتياجاً في المجتمع المصري. شارك 11 فندقاً تابعاً لهيلتون من إجمالي 18 فندقاً في مبادرة التبرع بالطعام هذا العام، حيث بلغ عدد الوجبات التي تبرعت بها فنادق هيلتون 4283 وجبة بقيمة تصل إلى 150.000 جنيه تقريباً.

يأتي التعاون مع بنك الطعام المصري ليتوافق مع استراتيجية هيلتون للمسئولية الاجتماعية "السفر الهادف"  والتي تركز على خلق الفرص ودعم المجتمعات المحلية والمحافظة على البيئة في الأسواق التي تعمل بها هيلتون.

يقول السيد/ مهاب غالي- نائب الرئيس للعمليات في مصر ومنطقة شمال أفريقيا- شركة هيلتون: " تعتمد هيلتون على خبرتها العالمية في عالم الضيافة، وكذلك مبادرات السفر الهادف من أجل ايجاد حلول محلّية وتفعيل المشاركة المجتمعية في المدن والمناطق التي نعمل بها. وفي هذا الإطار تعمل هيلتون على حشد جهود العاملين بها ليصبحوا جزءا رئيسيا من مبادرات تغيير المجتمعات المحلية، كما تأتي شراكتنا مع بنك الطعام المصري كنموذج متميز لما يمكن أن يقوم به العاملون في هيلتون من تغييرات ايجابية لصالح مجتمعاتهم ومساعدة الفئات الأكثر احتياجا بها."   

وعلى مدار الحملة، قام الطهاة في الفنادق المشاركة في المبادرة بإعداد وجبات طازجة من الأطعمة الجافة التي تقدم في البوفيه اليومي للنزلاء طبقاً لما يتوافر في كل فندق. وبالفعل تم وضع الوجبات في عبوات بالتعاون مع بنك الطعام المصري تولى تعبئتها متطوعون تابعون لعدد من الجمعيات الأهلية ضمن شبكة بنك الطعام المصري. وتقدم الجمعيات الأهلية أيضاً توصيات بالأشخاص والفئات الأكثر احتياجاً لتلك الوجبات في كل مدينة، بما في ذلك دور الأيتام والمؤسسات الأهلية التي تخدم هذه الفئات في مصر.       

تضمنت قائمة فنادق هيلتون المشاركة في مبادرة التبرع بالوجبات الغذائية لعام 2017 كل من هيلتون القاهرة زمالك ريزيدانسيز وهيلتون القاهرة للشقق الفندقية بمركز التجارة العالمي ورمسيس هيلتون، وهيلتون كورنيش الإسكندرية، ومنتجع هيلتون الغردقة ومنتجع هيلتون الغردقة لونج بيتش، ومنتجع هيلتون شرم دريمز ومنتجع هيلتون شرم الشيخ فيروز ومنتجع هيلتون شرم الشلالات، ومنتجع وسبا هيلتون الأقصر، ومنتجع هيلتون مرسى علم نوبيان.        
تعمل هيلتون في أكثر من 100 دولة حول العالم، وتُعد من أهم اللاعبين في قطاع السفر والسياحة الذي يوفر وظيفة من كل 10 وظائف للاقتصاد العالمي. ولأنها من كبرى شركات الضيافة وإدارة الفنادق في العالم، تضم هيلتون 40 علامة تجارية، وأكثر من 4900 فندق تحت إدارتها، ويعمل بها أكثر من 166000 موظفا في الفنادق التي تمتلكها وتديرها، إلى جانب العاملين في مكاتبها الاقليمية والمحلية في الدول التي تعمل بها. تضم علامة هيلتون ذات السمعة العالمية باقة من الفنادق المتنوعة، منها الفنادق الفخمة والفنادق التي تركز على الخدمات، كما تتميز الفنادق والمنتجعات التابعة لهيلتون بأفضل معايير الأداء في قطاع الضيافة العالمي. وفي مصر، تضم علامة هيلتون 18 فندقاً ومنتجعاً في البحر المتوسط والأحمر وفي مدن ومناطق أخرى في أنحاء البلاد.     
=