Thursday, 3 August 2017

Goal.com introduces ‘Arab Club Championship’ to the world



World's largest football site will be the official media sponsor of the most prominent regional club football tournament

Dubai, 2 August 2017: Goal.com, the world's largest football site, has signed an agreement with Sela Sport, MENA’s leading sports marketing company, to become the official media sponsor of the Arab Club Championship 2017.

As part of this partnership, Goal.com will provide its global readership with exclusive, in-depth content, set to be produced in 38 country editions and delivered in 18 languages, enabling millions of football fans worldwide to closely follow the championship.

"Goal.com will create remarkable content for one of the most prestigious football tournaments in the region using our experience and expertise in developing quality football content,” said Emre Ugurlu, Managing Director of Perform – Turkey, MENA and Eastern Europe. “By bringing this content to a wider segment of football fans around the globe – from Europe to America and other parts of the world – we look forward to playing an important role in raising greater awareness about Arab region’s strong football culture and fans’ extraordinary love of the sport.”


The competition, which is being held in Egypt in the cities of Cairo and Alexandria between 22 July and 5 August 2017, will see 12 of the region’s best sides compete against each other in a tournament with three groups of four competing to qualify. The winners of each pool will progress along with the best performing second-placed side. 

موقع Goal.com يقدّم "البطولة العربية للأندية" إلى العالم

أكبر موقع إلكتروني لكرة القدم سيكون الراعي الإعلامي الرسمي لأبرز البطولات الإقليمية

دبي، 2 أغسطس 2017: أعلن موقع Goal.com، أكبر موقع رياضي في العالم متخصص في كرة القدم، عن توقيع اتفاقية مع صلة الرياضة، الشركة الرائدة في مجال التسويق الرياضي، ليكون الراعي الإعلامي الرسمي للبطولة العربية للأندية 2017.

وضمن إطار هذا التعاون، سيقدم موقع Goal.com لزوّاره من أنحاء العالم، وعبر نسخه الـ 38،‏ محتوىً حصرياً ومفصّلاً بـ 18 لغة، متيحاً المجال أمام الملايين من عشاق كرة القدم حول العالم لمتابعة آخر أخبار البطولة.

وقال إيمري أوغورلو، المدير التنفيذي لمجموعة "بيرفورم" (Perform)، المالكة لموقع Goal.com في تركيا والشرق الأوسط وشرق أوروبا: "سيقدّم Goal.com محتوىً مميزاً لإحدى أهم بطولات كرة القدم في المنطقة، وذلك باستخدام خبرتنا في مجال تطوير المحتوى الرقمي لكرة القدم. ومن خلال توفير هذا المحتوى إلى شريحة واسعة من مشجعي كرة القدم حول العالم، من أوروبا إلى أمريكا وأماكن أخرى من حول العالم، نتطلع إلى تأدية دور مهم في زيادة الوعي حول ثقافة كرة القدم التي تتمتع بها المنطقة العربية، والمكانة الاستثنائية التي تحتلها هذه الرياضة الجماهيرية في قلوب المشجعين هنا".

وستشهد البطولة، التي تقام في مدينتي القاهرة والإسكندرية المصريتين في الفترة من 22 يوليو وحتى الخامس من أغسطس المقبل، منافسة 12 من أفضل فرق المنطقة ضمن 3 مجموعات على بطاقات التأهل، حيث سيصعد إلى نصف النهائي أصحاب المركز الأول إضافة إلى أفضل فريق يحتل المركز الثاني.

=