Thursday, 6 July 2017

Nokia smartphones to feature ZEISS optics



Nokia smartphones to feature ZEISS optics

Exclusive collaboration sees ZEISS innovating in imaging experience on Nokia smartphones

Rekindles commitment to set new imaging standards for Nokia smartphone consumers

Cairo, Egypt - 6 July 2017 – HMD Global, the home of Nokia phones, and ZEISS today jointly announced the signing of an exclusive partnership that aims to set new imaging standards within the smartphone industry.  This long-term agreement builds on the shared history and expertise between ZEISS and Nokia smartphones.

With a joint ambition to advance the quality of the total imaging experience on smartphones spanning the entire ecosystem from software, services, through to screen quality, and optic design, the partnership will see ZEISS and HMD Global co-develop standard-defining imaging capabilities and will bring the ZEISS brand back to Nokia smartphones. This pledge to constantly improve consumers’ imaging experience is a reflection of the shared values between both businesses – a single minded commitment to quality, true craftsmanship and a desire to improve real life experience.

The relationship between ZEISS and Nokia phones began more than a decade ago, and is founded on a shared passion for innovation and always delivering the best for the consumer. The past collaboration saw ZEISS and Nokia phones driving technology innovations such as the world’s first multi-megapixel mobile phone and many more standard-setting devices, from the Nokia Nseries to those featuring Nokia PureView technologies. This renewed relationship is a long-term commitment to build on that technology innovation over the years to come.

Arto Nummela, CEO, HMD Global:

“Collaborating with ZEISS is an important part of our commitment to always deliver the very best experience for our customers. Our fans want more than a great smartphone camera, they want a complete imaging experience that doesn’t just set the standard but redefines it. Our fans expect it and, together with ZEISS, we’re delivering it – co-developed imaging excellence for all.”

Dr. Matthias Metz, Member of the Executive Board of ZEISS Group:

“The collaboration of HMD Global with ZEISS for Nokia smartphones will again enhance consumers’ holistic imaging experience based on excellence and innovation. Our partnership is built on a solid foundation. Together, we look forward to an exciting journey into the future of sophisticated smartphone imaging.”

This exclusive partnership with ZEISS is further proof of how HMD Global is collaborating with the best and most respected in the industry to drive perfection throughout every aspect of the phone design and build, and is a commitment to consumers to deliver the ultimate imaging experience possible on a smartphone. 

نوكيا تضمّن هواتفها الذكية عدسات "زيس" ZEISS
تعاون حصري يدمج خبرات "زيس" المبتكرة في التصوير بهواتف نوكيا الذكية

أعلنت كلا من "HMD Global" المصنعة لهواتف نوكيا، وشركة "“زيس”" ZEISS اليوم عن إبرام شراكة حصرية، تستهدف رفع معايير التصوير في قطاع الهواتف الذكية، وتستفيد هذه الشراكة طويلة الأمد من العلاقات التاريخية الراسخة والخبرات المتبادلة بين كل من “زيس” ونوكيا للهواتف الذكية.

ويسعى الطرفان من خلال الشراكة الطموحة إلى إدخال تحسينات جوهرية على جودة كافة عناصر تجربة التصوير عبر الهواتف الذكية، تطال النظام البيئي بما يتضمنه من برمجيات، وخدمات، وصولاً إلى جودة شاشات العرض، وتصميم العدسات.

وتمهد الشراكة الطريق أمام “زيس” و"HMD Global" للتعاون في تطوير خصائص معيارية لتصوير فائق الجودة، والاستعانة مجدداً بعدسات “زيس” في الهواتف الذكية من نوكيا.

ويمثل سعى الطرفين لمواصلة تعزير تجربة المستخدمين في التصوير، ترجمةً للقيم المشتركة التي تجمع بين الشركتين في التزامهما بتوفير أفضل مستويات الجودة، وأدق معايير الصناعة، بما يسهم في تحسين جودة الحياة بشكل عام.

وجمعت روابط التعاون بين كل من “زيس” ونوكيا للهواتف قبل ما يزيد عن العقد من الزمن، وتعززت هذه الروابط عبر الشغف المشترك لدى الشركتين نحو الابتكار، والحرص على توفير أفضل المنتجات للمستخدمين.

وأثمر التعاون الأخير بين كل من “زيس” وهواتف نوكيا عن ابتكارات تقنية بارزة تمثلت في ظهور أول هاتف محمول متعدد الميغابكسل في العالم، وإرسائه لعدد من المعايير الجديدة في ناحية الهواتف المحمولة بدءً من سلسلة نوكيا seriesN، إلى الهواتف المزودة بتقنياتPure View  "بيور فيو"، ومن هنا، تمثل هذه الشراكة بين الجانبين، إلتزاما طويل الأمد لتطوير تلك الابتكارات النقنية خلال السنوات المقبلة.

أرتو نوميلا، الرئيس التنفيذي لـ"اتش إم دي جلوبال":
"يُعد التعاون مع “زيس”، جزءً مهماً من التزامنا بتوفير أفضل خبرات لعملائنا، الذين يرغبون في الحصول على أكثر من مجرد كاميرا جيدة لهاتف ذكي، بل يسعون لامتلاك تجربة تصوير عظيمة ومتكاملة، لا تحدد معايير التصوير فحسب، بل تعيد تعريفها. ومن خلال تعاوننا مع “زيس”، سنوفر لعملائنا ما يرغبون فيه، وسنصل عبر تعاوننا بالتصوير إلى مرتبة الامتياز من أجل الجميع".

الدكتور ماتياس ميتز، عضو مجلس إدارة مجموعة “زيس”:
"نثق في أن التعاون بين "HMD Global" و”زيس”، لتطوير كاميرات الهواتف الذكية من نوكيا، سيعزز من عناصر تجربة التصوير لدى المستهلكين، وذلك من خلال اعتمادنا على الامتياز والابتكار، نتطلع بفضل شراكتنا القائمة على أسس راسخة، إلى القيام برحلة مثيرة إلى مستقبل التصوير المتطور عبر الهواتف الذكية.

"وتعد الشراكة الحصرية مع “زيس”، دليلاً ناصعاً على سعى "HMD Global" على التعاون مع الأفضل والأكثر جدارة في هذه الصناعة، للوصول إلى مرحلة المثالية في كل ما يتعلق بالهواتف الذكية من تصميم وتصنيع، كما أنها تعد من جانب آخر التزاماً من جانبنا نحو المستخدمين بتوفير أفضل تجربة تصوير ممكنة على هاتف ذكي".
=