31 July, 2017

The Surge Continues: India’s outbound MICE travellers continue to cross borders and travel around the world


Tourism Authorities from worldwide destinations are coming to the MILT Congress to target top Luxury & MICE Indian travellers
Dubai 31 July, 2017 – Boasting luxury, leisure and business facilities set alongside miles of pristine beaches, resorts around the world have reported a spike in MICE arrivals from the lucrative outbound Indian travel market, according to exhibitors at the 5th Annual MICE India and Luxury Travel Congress (MILT).
The “BLEISURE” market segment combines business and pleasure in a single trip – a common tactic with India’s time-pressed, outbound MICE travellers. In response, tourism authorities around the world have ramped up promotional campaigns across India, to attract a greater share of the growing market. 
Supporting travel and tourism businesses as they capitalize on the growth potential, Dubai-based B2B event specialist QnA Global is the organizer of the MILT Congress, which is all set to take the Indian MICE & luxury travel industry by storm yet again on the 27th & 28th of July at the Hyatt Regency in Mumbai and on the 1st & 2nd August at Andaz Delhi in Aerocity, Delhi NCR.
India’s outbound tourism market has experienced strong growth over recent years with the United Nations World Tourism Organisation (UNWTO) predicting outbound travel from India will see 50 million people travel internationally on an annual basis by 2020.
Mohamed Zakraf Shafee, Director, Exotic Global Holidays, which has hosted MICE groups as large as 500 in the past, commented, “Sri Lanka offers a wide range of programmes for MICE groups and the journey to reach the island is short and easy for Indian travelers, meaning the travel costs are attractive and the cultural differences minimal.
Tshepo Rox Sikwan, Director - Trianon Convention Centre, Mauritius said, “MICE organisers have hundreds of destinations to choose from, but the discerning MICE organiser is looking for a location and venue where they can be confident the delegates have a world class experience.
Middle East continues to remain as one of the top destinations selected by Indian travellers. “TCA Abu Dhabi’s strategy is to extend India’s growing importance as a lead source market for international tourism guests and destination attributes which appeal to the Indian market,” said Mubarak Al Shamisi, Director, Abu Dhabi Convention Bureau, the dedicated division of Abu Dhabi Tourism & Culture Authority (TCA Abu Dhabi) which champions the emirate as a dynamic global business events leader.
“The Convention Bureau has been very successful in helping the MICE organisers with various value propositions, helping Indian buyers attract groups from India of over 1200 passengers. Our location and ease of access makes Abu Dhabi a superb meetings and conventions choice where delegates can arrive fresh and ready to get down to business.”, Mubarak added.
France has also implemented a stategy to enhance the country’s positioning as a luxury and incentive destination. In support of this statement, Sheetal Munshaw, Director, Atout France in India, stated “We have been very active in our interactions with Indian buyers. India's biggest incentive movement to France took place in December 2015 which saw an approximate of 2200 delegates from a reputed multinational visit the city of Paris. This has has set a healthy precedent for a slew of other incentive movements that have taken place in France over the last year.”
Shedding light on why tourism authorities are partnering with the MILT Congress, Sunil Mathapati, Country Manager, Bahrain Tourism & Exhibitions Authority said that the one to one meeting format of the MILT Congress is very encouraging as they can personally address what Bahrain has to offer and also look into requirements of any buyers who meet them.

Ackash Jain, Director, QnA Global added, “Indian corporates & luxury travellers are looking at experiencing unique and unexplored destinations around the world. It’s just about being able to meet the right profiles from the country. That’s where we come in, at the MILT Congress we provide an interactive networking platform for global travel and tourism suppliers to meet new clients and business partners who are currently finalizing their travel initiatives for the year 2017-2018 and are looking to source MICE suppliers to facilitate these projects.”

النمو يستمر: مسافرو سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات والمعارض والسفر الفاخر الخارجية في الهند يستمرون في عبور الحدود حول العالم
خبراء السياحة من حول العالم سيشاركون في مؤتمر سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات والمعارض والسفر الفاخر لاستقطاب مسافري هذا القطاع من الهند

دبي، 31 يوليو 2017
كشفت مجموعة من المنتجعات الفاخرة المنتشرة حول أجمل شواطئ العالم والمصممة للعمل والتسلية مع خدمات ملائمة لمسافري الأعمال عن نمو في عدد المسافرين من سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات والمعارض القادمين من سوق السفر الخارجي الهندي المربح وذلك بحسب تصريحات المشاركين في النسخة الخامسة من مؤتمر قطاع سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات والسفر الفاخر في الهند.
وقد أدى هذا النمو إلى بروز فئةٍ جديدة في سوق السفر هي فئة "سياحة العمل والسفر" التي يجمع فيها المسافرون بين النشاطين في رحلةٍ واحدة وهو أمرٌ عادةً ما يقوم به مسافرو سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات الهنود بسبب ضيق وقتهم. واستجابةً لذلك، زادت هيئات السياحة حول العالم من حملاتها الترويجية عبر الهند لاستقطاب عددٍ أكبر من زبائن هذه الفئة.
ودعماً منها لقطاع السفر والسياحة الذي يسعى إلى الاستفادة من هذا النمو قامت شركة تنظيم فعاليات الأعمال القائمة في دبي "كيو إن إيه" بتنظيم مؤتمر سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات والسفر الفاخر في الهند المتوقع أن يحقق مجدداً نجاحاً كبيراً في سوق السفر الهندية مع انعقاده يومي 27 و28 يوليو في فندق حياة ريجنسي في مومباي ويومي 1 و2 أغسطس في فندق أنداز دلهي في إيروسيتي في دلهي.
وقد حقق قطاع السياحة الخارجية نمواً كبيراً على مدى السنوات الأخيرة إذ توقعت منظمة الأمم المتحدة للسياحة العالمية وصول عدد المسافرين من الهند إلى الخارج إلى 50 مليون مسافر سنوياً بحلول عام 2020.
وعن هذا الحدث يقول مدير فنادق "إكزوتيك غلوبال هوليدايز" السيد محمد زكراف شافي: "تقدم سريلانكا لمسافري سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات والسفر الفاخر من الهند مجموعة كبيرة من العروض كما أن الرحلة للوصول إلى الجزيرة لا تستغرق وقتاً طويلاً وسهلة على المسافرين الهنود، مما يعني أن كلفة السفر منخفضة كما أن الاختلافات الثقافية قليلة جداً." والجدير ذكره أن فنادق "إكزوتيك غلوبال هوليدايز" استضافت في السابق مجموعات كبيرة من مسافري قطاع سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات وصل إلى عدد المسافرين في بعضها إلى 500 مسافر دفعة واحدة.
وفي ذات الصدد يقول السيد تشيبو روكس سيكوان مدير مركز "تريانون" في موريشوس: "لدى منظمي سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات مئات الوجهات للاختيار منها، لكنهم يبحثون عن موقعٍ يكونون واثقين فيه من أن الضيوف سيحصلون على تجربةٍ ترقى إلى أعلى المستويات."
ويحافظ الشرق الأوسط على مكانته كوجهةٍ مفضلة لدى المسافرين الهنود. وعن هذا يقول مدير مكتب المؤتمرات التابع لهيئة السياحة والثقافة في أبوظبي السيد مبارك الشميسي: "تهدف سياسة الهئية إلى التركيز على أهمية السوق الهندية المتنامية فيما يتعلق بالسياحة الخارجية وتوفير كل ما يجذب اهتمام مسافري هذه السوق."
ويضيف مبارك: "لقد نجح مكتب المؤتمرات في مساعدة منظمي مؤتمر سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات والمعارض عبر تقديم مجموعةٍ من المقترحات القيمة ومساعدة المشترين الهنود في جذب مجموعات المسافرين من الهند التي وصل عدد المشاركين فيها إلى أكثر من 1200 مسافر. بفضل موقعها وسهولة الوصول إليها أصبحت أبوظبي خياراً مثالياً لعقد الاجتماعات والمؤتمرات يتيح للضيوف الوصول بيسرٍ وهم لا يزالون يتمتعون بطاقةٍ عالية للعمل."
كذلك الأمر، طبقت فرنسا استراتيجية تهدف إلى تعزيز مكانتها كوجهةٍ أساسية للرفاهية والأعمال. وتعليقاً على ذلك تقول مديرة شركة "أتوت فرانس" في الهند السيدة شيتال مونشاو: "لقد زدنا من مستوى تفاعلنا مع الزبائن الهنود. ولقد حدث التفاعل الأبرز في ديسمبر 2015 عندما زار حوالي 2200 ضيفاً من أماكن عالمية مرموقة مدينة باريس وكانت هذه سابقة ممتازة مهدت الطريق لكثيرٍ من الزيارات اللاحقة إلى فرنسا في السنة الماضية."
ولتسليط الضوء على سبب تعاون هيئات السياحة مع مؤتمر سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات والمعارض والسفر الفاخر في الهند يقول المدير الإقليمي لهيئة السياحة والمعارض في البحرين السيد سونيل ماثاباتي أن الاجتماعات التي تتم وجهاً لوجه خلال المؤتمر تثمر عن نتائج مشجعة جداً لأنه يتم خلالها عرض كل ما يمكن أن تقدمه البحرين في هذا القطاع ومناقشة كل احتياجات الزبائن.
ويضيف مدير "كيو إن إيه غلوبال" السيد أكاش جاين: "يتطلع مسافرو الأعمال والرفاهية الهنود إلى استكشاف وجهاتٍ فريدة وغير مطروقة حول العالم. والأمر يتمحور حول إمكانية التوفيق بين المسافر ووجهته، وهنا يكمن دورنا. إذ نوفر في المؤتمر منصة تعارف تفاعلية تجمع بين مزودي خدمات السفر والسياحة العالمية وبين الزبائن وشركاء العمل المحتملين الذين يضعون الآن اللمسات الأخيرة على مبادرات السفر الخاصة بهم لموسم 2017-2018 ويبحثون عن شركاء في قطاع سياحة الحوافز والأعمال والمؤتمرات والمعارض لتسهيل عمل هذه المبادرات."
=