Monday, 31 July 2017

The Euromoney Egypt Conference 2017: Stability and Cohesion – Opportunities in Egypt

Cairo, Egypt: 30th July 2017

Euromoney’s annual gathering, the Euromoney Egypt Conference, will return to Cairo on 18-19 September for its 22nd edition. The event will discuss the growing opportunities for investment and partnership in Egypt.

“We are delighted to be working with the Government of Egypt on an agenda that gives a comprehensive and compelling overview of Egypt’s finance and investment outlook”, said Victoria Behn, Director of Middle East and Africa at Euromoney Conferences. “We are returning in September with a reinvigorated interest from our core audience of international investors and financiers to attend the conference”.

Once again, the Euromoney Egypt Conference will offer its audience of business leaders and decision makers the opportunity to exchange ideas and participate in informed, impartial and leading-edge discussions.

With a tight focus on sectors and opportunities that are both vital for Egypt and attractive to international capital, the two-day event will feature panel discussions on: the investment outlook; capital markets development; privatisation; real estate; industrialisation and exports, financial inclusion and start-ups. High-level representatives from multilateral and bilateral institutions will discuss their plans in Egypt and how private capital can partner with them.

“For the first time since 2011 international capital feels comfortable in Egypt,” said Victoria Behn, Director of Middle East and Africa at Euromoney Conferences. “Challenges remain but the bold resolution of the currency crisis in 2016 has led not only to an upsurge of interest from equity investors but a triumphant return of the debt markets”. Euromoney has confirmed the participation of domestic and international speakers who will help evaluate the risks and examine the most promising opportunities in Egypt.

Confirmed Government Keynotes:
  • H.E. Dr. Sahar Nasr, Minister of Investment and International Cooperation, Arab Republic of Egypt
  • H.E. Mr. Tarek Kabil, Minister of Trade and Industry, Arab Republic of Egypt

International Keynotes:
  • James Harmon, Chairman, Egyptian-American Enterprise Fund (EAEF)
  • Mouayed Makhlouf, Director, Middle East and North Africa, International Finance Corporation (IFC)
  • Benedict Oramah, President, African Export–Import Bank (Afreximbank)


Join 1,000 delegates from Egypt and abroad – most of them directly involved in the finance, investment and business of Egypt – to explore Stability and Cohesion – Opportunities in Egypt. For more information on the Euromoney Egypt Conference, visit www.euromoneyconferences.com/egypt


إنعقاد مؤتمر يورومني مصر 2017 تحت عنوان "الاستقرار والتماسك - الفرص المتاحة في مصر" على مدار يومى 18 و19 سبتمبر

القاهرة في 30  يوليو 2017

تشهد القاهرة على مدار يومي 18 و19 سبتمبر القادم انعقاد الدورة الثانية والعشرين لمؤتمر يورومني مصر 2017. يناقش المؤتمر عدداً من أهم الفرص الاستثمارية والشراكات المتاحة في السوق المصري.  

وتعليقاً على مؤتمر هذا العام، تقول فيكتوريا بين- مدير عام مؤتمرات يورومني لمنطقة الشرق الأوسط وأفريقيا: "نحن سعداء بالتعاون مع الحكومة المصرية في جدول أعمال المؤتمر الذي يمنح الحضور والمتابعين رؤية شاملة ومتكاملة عن الاقتصاد والاستثمار والتمويل في مصر. وتعود مؤتمرات يورومني مرة أخرى هذا العام إلى مصر وسط اهتمام واسع من كبار المستثمرين وخبراء المال الدوليين لحضور المؤتمر"   

وككل عام، يوفر مؤتمر يورومني مصر منصة هامة تتيح لمتابعيه من قادة الأعمال وصُنّاع القرار، فرصة فريدة لتبادل الأفكار والرؤى خلال مشاركتهم في فعاليات ومناقشات متعمقة وغير متحيزة.

ويركز يورومني 2017 على القطاعات والفرص الاستثمارية الحيوية لمصر، والتي تُعد في الوقت نفسه فرصاً جاذبة لرؤوس الأموال الأجنبية. وتشهد جلسات المؤتمر الذي يستمر على مدار يومين مناقشة عدد من الموضوعات الهامة منها: نظرة عامة على المناخ الاستثماري في مصر، وتطور أسواق رأس المال، والخصخصة، وقطاع التطوير العقاري، والتصنيع والتصدير، والشمول المالي والشركات الناشئة، وغيرها. من ناحية أخرى، يناقش العديد من ممثلي كبرى مؤسسات التمويل العالمية خططهم في السوق المصري، وكيف يمكن لرؤوس الأموال الخاصة مشاركتهم في تنفيذ تلك الخطط.  

تضيف  فيكتوريا: "لأول مرة منذ عام 2011، تشعر رؤوس الأموال الدولية بالارتياح تجاه السوق المصري. وعلى الرغم من استمرار التحديات في هذا السوق الهام، إلا أنّ القرارات الجريئة التي اتخذتها الحكومة المصرية بخصوص أزمة النقد الأجنبي أواخر عام 2016 لم تؤدي فقط لزيادة اهتمام مستثمري القطاع الخاص بمصر، ولكن نتج عنها أيضاً عودة أسواق السندات بقوة للسوق المحلي". هذا وقد أكد مؤتمر يورومني 2017 مشاركة العديد من كبار المتحدثين المحليين والدوليين في مؤتمر هذا العام، والذين يقيّمون مخاطر الاستثمار في مصر، ويناقشون أكثر الفرص الاستثمارية الواعدة به. 
كبار المتحدثين من الحكومة المصرية الذين أكدوا حضورهم:

الدكتورة/ سحر نصر، وزيرة الاستثمار والتعاون الدولي، جمهورية مصر العربية
السيد الأستاذ/ طارق قابيل، وزير التجارة والصناعة، جمهورية مصر العربية

المتحدثون الدوليون:

جيمس هارمون، رئيس الصندوق المصري الأمريكي للمشروعات (EAEF)
مؤيد مخلوف، مدير عام منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، المؤسسة الدولية للتمويل (IFC
بنديكت أوراما، رئيس البنك الأفريقي للصادرات والواردات (Afreximbank

لديك فرصة الآن كي تنضم لأكثر من 1000 مشارك في المؤتمر من مصر وخارجها، معظمهم من خبراء التمويل والاستثمار والأعمال- للمشاركة في مؤتمر يورومني مصر 2017 والتعرف على مناقشاته الثرية تحت عنوان الاستقرار والتماسك- الفرص المتاحة في مصر. لمزيد من المعلومات عن مؤتمر يورومني مصر، يرجى زيارة موقعنا: www.euromoneyconferences.com/egypt

=