Thursday, 6 July 2017

Middle East Infrastructure Spend Tops USD 280 Billion by 2018

ETA MELCO Elevator Co. L.L.C. Digital Elevation with SAP
DUBAI, United Arab Emirates – 5 July 2017 – With the Middle East and North Africa’s infrastructure spend set to top USD 280 billion by 2018, one of the region’s largest players of people-moving machinery, ETA MELCO, is ramping up its support for mega-projects with a complete digital transformation with SAP.
Across the Middle East and North Africa, governments are pouring investment into infrastructure, with regional spend set to reach USD 281 billion by 2018, according to a recent report by BMI Research.
For many of the Middle East’s mega-projects, ETA MELCO supplies, installs and maintains elevators, escalators, and moving walkways that funnel tens of millions of annual visitors and supports economic growth.
Supporting Middle East mega-projects, ETA MELCO has undergone an enterprise-wide digital transformation strategy, replacing legacy IT systems with the SAP S/4HANA real-time business suite.
“ETA MELCO needed real-time visibility and decision-making to gain a competitive edge. With digital transformation based on SAP S/4HANA, we can rapidly expand and exchange best practices in delivering Middle East’s mega-projects to the highest standards of Quality, Safety, and Reliability,” said Mr. Abdul Mujeeb, Chief Executive Officer, ETA MELCO.
By integrating all business processes and departments on the SAP S/4HANA platform, ETA MELCO has seamless businesses processes and real-time decision-making. As a result, ETA MELCO is driving cost optimization, operational efficiency, and enhanced customer service on their installations.
“ETA MELCO’s digital transformation showcases global best practices in co-innovation to drive new digital business models, and business competitiveness. SAP is committed to enabling Middle East mega-projects to have the real-time visibility to maintain their complex infrastructure,” said Tayfun Topkoc, Managing Director for SAP UAE and Oman.
As part of ETA MELCO’s goals to enhance its customer and employee “Happiness Index”, the company is working with channel partner Mindtree to deploy applications such as business intelligence, customer service, finance, human resources, payroll, procurement, project systems, and sales.
“ETA MELCO needed a scalable business platform to improve customer service levels and implement common business processes across their international locations. Mindtree is proud to have been ETA MELCO’s partner in this journey. It is one of the largest greenfield implementations of SAP S/4HANA in the region,” said Rostow Ravanan, CEO and MD Mindtree Limited.

إنفاق بلدان الشرق الأوسط على البنية التحتية يفوق 280 مليار دولار بحلول 2018

تعاون بين "إي تي إيه ميلكو" و"إس إيه بي" في أحد أكبر مشاريع التحول الرقمي بالمنطقة

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة، 5 يوليو 2017

أعلنت شركة "إي تي إيه ميلكو إليڤيتر" العالمية المختصة في مجال المصاعد والسلالم المتحركة والممرات المتحركة، عن تعزيز دعمها للمشاريع الضخمة باختيارها الشراكة مع عملاقة برمجيات الأعمال العالمية "إس إيه بي"، بُغية إحداث التحول الرقمي الكامل والمنشود في أرجاء الشركة، وذلك في ظلّ توقعات بوصول الإنفاق على مشاريع البنية التحتية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا إلى 280 مليار دولار بحلول العام 2018، بحسب ما أوردت دراسة حديثة.

وتقوم الحكومات في أنحاء المنطقة بضخّ استثمارات هائلة في مشاريع البنية التحتية، إذ من المتوقع أن يصل الإنفاق الإقليمي على هذه المشاريع إلى 281 مليار دولار بحلول العام 2018، وفقاً لتقرير صدر حديثاً عن شركة "بي إم آي ريسيرتش".

وتقوم شركة "إي تي إيه ميلكو إليڤيتر"، التي تُعتبر إحدى أكبر الشركات الإقليمية المختصة في مجال المصاعد والسلالم المتحركة والممرات المتحركة، بتزويد كثير من المشاريع الكبرى في منطقة الشرق الأوسط بهذه الأنظمة، فتعمل على تركيبها وصيانتها لضمان خدمتها لعشرات الملايين من زوار هذه المشاريع والمنتفعين بها سنوياً وفق أعلى المستويات، ما يساهم في دعم النمو الاقتصادي.

وتنفّذ "إي تي إيه ميلكو" استراتيجية شاملة للتحول الرقمي على المستوى المؤسسي، من أجل تعزيز دعمها للمشاريع الكبرى في المنطقة، تستبدل وفقها بالأنظمة التقنية القديمة نظام حزمة برمجيات الأعمال S/4HANAمن "إس إيه بي" المعنية بالتحليل الفوري لبيانات الأعمال.


وقال الرئيس التنفيذي لشركة "إي تي إيه ميلكو إليڤيتر"، عبد المجيب، إن شركته بحاجة إلى القدرة على الاطلاع الفوري على البيانات لحظة بلحظة من أجل التمكّن من صنع أفضل القرارات بُغية اكتساب قدرة أكبر على المنافسة، وأضاف: "سوف يكون بوسعنا في إطار التحول الرقمي القائم على حل برمجيات الأعمال S/4HANA من "إس إيه بي"، التوسّع بسرعة وتبادل أفضل الممارسات في تسليم المشاريع الكبرى بمنطقة الشرق الأوسط، وفقاً لأعلى معايير الجودة والسلامة والموثوقية".

ودمجت الشركة جميع إداراتها وأقسامها وعملياتها بمنصة الحل الجديد ليغدو تنفيذ العمليات التجارية سلساً ويُصبح اتخاذ القرارات أمراً يتم بصورة سريعة استناداً على التحليل الفوري للبيانات، ما من شأنه خفض التكاليف ورفع كفاءة العمليات وتحسين خدمة العملاء.

من جانبه، قال طيفون توبكوش، المدير التنفيذي لشركة "إس إيه بي" في الإمارات وعُمان، إن مسيرة التحوّل الرقمي في شركة "إي تي إيه ميلكو" تقوم على "أفضل الممارسات في الابتكار المشترك" من أجل تطوير نماذج رقمية جديدة للأعمال التجارية وتعزيز القدرة على المنافسة، مؤكداً التزام "إس إيه بي" بتمكين الشركات الكبرى في منطقة الشرق الأوسط من "التمتع برؤية لحظية واضحة للارتقاء بمستوى مشاريع البنية التحتية الحيوية المهمة".

وتعمل شركة "إي تي إيه ميلكو" مع شريك قنوات التوزيع "مايند تري" لنشر تطبيقات تُعنى بأمور مثل ذكاء الأعمال وخدمة العملاء والشؤون المالية وشؤون الموارد البشرية والرواتب والمشتريات وأنظمة المشاريع والمبيعات، وذلك في إطار التزامها بتحقيق أهدافها المتمثلة بتعزيز "مؤشر السعادة"لعملائها وموظفيها.

بدوره أشار روستو رافانان، الرئيس التنفيذي لشركة "مايند تري" المحدودة، إلى أن "إي تي إيه ميلكو" كانت بحاجة إلى "منصة رقمية قابلة للتوسّع لإدارة الأعمال التجارية، بُغية رفع مستوى خدمة العملاء وتنفيذ العمليات التجارية المشتركة عبر مواقعها الموزعة في أرجاء العالم"، معرباً عن فخر شركته بعلاقة الشراكة التي تجمعها مع "إي تي إيه ميلكو" في مسيرتها الرامية إلى إحداث التحوّل الرقمي، وانتهى إلى القول: "ما تمّ إنجازه يُعدّ من أكبر المشاريع التي تُنفّذ فيها منصة S/4HANA من "إس إيه بي" على صعيد المنطقة".
  
=