Thursday, 6 July 2017

Hilton Luxor Resort & Spa Awarded Grant to Deliver English Language Lessons to Sunshine Orphanage


Hotel awarded funding as part of Hilton’s Travel with Purpose Action Grants program
5th of June, 2017 – Hilton Luxor Resort & Spa has received a USD 1000 grant so that Team Members can work with the Sunshine Orphanage to deliver fully immersive English language lessons. The lessons will help children develop useful skills for their careers and introduce them to the hospitality industry.

Since its launch in 2013, Hilton’s Action Grant supports Team Members to use their ideas to solve local issues that impact their communities. Winning programmes demonstrate a strategic approach to leverage Hilton’s skills and capabilities to provide a solution to a relevant local social or environmental challenge that is linked to the hospitality industry. This competition aims to foster creativity and initiative with Hilton Team Members, allowing them to be “intrapreneurs” – entrepreneurs that create local solutions from within the company. Since 2013, more than 300 grants have been awarded globally, providing more than $880,000 to support projects around the world and often creating the foundation for longer-term projects.

The English lessons will be provided to 15 children aged 8-13 over the course of three months.  As English becomes a valuable skill for career development, providing these lessons at an early age is key.  Hilton Luxor Resort & Spa’s approach is to provide an engaging atmosphere of learning that drives children’s performance and instils a love for learning.  The objective is for children to continuously build their knowledge through self-learning, so that in the long-term their knowledge of English helps create career opportunities for them.

Commenting, Michael Procher, Hilton Luxor Resort & Spa General Manager, said: “I’m delighted that our team has been given the opportunity to be part of such a wonderful project. The Travel with Purpose Action Grant will enable us to dedicate the time and resource needed to help Sunshine Orphanage in Luxor for young people.”
Mr. Saber AbdRabo Ismaiel, the Supervisor of Sunshine Orphanage, said: “The children are enjoying the lessons.  Even after their lessons are complete, they use the educational posters that Cindy (a Team Member at Hilton Luxor Resort & Spa) made as a competition tool between each other. We believe these lessons will provide a long-term benefit to the children.”



منتجع وسبا هيلتون الأقصر يُقدّم منحة مالية لتعليم اللغة الإنجليزية لأطفال دار أيتام صن شاين
التمويل الذي منحه الفندق يأتي في إطار المنح الاجتماعية التي يقدمها برنامج Travel with Purpose
القاهرة في 5 يوليو 2017- حصل منتجع وسبا هيلتون الأقصر على منحة مالية قدرها 1000 دولار أمريكي تم استخدامها من قِبل فريق العاملين في الفندق لتمويل دروس تعليم اللغة الإنجليزية لأطفال دار أيتام صن شاين في المدينة التاريخية العريقة. ومن المنتظر أن تسهم هذه الدروس في مساعدة أطفال دار الأيتام على تنمية مهاراتهم اللغوية وتحسين مستقبلهم الوظيفي، وإعدادهم للعمل في قطاع الضيافة. 

ومنذ انطلاقه عام 2013، ساعد برنامج منح هيلتون الاجتماعية العاملين في فنادق ومنتجعات هيلتون حول العالم على تنفيذ أفكارهم الهادفة لحل التحديات التي تواجهها المجتمعات المحلية. وتتميز البرامج التي تفوز بتلك المنح بتوجهاتها الاستراتيجية التي تسعى لتمكين هيلتون من توفير الحلول للمشكلات التي تواجه المجتمعات المحلية أو مواجهة التحديات البيئية المرتبطة بقطاع الضيافة. من ناحية أخرى، يهدف البرنامج لدعم روح الابتكار والمبادرة بين جميع العاملين في هيلتون بما يتيح لهم أن يصبحوا "مديري برامج اجتماعية" ورواد أعمال يسعون لإيجاد حلول من داخل الشركة لصالح المجتمع ولتطوير قطاع الضيافة. ومنذ انطلاق هذا البرنامج الطموح قبل 4 سنوات، تم تقديم 300 منحة مالية حول العالم بقيمة تتجاوز 880000 دولار لدعم المشروعات التي تدعمها هذه المبادرات في جميع الدول التي تعمل بها هيلتون، بحيث يتم وضع الأسس الخاصة بمشروعات طويلة الأجل ضمن البرنامج.     

يستفيد من دروس تعليم اللغة الإنجليزية 15 طفلاً في المرحلة العمرية من 8 حتى 13 عاماً على مدار 3 أشهر. ولأن اللغة الإنجليزية أصبحت من المهارات الرئيسية الهامة لتطوير المستقبل الوظيفي لأي شخص، فإنّ تنظيم هذه الدورة التعليمية في عمر مبكر يُعد من الأمور الأساسية لتحقيق نتائج متميزة وتأثير كبير في مهارات الأطفال. في الوقت نفسه، يسعى منتجع وسبا هيلتون الأقصر لتوفير بيئة تفاعلية للتعلم من خلال هذه الدورة بما يعمل على تحسين أداء الأطفال وتنمية مهاراتهم. ومن أهم أهداف تلك الدروس التعليمية تحفيز الأطفال على حب المعرفة والتعلم الذاتي بما يعمل على مساعدتهم في اتقان اللغة الإنجليزية وبالتالي خلق فرص عمل متميزة لهم على المدى الطويل.

وتعليقاً على هذا البرنامج الطموح، يقول السيد/ مايكل بروشر- مدير عام منتجع وسبا هيلتون الأقصر: "أشعر بسعادة كبيرة لتمكُن فريق العاملين في المنتجع من الحصول على تلك المنحة بحيث يصبحون جزءا من هذا المشروع الطموح. إنّ المنح التي يقدمها برنامج Travel with Purpose ستتيح لنا تكريس الوقت والموارد المطلوبة لمساعدة دار أيتام صن شاين في الأقصر بشكل ايجابي مبتكر."   
يضيف الأستاذ/ صابر عبد ربه إسماعيل المشرف على دار أيتام صن شاين: "لقد استمتع الأطفال كثيرا بدروس اللغة الإنجليزية. وحتى بعد استكمالهم لتلك الدروس، قاموا باستخدام البوسترات التعليمية للتنافس فيما بينهم في المسابقة التي نظمتها لهم سيندي من منتجع وسبا هيلتون الأقصر. إننا نثق في قدرة هذه الدروس على تحقيق فائدة كبيرة لأطفال دار أيتام صن شاين على المدى الطويل."   

=