Thursday, 13 July 2017

Hilton Appoints Mohab Ghali to position of Vice President Operations for Egypt and North Africa


Cairo, Egypt: July 11, 2017 – Hilton, one of the largest hospitality companies in the world, has announced the appointment of Mohab Ghali as vice president operations for Egypt and North Africa. Ghali is responsible for regional strategy development and well as overseeing operations for 19 hotels and 14 pipeline hotels in Egypt, Morocco, Tunisia and Algeria.

An Egyptian-Italian national and lifelong hotelier with more than 25 years’ experience, Ghali has a proven track record of successfully managing all aspects of hotel operations, opening seven Hilton properties in 11 years across four different brands. Ghali is widely recognized as a corporate strategy and development specialist who is effective and accountable in high-profile executive roles. His consistent delivery of superior results in growth, revenue, operational performance and profitability earned him the 2010 General Manager of the Year Award, and the 2015 MEA President Award for Hilton Worldwide

“With a Hilton hotel or resort in nearly every corner of Egypt, the company is in a unique position to help meet the needs of every guest, no matter their style or preference,” said Mohab Ghali, vice president of operations, Egypt and North Africa, Hilton. “I’m looking forward to further showcasing Hilton as an all-encompassing brand, providing guests with quality experiences in Egypt while promoting the individual destinations and the country itself to a wide audience of travelers both domestic and international.”

Ghali began his career as a front office supervisor in 1992, progressing in his career with Hilton hotels across Egypt holding managerial positions that included front office manager, executive assistant manager, resident manager and general manager.

In 2008, Ghali took the position of Country Manager for Hilton in Ras Al Khaimah, UAE where he was responsible for leading operations and projects across the emirate for seven operating hotels and managing three general managers, four hotel managers and a full cluster set-up of 2,300 team members. He then served as the general manager for Conrad Hilton Dubai before taking on his current role in Egypt.

As the most innovative hotel company in the world, the Hilton portfolio includes 14 brands, more than 5,000 properties, and the company employs more than 166,000 team members across owned and managed properties and corporate offices around the world. From iconic luxury properties to innovative focused-service hotels, the company’s brand portfolio is the highest performing and most diverse in the industry. In Egypt, Hilton’s portfolio includes 17 hotels and resorts across the country from the Mediterranean Sea, to the Red Sea and everywhere in between.

 هيلتون تُعيّن مُهاب غالي  في منصب نائب الرئيس للعمليات في مصر ومنطقة شمال أفريقيا

القاهرة في 11 يوليو 2017- أعلنت هيلتون، التي تُعد واحدة من كبرى شركات الفنادق والضيافة في العالم، عن تعيين مُهاب غالي  في منصب نائب الرئيس للعمليات في مصر ومنطقة شمال أفريقيا. تتضمن مسئوليات مُهاب تطوير الاستراتيجية الإقليمية لهيلتون في المنطقة، وكذلك الإشراف على العمليات التشغيلية لـ 19 فندقاً ومنتجعاً يعملون فعلياً، و14 فندقاً ومنتجعاً تحت الإنشاء في كل من مصر وتونس والمغرب و الجزائر.

مُهاب مواطن مصري إيطالي، وهو من الخبرات الفندقية المتميزة، حيث عمل في هذا القطاع طوال حياته، ولديه خبرة تمتد لأكثر من 25 عاماً. يتمتع غالي بمسيرة متميزة من الإنجازات والنجاحات قام خلالها بإدارة والإشراف على كافة الأنشطة والعمليات التشغيلية في القطاع الفندقي، كما قام بافتتاح 7 فنادق لأربعة علامات تجارية تابعة لهيلتون خلال 11 عاماً فقط. ومن المعروف عن غالي أنه متخصص في وضع الاستراتيجيات المؤسسية وتطوير الأعمال، بالإضافة لأدائه المتميز والمسئول في المناصب التنفيذية والقيادية التي تولاها من قبل. إنّ قدرة غالي المتواصلة على تحقيق أفضل النتائج في مجالات النمو والإيرادات والأداء التشغيلي والربحية مكنته من الحصول على جائزة أفضل مدير عام في هيلتون العالمية لعام 2010 وجائزة أفضل رئيس بهيلتون لمنطقة الشرق الأوسط وأفريقيا لعام 2015.   

وتعليقاً على تعيينه في منصبه الجديد، يقول مُهاب غالي-  نائب الرئيس للعمليات في مصر ومنطقة شمال أفريقيا، شركة هيلتون: "مع انتشار فنادق ومنتجعات هيلتون في مصر بشكل كبير، تتمتع الشركة بمكانة متميزة تتيح لها تلبية احتياجات كل النزلاء والضيوف، أياً كانت تفضيلاتهم أو أساليب حياتهم. إنني اتطلع بكل شغف للتأكيد على باقة المزايا المتكاملة التي تقدمها علامة هيلتون لعملائها، من خلال تقديمها لتجربة فندقية طبقاً لأعلى مستويات الجودة، مع الترويج للوجهات السياحية وللبلد نفسها بين عدد أكبر من المسافرين على المستويين المحلي والعالمي."      

بدأ غالي مسيرته المهنية في منصب مُشرف المكاتب الأمامية في هيلتون طابا عام 1992، ثم ارتقى السلم الوظيفي في شركة هيلتون خلال انتقاله بين فنادقها في مصر، حيث شغل العديد من المناصب الإدارية ومنها مدير المكاتب الأمامية ومدير تنفيذي مساعد ومدير مقيم ومدير عام ومدير عام.   

وفي عام 2008، شغل غالي منصب المدير القُطْري لهيلتون في رأس الخيمة بدولة الإمارات، حيث كان مسئولاً وقتها عن العمليات التشغيلية للشركة ومشروعات هيلتون هناك، بالإضافة لإشرافه على 7 فنادق و3 مديري عموم و4 مديري فنادق وجميع العاملين في فنادق هيلتون بالإمارة والذين بلغ عددهم 2300 موظفاً. بعد ذلك شغل غالي منصب مدير عام كونراد دبي قبل أن ينتقل لمنصبه الحالي في مصر.  

وباعتبارها من أكثر شركات إدارة الفنادق ابتكاراً وتميزاً في العالم، تضم هيلتون 14 علامة تجارية تابعة لها وأكثر من 5000 فندقاً ومنتجعاً تحت إدارتها. يعمل في الشركة العالمية أكثر من 166.000 موظفاً في الفنادق التي تمتلكها أو تديرها الشركة ومكاتب الشركة المحلية والإقليمية حول العالم. تضم علامة هيلتون باقة متنوعة من الفنادق والمنتجعات، بما في ذلك الفنادق الفخمة ذات الخدمات المتكاملة، والفنادق التي تقدم خدمات متخصصة، وتُعد الشركة من أعلى شركات الفنادق أداءً وأكثرها تنوعاً في العالم. وفي مصر، هناك 17 فندقاً ومنتجعاً تابعاً لها في جميع أنحاء البلاد تقريباً، بما في ذلك فنادق ومنتجعات هيلتون في البحر المتوسط والبحر الأحمر والعديد من الأماكن والمواقع الأخرى.    
=